Erfaringer med Samsungs DLNA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Samsungs DLNA?

Kan først nevne at jeg er fantastisk ny på området TV... NULL peiling... Har klart meg som student og med en godt brukt 28" crt, men NÅ er tiden moden for en liten oppgradering 8)

Jeg har lett litt rundt og blitt litt opphengt i Samsung sine TV'er, og har sett spesielt mye på denne: PS50B650.

Denne virker fornuftig ut for en som ikke er ekstremt kresen, den er rimelig, full HD, plasma (ok - nå vet jeg jo ikke bedre, men jeg har alltid blitt fortalt at plasma er behageligere til film, lcd bedre til spill, og siden jeg ser mest film = plasma?), og såvidt jeg har forstått er det DLNA på tv'en og den er kompatibel med denne?

Og denne her DLNA'en er jeg veldig nysgjerrig på, hvor godt fungerer trådløs overføring fra pc f.eks?

Ellers noen innspill om TV'en og "tilbehøret" til samsungs 6-serie? (finner ikke PS50B650 på samsung sine sider, men har gått ut ifra at PS50B655 er bortimot lik med de samme funksjonene?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye moro når man plutselig har alt medie-innhold fra pc'n tilgjengelig på tv.

Om DLNA-oppsettet og kvaliteten er den samme på din tv som på LCD-tv'ene til Samsung (jeg har en UE40B7070) er det bare tut og kjør. Jeg kjører trådløst mellom både pc og tv og har ingen problemer med det. Prøvde først Samsung's egen software som følger med på en CD ("PC Share Manager"), men det er skandaløst dårlig så det ble kjapt avinstallert.

Nå bruker jeg PS3 Media Server istedet (gratis og meget bra program). Merk at beta-versjon 1.11.369 har bedre støtte for Samsung Wiselink enn den offisielle 1.10.5.

Spiller av musikk, foto og film fra pc'n uten problemer. Måtte justere litt i innstillingene til Media Server for å slippe lag i filmene mine. Selv ser jeg ingen kvalitetsforringelse på grunn av dette. Mulig film-feinschmeckere gjør det. Kommer jo an på hva slags format filmene dine er i også. Lykke til - tipper du blir godt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendilenz
    Spiller av musikk, foto og film fra pc'n uten problemer. Måtte justere litt i innstillingene til Media Server for å slippe lag i filmene mine. Selv ser jeg ingen kvalitetsforringelse på grunn av dette. Mulig film-feinschmeckere gjør det. Kommer jo an på hva slags format filmene dine er i også. Lykke til - tipper du blir godt fornøyd.
    Jeg er ikke noe film-orakel, så tipper det er godt nok for meg også :P Men spiller du av HD-film også uten problem?

Og hvordan fungerer kommunikasjonen? Den går via router ikke sant? Var på en Expert butikk der kvisetrynet i butikken mente det var internettlinja di det kom an på, jeg for min del trodde det var routeren som var begrensningen så lenge du streamer fra din egen pc... Hva er rett her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller av HD-film, gjorde noen innstillinger i media server for å unngå hakking. Hvor bra det blir kommer an på det trådløse nettverket samt pc-spek'en din. Filmen transcodes (?, er på tynn is når det gjelder begrepene her) mens du spiller den av så en bra pc vil hjelpe på kvaliteten.

Internett-linja har ingenting å si for denne bruken. Det er kapasiteten på hjemme-nettverket ditt (altså via router) som er med på å bestemme hvor bra det blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar tendilenz, jeg trykker på bestille knappen nå :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendilenz
    Spiller av HD-film, gjorde noen innstillinger i media server for å unngå hakking. Hvor bra det blir kommer an på det trådløse nettverket samt pc-spek'en din. Filmen transcodes (?, er på tynn is når det gjelder begrepene her) mens du spiller den av så en bra pc vil hjelpe på kvaliteten.

Internett-linja har ingenting å si for denne bruken. Det er kapasiteten på hjemme-nettverket ditt (altså via router) som er med på å bestemme hvor bra det blir.
    du sier at du gjorde noen innstillinger i ps3ms. mulighet for å utdype litt hvilke innstillinger det er snakk om. har selv samsung tv men får ikke spillt av mkv filer via ps3ms. eller har du en side du kan referere til.
    på forhånd takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •