Ny lcd/led 42 tommer. Hjelp en stakkar i jungelen!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lcd/led 42 tommer. Hjelp en stakkar i jungelen!!

Jeg er altså ute etter en 42 tommer lcd eller led tv. Så vidt jeg ser er det stort sett bare LG som har modeller i denne størrelsen, i alle fall Led?

Problemet er bare at LG alene har ørtogførti modeller i samme størrelse. Så nå har jeg lest til tårene triller, uten å bli det spøtt klokere.

Størrelsen er forsåvidt grei. ønsker 42 tommer. Ikke større, og helst ikke mindre.
    Bruken vil være vanlig tv, ps3, nedlastet videomateriale i ymse kvalitet, og forhåpentligvis BD og HD kanaler i fremtiden. Bruker nå ps3 til streaming og avspiller, men ser ikke bort fra at det kommer en HTPC etter hvert.

Det er selvsagt ønskelig om tven kan spille av alt det andre "ikke hd" materialet i bra kvalitet. (gjør noen dette bedre enn andre?)

Jeg håper noen kan komme med tips, til en som ikke kan tv og som er skikkelig forvirret!

Prissjiktet er 6-10k

Så langt har er disse det nærmeste jeg kommer:
    http://www.netonnet.no/CompareView/3...temList=125827

LED frister mest må jeg si. Men jeg har lest om at den gir dårlig innsyn fra siden, og at det er mye gjenskinn.. Finnes det andre bedre alternativer til den prisen?

Takker for all hjelp jeg kan få

Ps: Trenger ingen plasmatips

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er dog en 40", men 40W5500 er ekstremt mye TV for pengene! Denne modellen gir et meget godt sortnivå og god kontrast samt meget naturtro og fine farger. Står faktisk ikke noe tilbake for de diverse Edge-LED TVene der ute. Det er verdt å nevne at Sony har en meget velfungerende 100hz motionflow. Hvis jeg skulle kjøpt et nytt TV i 40/42" segmentet er denne en ekstremt god kandidat til 7500kr. Du kan også få den i 46" til 9995kr. Dette er et røverkjøp! Du får ikke bedre TV til prisen, mener da Jeg
    Mitt tips til deg er å kjøpe litt større da man blir fort vant til størrelsen og kanskje angrer på at man ikke kjøpte LITT STØRRE? Dette lærte Jeg på den harde måten da Jeg trodde 32" holdt i massevis i forhold til den 20" jeg hadde fra før

PS: Sony 40/46" W5500 er meget god på SD-materiale og f.eks DVD-samlingen din vil ta seg spesielt godt ut på denne modellen, faktisk en av de aller beste skjermene på SD-materiale hvor den nesten får SD til å se ut som HD! Det er i hvert fall tilfelle på min 40W4500!

Jeg håper dette var til hjelp og du får ha lykke til med TV-kjøpet!

Kampen om årets folke-tv - Lyd og Bilde
    Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500
    Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=rakkern

Ps: Trenger ingen plasmatips[/quote]

Hvorfor ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvorfor ?
    Fordi tråstarter ikke vil ha det! Så da respekterer vi det.. dette er en LED / LCD / 42" /6-10k tråd... . Ikke noe plasma tråd .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rakkern
    Ps: Trenger ingen plasmatips
    Anbefaler deg en lcd tv til ihvertfall 15000 +.
    Det er mye fint i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Dette er dog en 40", men 40W5500 er ekstremt mye TV for pengene! Denne modellen gir et meget godt sortnivå og god kontrast samt meget naturtro og fine farger. Står faktisk ikke noe tilbake for de diverse Edge-LED TVene der ute. Det er verdt å nevne at Sony har en meget velfungerende 100hz motionflow. Hvis jeg skulle kjøpt et nytt TV i 40/42" segmentet er denne en ekstremt god kandidat til 7500kr. Du kan også få den i 46" til 9995kr. Dette er et røverkjøp! Du får ikke bedre TV til prisen, mener da Jeg
    Mitt tips til deg er å kjøpe litt større da man blir fort vant til størrelsen og kanskje angrer på at man ikke kjøpte LITT STØRRE? Dette lærte Jeg på den harde måten da Jeg trodde 32" holdt i massevis i forhold til den 20" jeg hadde fra før

PS: Sony 40/46" W5500 er meget god på SD-materiale og f.eks DVD-samlingen din vil ta seg spesielt godt ut på denne modellen, faktisk en av de aller beste skjermene på SD-materiale hvor den nesten får SD til å se ut som HD! Det er i hvert fall tilfelle på min 40W4500!

Jeg håper dette var til hjelp og du får ha lykke til med TV-kjøpet!

Kampen om årets folke-tv - Lyd og Bilde
    Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500
    Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500
    Takk for et fint svar Henrik Den 40 tommeren så fin ut, og fin pris var det også. Hadde den bare vert 42. Jeg er som du nevner redd for å angre ved å kjøpe for liten. Jeg frykter det blir tilfelle om jeg kjøper 40. Men 46 tror jeg blir seende helt freaky ut i den lille stua mi, og fra 2-3m avstand. Landet derfor på 42.

Jeg skal uansett ha begge i tankene. takk

Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    42" Da er det vel Philips eller LG som gjelder... 6-10k.. da er det LG som gjelder :P.

LG 42SL8000 42" LCD-TV Full HD 200Hz - LG - LCD-TV 40-49" - LG 42SL8000 42" LCD-TV Full HD 200Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Hei, og takk for tipset. Den tv'n har jeg sett på allerede. Men jeg lurer på hvorfor du anbefaler den. Og ikke modellen over, som jeg linket til i min første post? Er virkelig den nyere LED utgaven dårligere en LCD?

Prisen er ikke satt i stein folkens. Men 15k blir definitivt for mye. Synes de tipsene jeg har fått så langt har vert gode. Det var ekstra oppløftende å få tips som ikke var helt i toppen av budsjettet heller Jeg er på ingen måte en lyd og bilde mann. Men jeg vil jo ha best mulig tv for pengene, og som passer bruken min best.

Takker for videre hjelp.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fordi tråstarter ikke vil ha det! Så da respekterer vi det.. dette er en LED / LCD / 42" /6-10k tråd... . Ikke noe plasma tråd .
    Greit nok det, ville bare sjekke at han ikke tror det er gammel teknologi som sliter med innbrenning, men han klarer vel å svare selv ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg er ikke i tvil på hva jeg ville valgt

først av alt er 42 en typisk plasma størrelse, lcd(led) kommer stort sett alltid i 40 eller 46, er du redd for å kjøpe for lite kjøp 46.

Samsung B655 serien er sinnsvakt bra, beste sortnivået som er målt ab uavhengige testere: Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Personlig liker jeg bedre bilde til denne foran led skjermene, men de kan jo få et litt bedre sort nivå med kalibrering. Tviler på dette er noe du ville kunne se.

Det er jo kanonpriser på en 40" B655 over alt nå, kanonkjøp.
    Skal du henge den på veggen kan du jo evt vurdere en B6050 i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble til at jeg flesket til med en KDL-46W5500! Så får vi se om jeg får sjokk når den kommer

Håper og tror at både jeg om madammen blir fornøyde.

Takker for hjelpen, og da spesielt til HiFiHenrik.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

freaky?

hallo rakker'n,

har du fått skjermen din ennå?
    jeg spør siden jeg lurer om du synes det ble freaky stort?

jeg er i samme situasjon, dog litt mer prekær, min skjerm kutta ut i går og nå har jeg ingen TV:shock:
    sitter ca 2.5 meter unna og har veldig lyst på 46, men er redd det blir over-the-top.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det vil fungere helt fint Bigbab. Kommer selv til å kjøpe en 40 eller 42 tommer skjerm. Jeg sitter 1.5 meter unna8)

Har en 46" samsung Led i stua og på hd materiale kunne jeg gå så nærme som under 2 meter uten problemer. På sd sendinger så var 2.5-3m mere riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bigbab. Jeg har ikke fått den enda nei. Skuffende av posten, selv om det inkluderer en helg. Komplett sendte ut pakken samme dag, så det var bra.

Skal komme tilbake når jeg har fått den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den i hus og vi har koset oss med den en kveld allerede.
    Da den var montert fikk både jeg og min bedre halvdel en liten "wow, hva har vi gjort? Den er diger!" opplevelse. Men allerede etter å ha sett de første par minuttene av en tv-serie i HD format, så var tvilen visket vekk. Det ble helt supert! Utrolig glad jeg ikke kjøpte mindre!! Ps3 var også fett. Nå gjenstår bare å teste dvd og bd. Og jeg gleder meg

Det negative var at det ikke fulgte med bruksanvisning på hverken engelsk eller noen skandinavisk språk. Siden jeg ikke er helt flytende i hverken polsk eller italiensk, så var det en stor ulempe! Må være en feil vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt nedover på siden så finner du en norsk.
    Jeg vet ikke hvor du kjøpte TV`en, men kanskje paralell import?

KDL-46W5500 (KDL46W5500) : Manual : BRAVIA TV : Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bruksanvisning

Hei,

Jeg kjøpte 46 modellen selv og den er stor, men jeg er svært glad jeg ikke kjøpte 40", da hadde jeg angret.
    btw, jeg fikk min fra Komplett på 2-dager

Jeg fikk også bare bruksanvisning på ubrukelige språk, men den engelske bruksanvisningen er inne i TV'en.

Gå til HOME menyen, deretter venstre til helt til SETTINGS også oppover til INSTRUCTION MANUAL.

Der har du hele manualen på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigbab: Det stemmer bare delvis, den på tv'n er ikke helt komplett.

Har printet den ut fra sony's sider nå.

Gleden min ble imidlertid kortvarig.. I går oppdaget jeg ganske kraftig clouding i hjørnene, og litt spredt over hele skjermen! . Så nå sitter jeg å vurderer å angre på kjøpet. Det sure er at da får jeg neppe ny tv til OL. Så tregt som slikt går..

I dag, når tv er kald, er cloudinga mindre merkbar. Så jeg får prøve å teste litt mer og se. Men det var en skikkelig skuffende opplevelse:\

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rakkern
    Bigbab: Det stemmer bare delvis, den på tv'n er ikke helt komplett.

Har printet den ut fra sony's sider nå.

Gleden min ble imidlertid kortvarig.. I går oppdaget jeg ganske kraftig clouding i hjørnene, og litt spredt over hele skjermen! . Så nå sitter jeg å vurderer å angre på kjøpet. Det sure er at da får jeg neppe ny tv til OL. Så tregt som slikt går..

I dag, når tv er kald, er cloudinga mindre merkbar. Så jeg får prøve å teste litt mer og se. Men det var en skikkelig skuffende opplevelse:\
    utrolig overraskende ?
    Alle vet det er clouding problemer, men likevel må folk kjøpe disse billig lcdene.
    Håper det ordner seg før OL.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •