Sharp aquos - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46

Tråd: Sharp aquos

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er faktisk ikke lov å justere tvene slik at noen får forstrinn! Alle tver skal stå i Butikkmodus/dynamisk i forretning. Dette har konkuranse tilsynet bestemt.

Å ja det stemmer at Samsung "vinner" utstillings konkurasen med en helt syk farge temp i dynamsik på LED(+18000 Kelvin) ca 3 ganger over det som er normen ved kalibrering(D65/6503K)

Beste råd i butikk er å prøve å sette tver du vil se på i Film modus FØR sammenligning. Å sammen ligne tver i butikkmodus er desverre helt meningsløst i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edyrli
    Dersom noen vurderer Sharp Aquos LC-52LE705S
    Så koster den kun 14995,- på netshop:
    Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Sharp - LED-TV 50"-59" - Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Lyd og bilde mener det er godt kjøp til 20.000
    Stor, større, størst! - Lyd og Bilde
    Så tror 15k må være en bra pris.

Gleder meg til å få min
    Da var LC-52LE705S i hus!
    Må si jeg er utrolig godt fornøyd, ser den har fått litt kritikk for dårlige standardinstillinger, men av det jeg har testet ser det bra ut med forhåndinstillingene. Den har en ekstrem lys styrke sånn at med sol direkte inn i stuen så er bilde like skarpt og fint til hverdags-titting.
    Eneste jeg har å sette fingeren på er at Upscaling av SD sendinger som gjerne er litt komprimert ikke er allverden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LC-52LE705S i hus!
    Må si jeg er utrolig godt fornøyd, ser den har fått litt kritikk for dårlige standardinstillinger, men av det jeg har testet ser det bra ut med forhåndinstillingene. Den har en ekstrem lys styrke sånn at med sol direkte inn i stuen så er bilde like skarpt og fint til hverdags-titting.
    Eneste jeg har å sette fingeren på er at Upscaling av SD sendinger som gjerne er litt komprimert ikke er allverden.
    Vurderer denne selv og lurer på om du fikk den med sølvkant nederst eller om det var den blå fargen? 705 skal vel være sølv/aluminium....?
    Hva synes du om tykkelsen på tv'n da? Den er ganske tjukk,he he.Den var ikke helt bra på SD sier du,men hva slags avspiller var det og hva slags kabler brukte du? Eller var det vanlig tv sending?
    takk for svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den med grå list nederst. Mener at det er LE700 som har den blå listen. Det blå lyset i front kan være litt sjenerende men heldigvis går det an å slå av.
    Signalet jeg ikke synes er helt bra kommer i fra en digital kabel-tv tuner. Jeg kjører RGB Scart fra den. Ikke sikkert andre TVer heller klarer å gjøre så mye med det signalet. Men på min Panasinic AX-100 projektor så er støy og komprimering mindre synlig.
    Jeg fikk testet Ringenes herre DVD spilt på xbox360. Dette var andre saker. Så vurdert utifra DVD med skikkelig kvalitet så er bildet helt glimrende!

Ser den er CA 9cm tykk. For min del så betyr det ikke noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den med grå list nederst. Mener at det er LE700 som har den blå listen. Det blå lyset i front kan være litt sjenerende men heldigvis går det an å slå av.
    Signalet jeg ikke synes er helt bra kommer i fra en digital kabel-tv tuner. Jeg kjører RGB Scart fra den. Ikke sikkert andre TVer heller klarer å gjøre så mye med det signalet. Men på min Panasinic AX-100 projektor så er støy og komprimering mindre synlig.
    Jeg fikk testet Ringenes herre DVD spilt på xbox360. Dette var andre saker. Så vurdert utifra DVD med skikkelig kvalitet så er bildet helt glimrende!

Ser den er CA 9cm tykk. For min del så betyr det ikke noe.
    Ok takk for svar. Fikk et kjempetilbud på en Philips i dag så slo til på den i et åndssvakt øyeblikk
    Når det gjelder den tuneren din så håper jeg du har HDMI-utgang på den,for med hdmikabel vil du antakelig få et MYE bedre resultat!! Scart er noe dritt i nye tv'er.de er laget for bruk med HDMI!! Var i hvertfall himmelvid forskjell på scart og hdmi på min 42" philips som jeg handlet for noen få mnd siden.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at kjedene forhåndsinnstiller de produktene de vil selge mest av til optimalt nivå er en av grunnene til at jeg absolutt HATER elektromarkeder. Om jeg må inn på Elkjøp eller Lefdal kan jeg ikke komme meg ut fort nok. Får noia av selgere og profilering som ikke faller i smak hos meg i det hele tatt.

Om jeg absolutt MÅ inn på et slikt sted, har jeg gjort hjemmeleksene mine grundig på forhånd og sier "jeg skal ha den". Selgeren som er så heldig å deale med meg kommer ikke langt hvis de skal prøve å overbevise meg om noe annet enn det jeg allerede har bestemt meg for før jeg kom inn i butikken.

Mulig dette er arrogant og eksentrisk oppførsel fra min side, men men... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Dette med at kjedene forhåndsinnstiller de produktene de vil selge mest av til optimalt nivå er en av grunnene til at jeg absolutt HATER elektromarkeder. Om jeg må inn på Elkjøp eller Lefdal kan jeg ikke komme meg ut fort nok. Får noia av selgere og profilering som ikke faller i smak hos meg i det hele tatt.

Om jeg absolutt MÅ inn på et slikt sted, har jeg gjort hjemmeleksene mine grundig på forhånd og sier "jeg skal ha den". Selgeren som er så heldig å deale med meg kommer ikke langt hvis de skal prøve å overbevise meg om noe annet enn det jeg allerede har bestemt meg for før jeg kom inn i butikken.

Mulig dette er arrogant og eksentrisk oppførsel fra min side, men men... :twisted:
    Støtter deg fullt ut!!!!!!!!!!!! Beste måten å gjøre det på!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Ok takk for svar. Fikk et kjempetilbud på en Philips i dag så slo til på den i et åndssvakt øyeblikk
    Når det gjelder den tuneren din så håper jeg du har HDMI-utgang på den,for med hdmikabel vil du antakelig få et MYE bedre resultat!! Scart er noe dritt i nye tv'er.de er laget for bruk med HDMI!! Var i hvertfall himmelvid forskjell på scart og hdmi på min 42" philips som jeg handlet for noen få mnd siden.
    Tuneren har ikke HDMI, den støtter heller ikke HD sendinger. Ikke komponent ut en gang. Men nå fant jeg akkurat ut at kabel tilbyderen min min har CAM moduler, så da skaffer jeg bare det. Fikk testet på noen ukrypterte kanaler, og som forventet var forskjellen natt og dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT: Jobber selv som brunevareselger i en av de større kjedene. og det er ikke vanlig praksis hos oss ihvertfall å stille inn TVene etter hva vi vil selge. De gode TVene selger seg selv uansett. Blir bare krediteringer og tap av å drive med tull i instillingene pga grinete kunder. Er jo også latterlig dumt og lure en kunde som har 30 dagers returrett.

Litt On topic: Sharpen er grisefin (: Har selv 700'en i 52" og er jævlig fornøyd. Knall til film/spilling og pc bruk. Litt skit på SD signaler, men den veier opp for det ved andre ting (:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ackri
    Er jo også latterlig dumt og lure en kunde som har 30 dagers returrett
    TAKKK!!!! Det er faktisk ikke noe vits i det hele tatt, dessuten er det grundige regler på akkurat slikt å de største varehusene...

700 serien til Sharp synes jeg er noe av det bedre på markedet, men krever som nevnt en del kalibrering og jeg synes ikke forhåndsinnstillingene er spesielt bra så her må du bare kalibrere så blir du enda mer fornøyd. Og for all del skaff deg en bluray spiller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert denne en stund selv :-) Hva bruker dere til å kalibrere denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware

Foreløpig har jeg bare brukt instillingene fra testen hos flatpanels.dk

Ser det har kommet ny firmware til LE705E
    Er det samme som går til LE705S?
    Noen som vet hvilke forbedringer som er gjort?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville informere om at jeg har oppdatert med firmwaren som kom 3.3. Det gikk knirkefritt selv om det stod at det var 705E firmware.
    Jeg har ikke merket noen endringer enda, men skal gi beskjed dersom jeg oppdager noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen en liten oppdatering til alle LE705S eiere.

Det virker som DVB-C har blitt litt mer stabil. Det har hendt den sier kanalene er kryptert. Så må jeg bytte kanal og tilbake. Dette er så og si løst.

Her er svaret fra sharp angående firmware oppdateringen:

Det stämmer att det är samma mjukvara till LC52LE705E och LC52LE705S.

Det är flera korrigeringar,förbättringar i denna mjukvara, bla problem relaterade till Lipsync samt textning av program. Det är inte säkert att just du upplever några förbättringar då det beroro på hur du använder tv samt hur du har den inkopplad.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte min LC52LE705S uten problem igår. Jeg har ikke hatt tid til å teste om det er noen forskjell enda men får se ikveld :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte Sharp LC52LE705S fra Netshop til 12990 på uken tilbud. Er dere like fornøyd nå som dere har fått testet den litt?.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Jeg bestilte Sharp LC52LE705S fra Netshop til 12990 på uken tilbud. Er dere like fornøyd nå som dere har fått testet den litt?.
    Er fremdeles meget godt fornøyd. Har fremdeles noen issues med DVB-C. Skal du ikke bruke dette så er det ikke noe å bry seg om.
    12990 for en 52 tommer med direkte LED må være et meget bra kjøp. Ingen tvil om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fremdeles meget godt fornøyd. Har fremdeles noen issues med DVB-C. Skal du ikke bruke dette så er det ikke noe å bry seg om.
    12990 for en 52 tommer med direkte LED må være et meget bra kjøp. Ingen tvil om det.
    Sikkert et dumt spørsmål, men hva er DVB-C ?. Jeg skal bruke min til Hd dekoder fra get, Ps3 og Xbox360, alt via HDMI.

Ser det er en til her som har problemer med sin Sharp tv, riktignok 600 serien, er det tilsvarende feil du sliter med?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...r-sharp-2.html

Har du brukt den til konsoller eller lignende. Henger den med eller er det etterslep. Ser her en som sliter med etterslep på x-box
    AVS Forum - View Single Post - Sharp 700UN LED backlit series [No Price Talk]

Nå har jeg allerede kjøpt denne tv's så det er lite å gjøre, men selv Tv'n jeg har på hytta som er av det kjente merket Mirai :-D klarer konsoll etc. Håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Sikkert et dumt spørsmål, men hva er DVB-C ?. Jeg skal bruke min til Hd dekoder fra get, Ps3 og Xbox360, alt via HDMI.

Ser det er en til her som har problemer med sin Sharp tv, riktignok 600 serien, er det tilsvarende feil du sliter med?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...r-sharp-2.html

Har du brukt den til konsoller eller lignende. Henger den med eller er det etterslep. Ser her en som sliter med etterslep på x-box
    AVS Forum - View Single Post - Sharp 700UN LED backlit series [No Price Talk]

Nå har jeg allerede kjøpt denne tv's så det er lite å gjøre, men selv Tv'n jeg har på hytta som er av det kjente merket Mirai :-D klarer konsoll etc. Håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken nå....
    DVB er den innebyggede digital dekoderen. I DVB-C betyr C Cable. Så er litt problemer jeg har når jeg bruker den innebyggede dekoderen mot kabel nettet mitt. Bruker du GET dekoderen så er dette selvsakt ikke noe problem.
    Jeg har spilt en del på Xbox360. Jeg merker ingenting etterslep. For meg så virker TVen lynrask. Det eneste er at spiller du noe som krever ekstrem presisjon som Gitar Hero eller FPS spill så kan forsinkelsen være merkbar. Gitar Hero har jo kalibrering for dette og dersom du i tillegg slår av 100Hz så er forsinkelsen så godt som eliminert. For øvrig så tror jeg ikke forsinkelsen i bildebehandlingen skal være noe værre enn på andre LCD tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt LC-52LE705s har noen spørsmål til de av dere som har denne TVen.

Er i utgangspunktet veldig fornøyd med TVen, men må si at vanlige TV-sendinger var veldig dårlig. Hadde hørt at TVen ikke var så bra på SD signaler, men visste ikke at det skulle være så ille. Pga. dette regner jeg med å gå til innkjøp av digitaldekoder. Blir det bra bilde med vanlige digitale TV-sendinger på denne TVen? (altså ikke HD-sendinger)

Lurer også på om noen kan dele sine innstillinger for denne TVen? Hadde vært greit med litt hjelp da det er mye fargeinnstillinger. Evt. noe sted man kan finne innstillingsoppsett etter kalibrering? Ser flatpanels.dk har noe i sin anmeldelse, men ikke alt for omfattende.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •