Samsung 6050 Clouding inbytte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 6050 Clouding inbytte

Får trolig sjangsen til og bytte inn min 46" 6050 pga. clouding med noe hifiklubben.no har inne, vilken ville dere valgt?
    Valget står på LG 47SL9000 LCD TV - LCD TV fra Samsung, LG, Sony og NAD av beste kvalitet | Hi-Fi Klubben
    og SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV - LCD TV fra Samsung, LG, Sony og NAD av beste kvalitet | Hi-Fi Klubben

Men samsungen er dyrere pga en internetfunksjon som ikke fungerte godt nok da jeg testet den, så hvorfor velge den? :P

Stemmer det at LG'en har BackLED? isåfall vil clouding ikke være et problem?
    Er rett og slett skeptisk på samsungen siden den også har edge, og tykkelse er ikke et stort problem for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at 6 og 7 serien til Samsung bruker akkurat samme skjerm. Dette betyr i praksis at om cloudingen ikke var ekstrem (men det er den kanskje siden du får byttet den?), så er det godt mulig at 7070 ser omtrent lik ut. Dermed burde du kanskje vurdere LGen på det grunnlaget?

Det eneste som skiller 7 serien fra 6 serien er litt ekstra internett-funksjoner ja. Har også lest at disse er trege, men det fikses med en kjapp firmware-oppdatering som er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    47SL9000 er ikke baklys LED nei, samme EDGE LED som 6050 og 7070. Ville sett på LGen før du velger den. Jeg så den i butikk, og det var helt forferdelige refleksjoner i den pga glassplata foran. Så bare meg selv og ikke noe bilde. Synes også bildet var dårligere på denne en samsung LED, men det kan selvfølgelig ha med butikkalibrering å gjøre.

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    47SL9000 er ikke baklys LED nei, samme EDGE LED som 6050 og 7070. Ville sett på LGen før du velger den. Jeg så den i butikk, og det var helt forferdelige refleksjoner i den pga glassplata foran. Så bare meg selv og ikke noe bilde. Synes også bildet var dårligere på denne en samsung LED, men det kan selvfølgelig ha med butikkalibrering å gjøre.
    Takker for all input, hard vurdering på gang,skal høre hva hifiklubben anbefaler først, men reparering er jo en løsning også..
    men vis repareringen feiler (har lest flere som har fått tilbake en tv med clouding) så er det jo bortkasta uker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •