sony bravia LCD eller panasonic G10 Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sony bravia LCD eller panasonic G10 Plasma

Heisann

Jeg har nå sittet i to dager og lest opp og ned hele internett om tver.. Tror jeg har kommet frem til to kandidater her.. håper noen kan vise meg veien ut av denne tv jungelen

SONY KDL-46V5500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Stor 46" Full-HD LCD-TV - Produktinformasjon

Eller

Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G10E

Bruksområdet på denne blir nok mest tv titting(serier, sport etc) samt BD/dvd filmer, PS3 og kanskje koble til PC for diverse ymse avspillinger en gang i blandt..
    Sitteavstand til sofaen er ca 3-4m (på film og tv sendinger, men på PS3 blir nok ca 2 ish meter. må jo opp i konsentrasjons stilling

Lommeboka sier jeg må ta den "billigste", men med frakt inkludert så er det jo igrunn ikke så mye som skiller disse to i pris. (hvis jeg da har funnet de billigste nettsidene som selger disse).

Så da lurer jeg vel egentlig på hvilken av disse som gir mest for pengene?
    Er plasma eller LCD tingen? Har kun hatt LCD tver tidliger så har lite erfaring med plasma..
    Om det blir 42" eller 46" har ikke så mye å si for min del. Men vil nok ha full HD hvertfall. Holder også kansje en bittebitteliten knapp på G10.. men er blitt så usikker...

Håper noen kanskje har noen erfaringer eller anbefalinger å komme med ang disse to. eller kanskje tipse om andre kandidater i samme prisklasse (maks 8-9k.. helst så billig som mulig

Mvh Jarle

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har nå sittet i to dager og lest opp og ned hele internett om tver.. Tror jeg har kommet frem til to kandidater her.. håper noen kan vise meg veien ut av denne tv jungelen

SONY KDL-46V5500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Stor 46" Full-HD LCD-TV - Produktinformasjon

Eller

Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G10E

Bruksområdet på denne blir nok mest tv titting(serier, sport etc) samt BD/dvd filmer, PS3 og kanskje koble til PC for diverse ymse avspillinger en gang i blandt..
    Sitteavstand til sofaen er ca 3-4m (på film og tv sendinger, men på PS3 blir nok ca 2 ish meter. må jo opp i konsentrasjons stilling

Lommeboka sier jeg må ta den "billigste", men med frakt inkludert så er det jo igrunn ikke så mye som skiller disse to i pris. (hvis jeg da har funnet de billigste nettsidene som selger disse).

Så da lurer jeg vel egentlig på hvilken av disse som gir mest for pengene?
    Er plasma eller LCD tingen? Har kun hatt LCD tver tidliger så har lite erfaring med plasma..
    Om det blir 42" eller 46" har ikke så mye å si for min del. Men vil nok ha full HD hvertfall. Holder også kansje en bittebitteliten knapp på G10.. men er blitt så usikker...

Håper noen kanskje har noen erfaringer eller anbefalinger å komme med ang disse to. eller kanskje tipse om andre kandidater i samme prisklasse (maks 8-9k.. helst så billig som mulig

Mvh Jarle
    Jeg har brukt begge disse skjermene på forskjellige tidspunkt i fjor. De er begge absolutt OK, selv om Sony V5500 har overtaket. Men hva med å gå for den bedre modellen, Sony KDL-46W5500 med 100Hz? Den selges nå for under 10 000 i en rekke nettbutikker (Komplett, Multicom osv.) og er meget god. Sortnivået er vel så bra på Sony som Panasonic, og den har dessuten flere muligheter til å justere bildet. Sony gir også et skarpere bilde på PS3, BD og PC, og har ikke grønn-stikket til Panasonic.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har brukt begge disse skjermene på forskjellige tidspunkt i fjor. De er begge absolutt OK, selv om Sony V5500 har overtaket. Men hva med å gå for den bedre modellen, Sony KDL-46W5500 med 100Hz? Den selges nå for under 10 000 i en rekke nettbutikker (Komplett, Multicom osv.) og er meget god. Sortnivået er vel så bra på Sony som Panasonic, og den har dessuten flere muligheter til å justere bildet. Sony gir også et skarpere bilde på PS3, BD og PC, og har ikke grønn-stikket til Panasonic.
    Oppløsningen er lik og den reelle kontrasten er høyere hos Panasonicen, Sony gir overhodet ikke et skarpere bilde i form av detaljer. Kanskje du mente å skrive krassere bilde, som for noen kan virke som skarpere? Trådstarter skrev vel også at han "kanskje" skulle koble til PC for avspilling, ikke bruke den som PCskjerm. Når man først snakker om detajler så kan jo man også ta frem Panasonicens 600Hz sub field drive noe som gjør at man virkelig får yte godt av panelets svartid på 0.0001 ms. Panasonicen er også bedre i stand til å vise detaljer i de mørke områdene av bildet. Mao. vil Panasonicen kunne gjengi mye mer av videoen/kilden enn hva Sonymodellen kan.

Panasonicen er et nokså opplagt valg for trådstarter slik jeg ser det, skjønner godt at du holder en knapp på den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar begge to

Grunnen til jeg ikke valgte W5500 var på grunn av prisen. Har egentlig presset budsjettet nok allerede med de to jeg har nevnt Har akkurat flyttet inn i nytt hus og har en del ting å bruke pengene på kan du si
    Mulig det blir en panasonic plasma på meg da. Skulle gjerne likt å sett ein 46" i stua også da... men det får komme i neste omgang da 46 i stua og plasmaen i kjellerstua

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    moro med denne tråden, for jeg sto mellom akkurat de to samme som deg. Men etter å ha sett begge to live, og med samme film. Så var jeg ikke i tvil. Det ble Panasonic sin. For det første så er det ikke så fantastisk stor forskjell mellom 42 og 46", og for det andre så følte jeg meg mye mer "med" i filmen når jeg så den på Panasonic sin.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    moro med denne tråden, for jeg sto mellom akkurat de to samme som deg. Men etter å ha sett begge to live, og med samme film. Så var jeg ikke i tvil. Det ble Panasonic sin. For det første så er det ikke så fantastisk stor forskjell mellom 42 og 46", og for det andre så følte jeg meg mye mer "med" i filmen når jeg så den på Panasonic sin.
    Kommer av at du har et "dypere" bilde på Plasma.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen er lik og den reelle kontrasten er høyere hos Panasonicen, Sony gir overhodet ikke et skarpere bilde i form av detaljer.
    Jeg snakker selvsagt ikke om en banalitet som oppløsning, men om reell kontrast. Med mitt måleutstyr i 100 000-kroners klassen målte 46W5500 over 5000:1 i kontrast, Panasonic TX-P46G10E under halvparten pga. plasmaens lavere lysutbytte.

Det betyr ikke nødvendigvis at Sony er bedre, men peronlig synes jeg det. Og dette til tross for at jeg er ihuga Panasonic-fan siden 1980/90-tallet og selv bruker en Panasonic proff-skjerm til daglig (og kommer til å være blant de første i køen til å kjøpe Panasonic TX-P50VT25 til sommeren....)

Men G10E er absolutt bra om du kan leve med grønnstikket!

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har kjøpt TV enda, men lurer på det samme som deg og kom over denne:

Sony W5500 review - FlatpanelsHD

Sony W5500 a good product with a lot of positive picture characteristics but not quite on par with the Panasonic G10 series (click to read G10 review) which is sold at almost the same price
    Ser ut som de lærde strides, men mange virker å foretrekke G10 hvis den ikke skal brukes som PC-skjerm.

Blir ikke helt klok på dette så hvis noen har flere egenerfaringer hadde det vært supert...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte min sony på grunn av mye baklys,kjøpte en G1046 demo tv på komplett for 8200,Sony hadde jo bra bilde men panasonic var latterlig mye bedre,har også en samsung led med suverent bilde,men sammenlignet med det langt mer naturlige bilde på plasmaen kommer jeg aldri til å gå tilbake til lcd\led,selv om jeg var en lcd fan før.men folk har jo forskjellig smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte min sony på grunn av mye baklys,kjøpte en G1046 demo tv på komplett for 8200,Sony hadde jo bra bilde men panasonic var latterlig mye bedre,har også en samsung led med suverent bilde,men sammenlignet med det langt mer naturlige bilde på plasmaen kommer jeg aldri til å gå tilbake til lcd\led,selv om jeg var en lcd fan før.men folk har jo forskjellig smak.
    Om ikke trådstarter har kjøpt seg ny skjerm ennå, så kan han likegodt vente på de nye Panasonic-skjermene eller Sonys nye. Topp-skjermene; Sony KDL-46HX900/905 og Panasonic TX-P50VT20/25 ser begge ut til å bli kjempeskjermer, om en bare har råd....

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Om ikke trådstarter har kjøpt seg ny skjerm ennå, så kan han likegodt vente på de nye Panasonic-skjermene eller Sonys nye. Topp-skjermene; Sony KDL-46HX900/905 og Panasonic TX-P50VT20/25 ser begge ut til å bli kjempeskjermer, om en bare har råd....

det blir vel et vel stort prishopp fra de skjermene han vurderer nå, og opp til f.eks p50vt vel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •