Reklamasjonssak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjonssak?

Hei.
    Jeg har nettopp mottatt ny lcd tv, sony 46w5500. Og når den har stått på en stund, får jeg stygge skyer på skjermen, og "flashlight" i hjørnene.

Det jeg lurer på er om man skal benytte angrerett eller reklamasjonsrett i dette tilfellet? Ved angrerett må jeg selv betale frakt, men jeg får garantert pengene tilbake. Ved reklamasjon betaler selger, OM de finner samme feil som meg. Har jeg forstått det rett?

Det sure ved angrerett er at frakt blir samlet 1000kr, noe jeg ikke har råd til.
    Mens ved reklamasjon har jeg jo ingen garanti på at selger anerkjenner feilen.. Risikerer jeg da å betale frakt og gebyrer + å få samme ødelagte produkt tilbake?

Legger ved noen bilder slik at dere ser problemet. Er dette en klar retursak? Det plager i alle fall meg så mye at jeg ikke klarer å nyte det jeg ser på. Men det kommer jo ikke før etter tv har stått på en stund, og når belysningen er noe dempet. Og det er mest synlig i mørke scener og overganger.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så ikke bra ut, men er vel et kjent problem på 46" og oppover. Slik sett ser jeg ikke at dette er en reklamasjonsak, desverre. Men, nå betyr min mening fint lite. Konsultér selger.

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene dine sier noe om kvaliteten på LCD-panelet i TV-en. Sannsynligvis så er det derfor tilsvarende lyslekkasje på en annen enhet. Jeg hadde selv samme problem med skjermen på en dyr barebone-laptop for en stund tilbake. Pga. usikkerheter rundt reklamasjon på dette fra selgers side, så valgte jeg å i stedet benytte angreretten og i tillegg til fraktkostnader betale produksjonskostnad. :\ Jeg valgte dette for å unngå å sitte igjen med kostbar laptop med dårlig skjerm, da det ikke fantes erstatningprodukter med tilsvarende spesifikasjoner på markedet akkurat da.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var hva jeg vil kalle ekstremtilfelle og ikke noe jeg hadde godtatt hvertfall.
    Jeg hadde kjørt på med reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hwo

Hei,
    hva har du gjort får å fram denne clounding?

stoppet en DVD i en scene-til-scene overgang slik at skjermen er svart?
    Hvis du sier hva du gjorde kan jeg teste samme på min og se om det er bedre eller værre

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send bildene til selger og klag.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine svigerforeldre kjøpte samme tven for ikke så veldig lenge siden, å siden jeg VET att di fleste sony tver i den serien har problemer med clouding så sjekket jeg dette i 100% mørklakt rom, det var ikke halvparten så ille som det du viser fremm der.

Det domme med å handle på internet, er når man ikke blir fornøyd med produktet man kjøper å man må betale i dyre donger bare for å få levert produktet tilbake.

Derfor ser jeg på Elkjøp som ett kjempe morsomt handlested
    HURRA! for 30 dagers full returret å prisgaranti
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Returnert skiten, 1000 kroner skaffer du bare ved å måke litt for naboen.. Du kommer bare til å irretere deg grønn over dette dersom du velger å beholde den.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med selger først. Godtar de ikke reklamasjon så bruk angreretten.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hør med selger først. Godtar de ikke reklamasjon så bruk angreretten.
    +1
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Takker for svar. Har allerede gjort som Gurba foreslo. Håper de ser det med mine øyne og hjelper meg. Jeg er en fattig student hehe, har ikke råd til slikt tull.

HK_Xclio: Lesson learned. Blir å betale noen lapper ekstra på elkjøp neste gang. Men når man har begrensede midler, tar man det billigste man kan.

Bigbab: Ja det går an. Men for å få det helt svart spilte jeg av en liten film med min PS3. Når den er ferdig å spille går den i "pause" på en sort skjerm.

Akkurat nå ser skjermen grei ut. Men den blir nok verre etterhvert som den varmes opp igjen tror jeg. Det er dette som uroer meg ved å reklamere på den. Starter de den opp i et opplyst arbeidslokale og flikker raskt gjennom den, så vil de nok neppe synes at det er grunn for reklamasjon. Må stå på en stund, pluss ha dempet belysning.

Men får bare vente og se hva de svarer.. Gir de meg ikke betryggelse på at dette går bra som reklamasjon, så må jeg enten bruke angrerett, eller leve med det.

Takker for gode råd folkens!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rakkern
    Hei. Takker for svar. Har allerede gjort som Gurba foreslo. Håper de ser det med mine øyne og hjelper meg. Jeg er en fattig student hehe, har ikke råd til slikt tull.

HK_Xclio: Lesson learned. Blir å betale noen lapper ekstra på elkjøp neste gang. Men når man har begrensede midler, tar man det billigste man kan.

Bigbab: Ja det går an. Men for å få det helt svart spilte jeg av en liten film med min PS3. Når den er ferdig å spille går den i "pause" på en sort skjerm.

Akkurat nå ser skjermen grei ut. Men den blir nok verre etterhvert som den varmes opp igjen tror jeg. Det er dette som uroer meg ved å reklamere på den. Starter de den opp i et opplyst arbeidslokale og flikker raskt gjennom den, så vil de nok neppe synes at det er grunn for reklamasjon. Må stå på en stund, pluss ha dempet belysning.

Men får bare vente og se hva de svarer.. Gir de meg ikke betryggelse på at dette går bra som reklamasjon, så må jeg enten bruke angrerett, eller leve med det.

Takker for gode råd folkens!
    NP

Det du kan prøve, er å kalibrere tven, i noen tilfeller står backlight på FULL GUFFE!

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 40W5500 som også har "lyskaster" i hjørnene, dvs jeg legger kun merke til den øverst til venstre på kveldstid.
    Rart at sony ikke får fikset på dette, viker som om nesten alle som har en sony tv sliter med dette.
    Har lest på andre forumer at folk har måtte bytte inn tv'en 5-6 ganger før de fikk en som var nogenlude bra.

Ps. Hva slags kamerainnstillinger brukte du til å ta bilde?

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Derfor ser jeg på Elkjøp som ett kjempe morsomt handlested
    HURRA! for 30 dagers full returret å prisgaranti
    Elkjøp har ikke prisgaranti.

Jeg hadde klaget på skjermen i OP. Den holder ikke mål.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kast sjiten og kjøp plasma så er problemet løst - intet baklys.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en ny tv fra selger, etter en god del rot.
    Og den nye ER AKKURAT LIKE ILLE!!!! Styr unna denne modellen! Begge var made in slovakia, så pass i alle fall på at den ikke kommer derfra.

Nå må jeg vel be om pengene tilbake, eller en annen tv. For det er klart nå at denne ikke er noe å satse på.

Knall bilde hjelper ikke når man har lommelykter i hjørnene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rakkern
    Da har jeg fått en ny tv fra selger, etter en god del rot.
    Og den nye ER AKKURAT LIKE ILLE!!!! Styr unna denne modellen! Begge var made in slovakia, så pass i alle fall på at den ikke kommer derfra.

Nå må jeg vel be om pengene tilbake, eller en annen tv. For det er klart nå at denne ikke er noe å satse på.

Knall bilde hjelper ikke når man har lommelykter i hjørnene.
    O.o
    Rart....

Kjøp ett annet merke, di har jo så gode tilbud rundt om kring nå att det er skummelt

Dra på Elkjøp, så får du allefall testet tv'n i 30 dager.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snackbag
    Elkjøp har ikke prisgaranti.

Jeg hadde klaget på skjermen i OP. Den holder ikke mål.
    Har di ikke? :O
    Jeg handlet Nikon D40 hos elkjøp til 4000kr, 2 dager etterpå kom Expert med tilbud på 3000.
    Jeg dro på Elkjøp å fikk 1000kr tilbake :P

Fikk sikkert pengene bare så di slapp å styre med 30 dagers.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal jeg, såfremt at jeg får pengen igjen da....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får pengene igjen ville jeg kanskje ventet litt med kjøp av lcd.
    Om en måneds tid kommer de første 2010 modellene til sony ut.
    Disse slik jeg har forstått bruker ett annet panel.
    Venter du til sommeren kommer LED baklys modellen HX900, den vil forhåpentligvis slippe flashlight effekten.

Må du derimot ha ny tv umiddelbart ville jeg ikke valgt samsung, da disse bruker de samme panelene som sony (har jeg lest).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •