LG 50PS8000 vs Samsung 6050 vs Sharp LE705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 50PS8000 vs Samsung 6050 vs Sharp LE705

Nå har jeg lest opp og ned på diverse forum men greier ikke å komme til noen endelig konklusjon. Hjelp?

Står mellom disse modellene. Er LG god på sortnivå? Jeg så en PS7000 i butikk som hadde forferdelig grått sortnivå, samsung LEDen ved siden av var milevis bedre. Kan være kalibrert dårlig.

Ser mye tv, film fra PC, konsollspilling, litt bluray. Lys stue, så heller litt til LED, liker mye lys på skjerm. Aldri hatt plasma før, så er litt tvilende på om jeg vil like den.

Har 6050 mye input lag i konsollgaming?

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Nå har jeg lest opp og ned på diverse forum men greier ikke å komme til noen endelig konklusjon. Hjelp?

Står mellom disse modellene. Er LG god på sortnivå? Jeg så en PS7000 i butikk som hadde forferdelig grått sortnivå, samsung LEDen ved siden av var milevis bedre. Kan være kalibrert dårlig.

Ser mye tv, film fra PC, konsollspilling, litt bluray. Lys stue, så heller litt til LED, liker mye lys på skjerm. Aldri hatt plasma før, så er litt tvilende på om jeg vil like den.

Har 6050 mye input lag i konsollgaming?
    6050 har ikke så mye input lag nei, merker det på PC spilling men ikke på Xbox (kan ha noe med komponent fra xbox vs, hdmi fra pc til reciever til tv :P)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD (inkl. LED) har som regel betydelig større inputlag enn plasma, men hvorvidt 6050 er verre enn LCD-hopen eller ei har ikke jeg fordypet meg i. På andre områder vet jeg at 6050 er en middelmådig TV. i den forstand at den overhodet ikke svarer til forventningene LED-teknologien gir. For bevares, det er en ellers god TV. Et LED-ankepunkt som fremstår særlig tydelig på denne modellen er dårlig lyskonformitet, med mindre baklyset står på 0 LUX. Ellers gjelder vanlige LCD-svakheter: som dårlig evne til å bevare detaljer ved raske panoreringer, noe feilmetning av farger og etterslep.
    PS8000 skal da være en glimrende TV, til film og digitale sendinger, også på sortnivå. Oftest er plasma mer enn nok lyssterkt til normalt opplyste stuer. Har du tusen spotlights og en sol som kjemper om å blende deg og TV-kroken, kan du imidlertid være bedre tjent med LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic Plasma? Selv synes jeg LG sine plasmaer har en tendens til å ha et slags grønnskjær i fargene. Særlig på noen eldre modeller var det helt ulevelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS8000 ligger på 9995 på komplett, en veldig god pris, om det er en god tv. Har sett 6050/LED serien til Samsung i butikk flere ganger, og synes den ser helt utrolig bra ut bildemessig. Men har fått med meg den får kritikk for clouding bl.a.

Kan bare ikke tro at PS8000 kan gi like punchy, knivskarpe bilder som LED serien til Samsung.... Men det var sortnivået jeg synes var hårreisende dårlig på PS7000 i butikk, så om det er bedre på PS8000, er den verdt et forsøk kanskje. Panaen får man vel ikke i samme prisklasse?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikk så stiller de bra bildet på de TV'ene de vil selge og dårlig på de de ikke vil selge. Jeg vet etter å ha jobba i en kjent, stor kjede.

Har selv LG'en og jeg synes at det har et veldig bra bilde. Bra sort, men det kunne ha vært flere detaljer i det sorte. Men så koster TV'en 10.000kr...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største butikkene har strenge regler på slikt, og er som regel ikke lov....

Jeg stemmer for LE705 fra sharp. Fantastisk bra tv, som leverer bedre sortnivå enn Samsung (bortsett fra 8050) og LG PS8000...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •