Sharp aquos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46

Tråd: Sharp aquos

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp aquos

Kikker etter en 46" eller 52" til stua. Sett litt på samsung sine LED tv-er (ue46b6050), men har nå kommet over Sharp Aquos LC-52LE705S (med baklys) til en god pris. Noen som vet noe om disse?

Evt hvilke LED tv-er er gode for tida? Tenker ikke så mye på design, det er bildekvalitet som er viktig her..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Kikker etter en 46" eller 52" til stua. Sett litt på samsung sine LED tv-er (ue46b6050), men har nå kommet over Sharp Aquos LC-52LE705S (med baklys) til en god pris. Noen som vet noe om disse?

Evt hvilke LED tv-er er gode for tida? Tenker ikke så mye på design, det er bildekvalitet som er viktig her..
    Les forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret ;-) Hvis du tror jeg poster uten å lese får du tro om igjen. Ikke alltid like lett å finne igjen saker i et såpass stort forum..

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Takk for svaret ;-) Hvis du tror jeg poster uten å lese får du tro om igjen. Ikke alltid like lett å finne igjen saker i et såpass stort forum..

705 til sharpen rocker sokkene til både LG og samsung sin LED tv, ta deg til til å stille inn denne tvn så har du en veldig bra skjerm til film og alt annet som måtte være spennende.

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv LC46LE700s som er så og si kliss lik 705s. Er visst et optisk filter av et slag som er forskjellen.

Sharp'en gir et vanvittig skarpt og fint bilde, samt. et meget bra sortnivå, som var det store savnet mitt. Jeg byttet nemlig ut min LCD tv tilforhold for denne rett og slett pga. den ikke klarte å oppgi det sortnivået og fargene jeg ønsket.

I mitt tilfelle så var ikke Samsung sine LED tv'er aktuelt for meg. Clouding problemer og lys lekk er mye av hovedgrunnen, og om den er tynn, spiller i mine øyne ingen rolle.

Enten det er 46" eller 52" du ønsker, så er det sinnsykt gode produkter til en forholdsvis rimelig sum av penger.

Jeg jobber forøvrig selv som forhandler av disse produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt inne på det samme. Greit at Samsung sine er tynne, men det betyr lite når de skal henge på en vegg i en tv-stue. Takker for svar!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bildekvalitet du er ute etter. Dropp Samsung og går for Sharp.

Det er veldig bra !!

Jeg angrer ikke et eneste sekund for at jeg gikk for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Hei!
    Hørt fra enkelte at disse skjermene trenger en del kalibrering for at bilde skal bli bra, noen som har kommentarer til dette?

Mvh
    Asgeir

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt alle skjermer bør kalibreres for best utbytte. Men min erfaring er at Særlig LED-LCD har enda mere å hente på kalibrering da farge tempraturen(blått blir veldig blått-gress er signal grønt m.m.) er satt sykt høyt i fabrikk modus f.eks dynamisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns det ferdig oppsatte kalibreringer som kan brukes, eller må man bruke utstyr?
    Hvordan er lyden i de innebyggde høytalerne på disse tvene?

Mvh
    Asgeir

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes guider rundt om, men dette fraviker litt i forhold til lysforhold osv. i rommet du skal bruke det i. Det gir mer en slags pekepinn i mine øyne.

Selv har jeg ikke kalibrert skjermen "etter fasiten" men mer etter mine egne preferanser, og nå er det helt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne linken er inne på Sharp: hva m de litt billigere Aquos? ser Lefdal har en 40' veldig billig nå - LE 600S, er den bra. Er nesten en selvfølge at de dyreste er bra, men de fleste av oss vil vel ha best mulig billigst mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedforskjellen rent bildemessig på 700 og 600-seriene er vel at førstnevnte har 100Hz.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp er ett solid japansk merke,de var første selskap som produserte flatskjermer så kvaliteten tror jeg man ikke behøver å bekymre seg for,har sett en Led utstillingmodell og ble imponert over bildet,blir morsomt å se noen tester,ser ut som sharp blir oversett i de fleste tv tester av en eller annen grunn,testerne er muligens godt sponset av samsung,pana,sony etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på denne testen at Sharp tv'ene ikke støtter 100hz når de har 24fps input. Stemmer dette for denne modellen også? Jeg vet at enkelte ikke liker 100hz og motion compensation, men jeg er interessert i å faktisk ha valget.

Sharp Aquos LC-46LE700E 46in LED Backlit LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sikelikk
    Er det bildekvalitet du er ute etter. Dropp Samsung og går for Sharp.

Det er veldig bra !!

Jeg angrer ikke et eneste sekund for at jeg gikk for den.
    Ikke veldig OBJEKTIVT svar med tanke på at du sier du forhandler Sharp.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er bedre enn andre led er feil,men imponerende bilder har den,blir vel en smaksak hva man velger,helt enig med forrige innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på Lefdal og så på Sharpen (bl.a) Men det eneste jeg kan konkludere med er at å kjøpe tv er et sjansespill, hvor man må kjøpe et sted m ubetinget returrett. De store kjedene stiller tydeligvis inn tv'ene i forh. til hvilke de vil selge eller ikke. De fleste tv'ene hadde så dårlig signal at det så ut som gammal vhs video som ble spilt, mens de modellene de pusher var satt opp m egen blu-ray ( f.eks Samsug led ) håpløst å orientere seg da. Elkjøp hadde rett og slett "ødelagt" bildet på flere av Sonyene ved å ta vekk farge - gresset var nesten grått, og ved siden av Samsungen m sine sjokkfarger ble egentlig begge begredelige..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen vurderer Sharp Aquos LC-52LE705S
    Så koster den kun 14995,- på netshop:
    Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Sharp - LED-TV 50"-59" - Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Lyd og bilde mener det er godt kjøp til 20.000
    Stor, større, størst! - Lyd og Bilde
    Så tror 15k må være en bra pris.

Gleder meg til å få min

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagsnytt
    var på Lefdal og så på Sharpen (bl.a) Men det eneste jeg kan konkludere med er at å kjøpe tv er et sjansespill, hvor man må kjøpe et sted m ubetinget returrett. De store kjedene stiller tydeligvis inn tv'ene i forh. til hvilke de vil selge eller ikke. De fleste tv'ene hadde så dårlig signal at det så ut som gammal vhs video som ble spilt, mens de modellene de pusher var satt opp m egen blu-ray ( f.eks Samsug led ) håpløst å orientere seg da. Elkjøp hadde rett og slett "ødelagt" bildet på flere av Sonyene ved å ta vekk farge - gresset var nesten grått, og ved siden av Samsungen m sine sjokkfarger ble egentlig begge begredelige..
    Dette er faktisk slik de ser ut ut av esken kompis. Sony blasse, samsung helt jævlig oversaturert.

De fleste elkjøpene kjører hdtv-signal fra canal digital over en latterlig dyr splitter, samt blu-raykilde over samme splitteren.

Så kan ikke ha vært der du så vhs-kilde av noe slik iallefall..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •