Responstid på LCD/LED tv'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Responstid på LCD/LED tv'er

Lurte bare på om noen kunne forklare hva fordeler det er med lavere responstid på LCD/LED ?

Alle Sony tv'ene jeg har sett på, inkludert den jeg har (W4500) har en responstid på 8 ms. Trodde nesten det hadde blitt en form for "standard". Men idag var jeg en tur på Elkjøp og så en LG tv der som hadde responstid nede på 2 ms. Hvilken innvirkinig har denne lave responstiden på bilde kontra de med høyere responstid ?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Responstiden på tven er milli/mikrosekundene den bruker på å oppdatere seg selv, eller hvorvidt den eliminerer slepe og hakkeeffekter under filmer. Det er spesielt viktig for gamere som spiller spill der responsen fra f.eks "sikte" og "scope" er essensiell.

les dette:

# Etterslep: Selv med en digital TV-tuner kan du oppleve hakking i bildet på de heftigste actionscenene. Også når det gjelder responstiden har plasmaTVene en fordel. I følge en artikkel på Hifiklubben.no er det ikke uvanlig med en responstid (etterglød i pikslene) rundt 1,5 mikrosekunder på plasma-TVer. Til sammenligning har gode LCD-TVer normalt en responstid på 12 millisekunder. De billigste LCD-TVene kan ha så mye som opp mot 30 millisekunder, og dette vil gi hakkete bilder og sløreeffekter ved raske bevegelser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •