Samsung UE46B7070 vs. LG 60PS8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE46B7070 vs. LG 60PS8000

Heisann

håpte noen kunne hjelpe meg og komme med noen råd

lurer på å kjøpe meg en samsung UE46B7070 led men har fått et tilbud av en kompis om å kjøpe en ubrukt LG 60PS8000 til omtrent samme pris som samsungen...

noen som kan komme med anbefalinger?:-D

Mvh Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer til å bli mest brukt til tv-titting.. litt film og ps3!
    har også tittet litt på Samsung PS58B850..

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en offisiell tråd for samsung. Om det finnes noe for LG vet jeg ikke. Direkte sammenligner for tv'er er det vel kun et fåtall som har? Kanskje noen forhandlere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er stor forskjell på bildekvaliteten da?
    Har selfølgelig lyst å gå for 60", men om bildekvaliteten er mye dårligere må jeg revurdere det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristiab
    Noen som vet om det er stor forskjell på bildekvaliteten da?
    Har selfølgelig lyst å gå for 60", men om bildekvaliteten er mye dårligere må jeg revurdere det..
    Ikke veldig stor forskjell på bildekvaliteten mellom ps 8000 og 855 tror jeg. Har hatt Lg 60" ps 8000 og venter nå på en 855. Samsungen skal være liten aning berdre på sortnivået, men vet ikke hor mye det er snakk om. Ble fristet av utseende og tykkelsen på samsungen og gikk derfor til innkjøp av denne.
    Men samsungen er plaget av støyproblemer etter hva jeg har lest. Det er vel kjanskje et problem generelt for samsung. Kjøpte lydplanken deres som ble testet i lyd og bilde.(ikke at den fikk super score, men pen og passe stor til soverommet.) Der satt det en vifte i sub som bråket i en viss frekvens som gjorde meg koko i hue. Løste dette med å bestille en ny vifte til 50 kr fra aminto og satt inn denne. Da var problemet borte. Har to år gammel 50 " 456 fra samsung på soverommet, Den bråker også litt i lyse bilder. Så samsung er nok ikke de beste i markedet på støyeliminering.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 50PS8000 og synes at den har et bra bilde for oss som ikke bruker mer tid på kalibrering av alskens enn vi bruker på å se film og spille musikk. Jeg tror at størrelsen overskygger et litt bedre sortnivå lett. Vurderte 60" selv, men den var dobbelt så dyr så jeg skrev det fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har en 50PS8000 og synes at den har et bra bilde for oss som ikke bruker mer tid på kalibrering av alskens enn vi bruker på å se film og spille musikk. Jeg tror at størrelsen overskygger et litt bedre sortnivå lett. Vurderte 60" selv, men den var dobbelt så dyr så jeg skrev det fra meg.
    Lg`n var kjempebra, inegn tvil om det. Brukte innstillingene fra hemmabio i sverige. Bildet var da helt rått. Bytter tv grunnet pixelfeil på lg`n. Syns er det spennede å se hvordan 58 tommeren til samsung blir kontra 60 tommern til lg. Men forventer ikke at det er utrolig store forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

da står det mellom samsungen og LG`n.. har sett mange har skrevet mye om innbrenningen på LG`n og buzzing på samsungen, så dette blir ikke noe enkelt valg...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker LG'en på PC, men har ikke hatt innbrenning på den. IR blir det på langvarig, stillestående bilder, men det forsvinner fort og er et ikke-problem for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

da står det mellom samsungen og LG`n.. har sett mange har skrevet mye om innbrenningen på LG`n og buzzing på samsungen, så dette blir ikke noe enkelt valg...
    Som Gurba skriver så er ir ikke noe problem på LG`n. Dette kommer men forsvinner like fort igjen. Etter hva jeg leser her er samsungen hakket bedre,
    men stor risiko for å få støy. Du kommer ikke til å bli misfornøyd med LG`n, men kommer samsungen med støy skal dette dekkes av garanti. Litt styrete å måtte sende inn tv hvis den kommer med støy, men som sagt skal dette dekkes av selger. Tror ikke du kommer til å bli misfornøyd med noen av tvene og prisen er lik om du velger en Samsung 850 (ikke skandinavisk modell) eller LG`n. Tror uten å ha sett de sammen at samsungen er hakket vassere.
    Kan si i fra når jeg mottar samsungen om ca uke. Da kan jeg servere fakta.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det vare verdt å legge til noen lapper å kjøpe Samsung UE55B7050 da?

Mvh Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det vare verdt å legge til noen lapper å kjøpe Samsung UE55B7050 da?

Mvh Kristian
    855/850 har vel så vidt jeg vet fått bedre anmeldelse enn led tvene til samsung.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •