Tv til 12,5 m² hybel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til 12,5 m² hybel

Ser etter en tv til hybelen min.

Str: 37" - 42"
    Skjerm: LCD eller Plasma. Det som passer best til bruksområde mitt.
    Budsjett: Fattig student, så fra 3000 - 5500.
    Bruksområde: Stort sett film og serier via pcen, ellers sport på tv. Kanskje en PS3 i fremtiden.

Har lagd en tråd på diskusjon.no og har der kommet fra til to plasma modeller fra Panasonic; X10 og C10 , men er åpen for andre forslag. Vil tro det er flere "eksperter" på område her.

På forhånd takk.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic X10 gjør jobben den!

Newcomer go4life sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville satset på denne Full HD skjermen fra Samsung, en kompis av meg har den, og den er veldig god til prisen!

Samsung LE40B530 - Prisguide - Hardware.no

De to andre der har jo ikke Full HD og regner med at du vil ha det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men vet ikke helt hvor mye forskjell man vil se på 720p og 1080p, og jeg er ingen ekspert, men det er jo bare 50hz på Samsungen og har ikke den endel å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Panasonic X10 gjør jobben den!
    Ok, men er forskjellen på X10 og C10 kun flere HDMI porter på X10? For da vil jeg gå for C10, grunnet 500 kr billigere, pluss at jeg kan stikke ned på Elkjøp å hente den selv.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobn
    Ja, men vet ikke helt hvor mye forskjell man vil se på 720p og 1080p, og jeg er ingen ekspert, men det er jo bare 50hz på Samsungen og har ikke den endel å si?
    720p = 1280x720 = 921600 pixler
    1080p = 1920x1080 = 2073600 pixler

Altså mer enn dobbelt så mange pixler som igjen gir et mye finere bilde!

Tror det er en liten feil der, den er 60hz! Kobler du en Xbox 360 eller PS3 inn så vil den da kjøre 1920x1080 60hz, da vil spillene også se bra ut!

Som referanse så er de fleste flatskjermer over 20" og bærbare pcer sine skjermer kjører på 60hz, så det er helt fint og se på! Selvfølgelig så er det litt mer "mykt" og se på 100hz, men tror de fleste ville valgt 1080p 60hz mot 720p 100hz! Jeg som lyd og bilde entusiast ville hvertfall gjort det!

Lykke til med kjøpet

EDIT: tror de har denne på elkjøp til en 5-6tusen hvis du foretrekker butikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se mest på SD (vanlig tv sending oppløsning) så vil teoretisk et hd ready tv gi bedre bilde enn ett full hd tv fordi det er ikke så mange pixler som må jukses til for å fylle skjermen.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av go4life
    Ville satset på denne Full HD skjermen fra Samsung, en kompis av meg har den, og den er veldig god til prisen!

Samsung LE40B530 - Prisguide - Hardware.no

De to andre der har jo ikke Full HD og regner med at du vil ha det
    Ville ha gått for denne, ikke er den bare full hd 1080p men den støtter også 24p True cinema som gjør at filmer fra f.eks blu-ray kan sees i optimalt format uten noen ekstra skalering i spiller eller tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg ser. Så da er kanskje det best, når jeg kobler den mye til pc for å se nedlasta dvd eller blu ray.

Uansett har dere noen andre forslag til ca en tusenlapp billigere enn samsungen. (4000 -4500). Har gått over pengene mine og må tenke litt penger som student.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si det 100% sikkert, men vil tro at billedkvaliteten på tv vil gå ned ganske mye i forhold prisen på billigere modeller. Du får det du betaler for, og det er ganske surt å ende opp med en tv du begynner å finne svakheter med rimelig fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skjønner. Da får jeg se an litt, for den er jo ikke på lager noe sted utenom Pixmania, og der kjøper jeg ikke fra. og den blir jo i underkant av 6000 med frakt fra de andre stedene, så må tenke over det.

Men jeg er fortsatt litt interessert i den C10 som er på tilbud på Elkjøp denne uka. Men ja kanskje jeg burde gå for Full-HD isteden.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ikke nok penger nå, så vent til du har det. Er ikke gøy og ha en tv hvor du sitter å banner og sverter over hvor dum du var som ikke kjøpte den mye bedre tven til en tusenlapp mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på den nevnte LE40B530 og denne; LE40B550 ? Såvidt 500lappen dyrere.

Tenkte bare siden jeg leste testen til trustedreviews av B550.

Evt kjøpe "storebroren" i litt mindre størrelse LE32B650 . Men da blir spørsmålet om 32" holder, når jeg allerede har en PC skjerm på 24". Tven kommer til å stå 1,5 -2 meter fra der jeg ligger/sitter.

eller evt slå til når 3D maniaen slår til for fult. hmmmm

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forskjellen på 530 og 550 er at 550 har rikstv innebygd (så du slipper feks en sånn getbox under tven tror jeg).

Du får selv velge størelse, det er litt smak og behag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på den nevnte LE40B530 og denne; LE40B550 ? Såvidt 500lappen dyrere.

Tenkte bare siden jeg leste testen til trustedreviews av B550.

Evt kjøpe "storebroren" i litt mindre størrelse LE32B650 . Men da blir spørsmålet om 32" holder, når jeg allerede har en PC skjerm på 24". Tven kommer til å stå 1,5 -2 meter fra der jeg ligger/sitter.

eller evt slå til når 3D maniaen slår til for fult. hmmmm
    Iom. at du hovedsakelig skal bruke TV-en tilkoblet PC-en ville jeg valgt en skjerm med høy oppløsning, dvs. enten Panasonic G10 (liten prisforskjell mellom S10 og G10) eller Samsung B550. Panasonic X10 har en litt snodig oppløsning som gjør at den ikke egner seg så godt til PC-bruk.

Ville ikke giddet å invistert i en 100 Hz Samsung ettersom du skal bruke den mest til PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p er nesten must når du skal koble til PC.
    Og du trenger 3 HDMI inn, så fremt du ikke går via receiver, da trenger du bare 1.

Selv så sitter jeg 1-2 meter unna skjermen, og synes 40" er akkurat passe, men kunne godt ha hatt 42". Så vil ikke anbefale noen skjermer under 40" i allefall, om du skal ha litt nytelse av å se på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg ser det nå er det bare at B550 har en mer HDMI inngang (4), mot B530 sine 3. Og jeg trenger vel ikke flere enn 3.

Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Iom. at du hovedsakelig skal bruke TV-en tilkoblet PC-en ville jeg valgt en skjerm med høy oppløsning, dvs. enten Panasonic G10 (liten prisforskjell mellom S10 og G10) eller Samsung B550. Panasonic X10 har en litt snodig oppløsning som gjør at den ikke egner seg så godt til PC-bruk.

Ville ikke giddet å invistert i en 100 Hz Samsung ettersom du skal bruke den mest til PC.
    Ok. Ja det kan jeg jo egentlig tenke meg. Men nå er jo G10 og B550/530 noe forskjellig, siden G10n er Plasma, og egner ikke LCD seg best til tilkobling gjennom pc?, men da igjen så er vel plasma best til film?, som jeg skal bruke den mye til. Også blir nok G10n for dyr, mens B550/B530 kan jeg ta meg råd til.

Jeg er dårlig til å velge, når det er mye penger på spill. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ja det kan jeg jo egentlig tenke meg. Men nå er jo G10 og B550/530 noe forskjellig, siden G10n er Plasma, og egner ikke LCD seg best til tilkobling gjennom pc?, men da igjen så er vel plasma best til film?, som jeg skal bruke den mye til. Også blir nok G10n for dyr, mens B550/B530 kan jeg ta meg råd til.
    Panasonic G10 egner seg like godt til tilkobling til PC som en hvilken som helst LCD. Du kan la TV-en vise det samme bildet på TV-en konstant i uker og måneder uten å oppleve innbrenning.

Dersom pris er avgjørende er det bare å gå får Samsungen, det er en veldig god TV for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •