Hvilken 46" LED tv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er desverre det jeg også opplever hos Elkjøp. Uff, ikke mitt førstevalg når jeg skal handle, men dessverre har de ofte lave priser og butikk i nærheten. Har før opplevd at de ikke har inne de produktene de annonserer med i avisene sine, og at de alltid skal selge noe annet.

Skal følge med på NetonNet.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder meg så langt unna "elektromarkeder" jeg kan. Værste jeg vet er butikkselgere.

Etter å ha lest en del tråder om kjøp av TV hos Elkjøp, har de en tendens til å "anbefale" LG over andre merker? Går dette igjen eller er det bare jeg som forestiller meg det?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_maurseth
    Tok en tur innom elkjøp etter jobb i dag. Han på Elkjøp ville ikke selge meg 6050 til 12000,- Han ville vel egentlig ikke selge meg samsung i det hele tatt. Han anbefalte LG sl9000 som en mye bedre tv.

Han virket egentlig ikke interressert i å selge tv i det hele tatt.

Hva sier dere er LG en bedre tv? den koster jo også noen tusen ekstra?
    Kan noen her bekrefte at hifiklubben har samme garanti som elkjøp på samsung? Litt frustrert
    Haha, da jeg kjøpte vår 46" samsung opplevde jeg det samme. Var for bare et par uker siden. Samsung og LG sto rett ved siden av hverandre med samme signalene, og selgeren var helt klar på at lg hadde bedre bilde fordi det var nyere teknologi. Jeg er av typen som mener at størrelse faktisk har noe å si, så 1" større kunne hatt noe å si på utfallet av handelen. Allikevell sa jeg til selgeren at om lg har bedre bilde pga nyere teknologi, hvordan kan det da ha seg at bildet til samsung er mye klarere og finere? svarte ikke på den gett. hehe var tydelig at salget tæret og at de måtte gjøre det de kunne for å få inn de ekstra få kronene. Skjønner spessielt det når de skal kverulere i hue og ræva anngående supersikring, som jeg påstår hver gang at jeg har innbo og reiseforsikring som dekker det meste.

Er storfornøyd med samsungen unntaget litt clouding

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Holder meg så langt unna "elektromarkeder" jeg kan. Værste jeg vet er butikkselgere.

Etter å ha lest en del tråder om kjøp av TV hos Elkjøp, har de en tendens til å "anbefale" LG over andre merker? Går dette igjen eller er det bare jeg som forestiller meg det?
    Sikkert billig i innkjøp for dem og de justerer prisen så den er konkuransedyktig. Ergo, mer penger i kassa til Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er et skrot-opplegg. Selgerne kan salg, lite annet. De sier akkurat det de er instruert å gjøre for å få solgt varene de tjener mest på. Samt denne tåpelige forsikringen. Iblant får man inntrykk av at Elkjøp har latt seg inspirere av elektronikkbutikker i syden, der lokketilbud er egnet for å få folk inn i butikken ene og alene for å selge dem ræl.

Men bruk dem som de fortjener. "Look and feel" på produktene, og kjøp om de er billigst. Ellers tar man med seg inntrykkene fra look and feel, legger til det man finner av info andre steder, og handler på nett. Føler null lojalitet til elektrokjedene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Er storfornøyd med samsungen unntaget litt clouding
    Hvor mye legger du merke til cloudingen? Jeg har registrert at jeg må forvente dette på disse modellene, men har likevel kjøpt en Samsung fordi jeg har fått inntrykk av at det må nesten være helt mørkt i rommet, samtidig som filmen er helt mørk? Om du ser en film på 2 timer feks, blir det mye clouding som man legger merke til? Eller kommer det an på lyset i rommet?

Jeg er for så vidt enig ang. det folk sier om elektrobutikker generelt og Elkjøp spesielt. Men så lenge man vet på forhånd hva man skal ha, så er det greit å handle der, siden de tross alt er billigst innimellom. Jeg fikk jo min 40B6050 til 8 500 kr der, tror (eller kanskje jeg bare håper?) at det blir en stund til den kommer til denne prisen igjen. Men om den ikke kommer på lager snart så er den vel allerede tilgjengelig til samme pris alle andre steder før den kommer på døren min :P

For øvrig er det vel nesten håpløst å sammenligne to TVer på en elektrobutikk når det gjelder bildekvalitet? Det er ofte flere personer som kalibrerer de ulike TVene, og det kan være tilfeldig hvor mange som blir kalibrert. Mener ikke at de "jukser" for å få enkelte modeller til å se dårligere ut, men det sier seg selv at om 5 ansatte skal stille inn 30 TVer etter "feelingen", så blir det litt tilfeldig. Og I butikken kjører jo TVene ofte med overdrevne instillinger, så vidt jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svimle
    Hvor mye legger du merke til cloudingen? Jeg har registrert at jeg må forvente dette på disse modellene, men har likevel kjøpt en Samsung fordi jeg har fått inntrykk av at det må nesten være helt mørkt i rommet, samtidig som filmen er helt mørk? Om du ser en film på 2 timer feks, blir det mye clouding som man legger merke til? Eller kommer det an på lyset i rommet?
    Jeg hadde tidligere en 46'' 7050 og den hadde mye clouding. Det var ikke så synlig dersom man hadde mye lys i leiligheten, men skrudde man av lyset så ble det ganske synlig. Det ble også værre jo varmere tven ble, og på det værste så la jeg merke til det med lyset på også. For meg ble dette helt uutholdelig så jeg returnerte tven. Er nå på jakt etter en ny CCFL LCD tv, tror jeg styrer unna LED i denne omgang.

Jeg var på LEFDAL i går og de sa at toppmodellen til Samsung LED 8050 hadde en annen skjerm teknologi som ikke var like plaget med clouding som 6050 og 7050 serien. Jeg gikk også rundt å sjekket alle LED tvene de hadde i lokalet der (av typen 6050/70 og 7050/70) og flere av de kunne jeg se clouding på selv i belyste lokaler. Hvis man først vet hva man skal se etter så ser man det hele tiden. Jeg så dog ikke clouding på 8050 så det kan være noe i det han sier. Vanlige LCD tver i lokalet der så jeg ingen clouding på, så jeg heller mot det nå, da 8050 er noe for dyr.

En annen ting med LED tvene er høy input lag så hvis du spiller spill med krav til respons så kan det være et problem. Jeg hadde selv også problemer med lip sync, dvs at lyden jeg tok ut på stereoanlegg ikke var synkronisert med bildet. Har lest flere som sliter med dette.

Alt i alt var det rett og slett for mye barnesykdommer med disse LED tvene synes jeg. Kan hende jeg var spesielt uheldig, men jeg har lest utallige rapporter om folk som har byttet både 2 og 3 ganger uten å få en brukbar tv. Bakbelyste LED har ikke disse problemene såvidt jeg vet, det er spesielt for sidebelyste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svimle
    Er usikker på om HiFi-klubben har nordisk eller importert siden de ikke bruker XXE bak modellens navn.
    De har nordisk med full garanti i fra Samsung norden, jeg kjøpte min tv der og har sjekket dette med Samsung fordi jeg ønsker buzzing lyden på ps50b855 dit peppern gror.

/Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en runde på elkjøp og expert for å prute litt ble jeg irritert. 16000,- ikke en krone ned, men på expert skulle jeg få opphenget til innkjøpspris. Jeg forklarte mannen på expert at det faktisk ville bli 4000,- ekstra for å kjøpe lokalt og at dersom han ga meg et litt bedre tilbud ville jeg ta med tven der og da. Nei han kunne ikke gå noe ned i pris og han tok inn svært få av disse fordi det var for dyrt for de fleste kundene.

Ok netonnet hadde satt prisen til 11990,- så da ble valget enkelt. 12500 levert på døra! jippi nå er det bare å vente og krysse fingrene for at alt går etter planen. Takk for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Personlig er jeg veldig fornøyd med min 6050 46 tommer. Kjøpte den på timessalg hos Expert for 12000 kr. Synest den har et knivskarpt bilde. Var og så på en lg led tv 9000 serien på Elkjøp. Synest den hadde et dårligere bilde og et skikkelig gråskjær. De skulle også ha 19000 kr for 47 tommeren. Net on Net solgte vel samme tven med bluray spiller til 13490 kr i jula.

Jeg er langt i fra noen ekspert på tv og klarer ikke derfor helt og se denne cloudinga som er et så stort problem.
    Har i fra før en Hitachi pd 7200 42 tommer på rommet til sønnen og en pioner kuro 5090 og synest at samsungen er den tven med klarest bilde. ( selv om jeg ser at pioneren har det svarteste bildet ):-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i dag ringte posten/bring meg og sa at tven blir levert på døra førstkommende mandag! Det var ganske effektivt av netonnet. Gleder meg!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •