Ny Tv til ca 8500kr MAX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Tv til ca 8500kr MAX

Har i en stund vurdert LG 42LH4000, den får man for ca 6300kr hos komplett. Denne har jo 100 HZ full HD 3 HDMI og USB, til prisen synes jeg at dette er en veldig fullspekket og fremtidsrettet tv. Har vært å sett på LH3000 i samme str hos siba, ikke dårlige saker må jeg si.

Men nå vil morra mi at jeg skal kjøpe en større tv, sitter ca 3,2 meter fra veggen. Da vurderte jeg LG47 LH4000, som kommer på ca 8300kr fra komplett. Den har selvsagt samme funksjoner.

Tven skal brukes til spill og film, for det meste spill egentlig, eller så hadde jeg kjøpt plasma, LED har jeg ikke råd til er heller ikke så kåt på de tvene der.

Spilling på xbox 360 seff, med HDMI osv, tven bør være kjapp, 47LH4000 har en responstid på 3ms plus at den har jo 100 HZ så håper at jeg ikke sliter med etterslep på denne.

Men har dere andre forslag? til en tv på denne str ca om som ikke er så mye over eller under 8500kr og er bedre?

takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke plasma?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik845
    hvorfor ikke plasma?
    skulle gjerne hatt plasma, men har lest at mange....VELDIG mange sliter med etterslep og innbrenning på plasma skjermer, spesielt under spilling av xbox 360 osv, lav responstid og en rask kjerm i seg selv er veldig viktig for meg fordi jeg spiller spill der raksjon og sikte er avgjørende osv, plasma hadde vært konge til film, men til spill....neh

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er omvendt.

LCD er det som har litt etterslep. Plasma pleier og ha en responstid på 0,001.
    Mens dagens LCD skjermer varierer det fra 8 og nedover. Har selv LCD med 8ms responstid (Samsung LE40A656) og er ganske fornøyd med den til spilling. Skal du bruke den mye til spill. Gå for LCD og ikke plasma.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Det er omvendt.

LCD er det som har litt etterslep. Plasma pleier og ha en responstid på 0,001.
    Mens dagens LCD skjermer varierer det fra 8 og nedover. Har selv LCD med 8ms responstid (Samsung LE40A656) og er ganske fornøyd med den til spilling. Skal du bruke den mye til spill. Gå for LCD og ikke plasma.
    akkurat det jeg tenker, LG en har vel 3MS + 100HZ, regner med at den er kjapp, visste alltid at jeg skulle ha lcd fremfor plasma, men er dette en god skjerm? har lagt merke til at du må opp i 10 k hos sony og 11k hos samsung for å få samme funksjoner, altså full hd og hundre hz i samme tv i den str der

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at du må opp i pris ja for og få Samsung eller Sony med 100Hz funksjonen. Men de har Full-HD. Jeg selv har 100Hz på min tv, bruker den aldri under spilling da jeg forhøyer Input-Lagen. Pluss at jeg syntes ikke det er noe vits med 100Hz i spill..

Men denne? Elkjøp - Sony 46" LCD-TV

Denne har Full-HD. Og har hørt at Sony er utrolig gode Tver til spill.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Tror nok at du må opp i pris ja for og få Samsung eller Sony med 100Hz funksjonen. Men de har Full-HD. Jeg selv har 100Hz på min tv, bruker den aldri under spilling da jeg forhøyer Input-Lagen. Pluss at jeg syntes ikke det er noe vits med 100Hz i spill..

Men denne? Elkjøp - Sony 46" LCD-TV

Denne har Full-HD. Og har hørt at Sony er utrolig gode Tver til spill.
    joda, lgen har også full hd, men du sier at du ikke bruker 100hz under spilling? skal ikke det gøre skjermen raskere eller noe? har man bare nytte av 100hz i film? fra LH3000 til LH4000 betaler man jo ca 2k bare for 100hz...:-?

hvilken tv har du? sony tven ble litt for dyr i forhold til budsjettet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, den 46V5500 kostet 9k på Elkjøp på nyttårssalget. Ullevål hadde en stk igjen da jeg var der. Handlet ikke fordi jeg ikke fikk se den utstilt. Der skulle du ha vøri kal.... Jeg har sett den senere, og burde ha tatt den....

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men altså sony er rått på spill? noen som har erfaringer med lg på spill?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer denne
    Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL5604H
    og denne
    Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH4000

eller kanskje denne? lurer på om det er samme som LH4000

TruMotion 100Hz for perfekt skarphet! LG 47LH4010

for øyeblikket har de lik pris, LGEN har 100 hz, hva synes dere?

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til det formålet du har satt for deg, gå for en med 100hz oppdateringsfrekvens. Min fru har selv 42LH4000, og hun er kjempe fornøyd. jeg har selv hatt 42LH5000 i en måneds tid, og det er et meget godt produkt, men trengte større så ble byttet ut med min nåværende(se signatur)

Kjør på med LG sier jeg. Du får veldig mye for pengene.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såpass ja, har du testa den på spill eller? dersom folka sier at den er bra så går jeg får den mot slutten av januar

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet både LH4000 og LH5000 på spill, og det fungerte utmerket.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fett går alt etter planen da så har et nytt medlem i signaturen min, hahah!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for denne TV en Panasonic TX-P42G10E - Prisguide.no hvis du velger å gå for 42 tommer. Har selv hatt min G10 50 tommer i hus i over en uke nå og kan ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd. Spiller en del Ps3 og har ikke opplevd noen for for innbrenning eller etterslep. Spilt spill som Assassains creed 1, COD og Fifa10.

Det at folk snakker om innbrenning på plasma skjermer synes jeg er rart, men nå har det seg jo slik at TV er stadig vekk utvikler seg og blir bedre, og jeg har som sakt ikke merket noe av dette enda.

Lykke til med TV kjøp

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å anbefale han en plasma skjerm når han primært skal bruke den til spillbruk ser ikke jeg helt logikken med.

Innbrenning er fortsatt aktuelt, selvom teknologien har kommet "så mye lenger frem" Dette merket jeg selv på LG's 60PS8000 som vi har på jobben. TV2 nyhetskanalmerket ble innbrent, men gikk etter tid vekk.

I mitt tilfelle, hvor jeg bruker skjermen 60% via PC tør jeg ikke tenke tanken på hvordan det hadde blitt med en Plasma skjerm over tid.

Til ditt bruk, gå for en LCD.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sikelikk
    Å anbefale han en plasma skjerm når han primært skal bruke den til spillbruk ser ikke jeg helt logikken med.

Innbrenning er fortsatt aktuelt, selvom teknologien har kommet "så mye lenger frem" Dette merket jeg selv på LG's 60PS8000 som vi har på jobben. TV2 nyhetskanalmerket ble innbrent, men gikk etter tid vekk.

I mitt tilfelle, hvor jeg bruker skjermen 60% via PC tør jeg ikke tenke tanken på hvordan det hadde blitt med en Plasma skjerm over tid.

Til ditt bruk, gå for en LCD.
    tror det er det jeg skal ja, har lest på noen anmeldelser at 47LH4000 skal være en kjemperask kjerm og at 100hz funksjonen dens er på høyt nivå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •