Hvilke tv i størelse 52-> skal man velge? er Samsung PS-58B855 noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke tv i størelse 52-> skal man velge? er Samsung PS-58B855 noe å satse på?

Hei,

Jeg er helt ny her inne, men har lest en god del, og må si jeg blir bare mer og mer usikker på hva jeg skal velge... Kom frem til at Samsung PS-58B855 virket som en ok tv, men så leser jeg plutselig om "alle" som har problemer med summing og ulyder i den? Jeg ser prisen på denne ligger på 25-26k, og har ikke tenkt å legge noe mer en det i det. Ett annet aspekt av det hele er jo også at de fleste sendinger på tv i dag, sendes i lusene 480i, og må vel si at jeg syns det ser ille nok ut på min 42´ i dag.. Jeg har riktig nok 20HD kanaler, men det er langt fra altid jeg vil se på de.. Er det levelig å se på 480i på en 58´, eller burde jeg gi meg på 50´? En ting jeg setter høyt ved valg av tv er sort nivå, og fargedybde.. Ergrer meg til døde over det lyse gråe bildet på tv´n jeg har i dag. (TH42PX70).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS58B855 og må si meg veldig fornøyd med det bildet jeg får fra min Canal Digital HD Dekoder. Det er vel 480i på de vanlige SD kanalene? Jeg synes bildet blir overraskende bra på SD materiale og helt fantastisk på HD. Svartnivået oppleves som best når det er litt lyst i rommet, fremfor helt mørkt. Fargegjengivelsen er meget bra. I tillegg vil jeg si at det er lett å stille inn et bilde man blir veldig godt fornøyd med.

Når det gjelder buzz så er dette fortsatt et problem. Vil tippe at det er 80-90% sjanse for at du får en tv med forstyrrende buzz dersom du bestiller en 58B855. På meg virker det som at det er flere 58" enn 50" som har problemer med buzzing.

Jeg har hatt min til service for buzzing og det ble noe bedre. Den verste høyfrekvente lyden er så og si borte, men buzzingen er såpass høy at jeg fortsatt hører den ved normalt lydnivå fra min sitteposisjon på ca 3m avstand. Jeg har murvegger og lyden reflekteres trolig litt ekstra av det. Det føles på en måte som om lyden kommer rett ut av panelet mot seeren siden den er mye lavere bak/ved sidene av tvet. Irriterende og plagsomt. Jeg skal nå vurdere tvet mitt over et par uker for å se hvordan jeg reagerer på buzzingen slik den er nå. Føler at den må vurderes litt over tid for å se om den "normaliseres" for meg, og etter et par uker lytter jeg forhåpentligvis ikke lenger etter den ved alle forskjellige lydnivå

Anbefaler deg å lese tråden om PS5xB855 om du ikke har gjort det allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nettopp denne tråden jeg snublet over, som gjorde meg skeptisk er det noen som har noen tips om like bra tver i samme prisklassen?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiRRE
    Det var nettopp denne tråden jeg snublet over, som gjorde meg skeptisk er det noen som har noen tips om like bra tver i samme prisklassen?
    Ikke som jeg vet om (er selv på leting etter et alternativ, dersom ulyden på min 855 ikke forsvinner etter reparasjon). Har selv prøvd Panasonic V10, men ble skuffet sammenlignet med Samsungen (har skrevet litt om dette i 855-tråden). Billedkvaliteten på Samsungen er noe av det aller beste jeg har sett på en flatskjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •