Innkjøp av billig og "bra" tv..hva tror dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innkjøp av billig og "bra" tv..hva tror dere?

Hei. Skal som tittel sier kjøpe meg ny tv. Men er student så det blir ikke LED på meg.. men ser litt på de billige modellene til samsung.

Samsung 42" plasma-TV PS42B435XXE
    Samsung 40" LCD-TV LE40B535XXE

Lefdal - Samsung 42" plasma-TV
    Lefdal - Samsung 40" LCD-TV

Den som er 42" er ikke full HD men har 100Hz, mens den på 40" har full HD og 50 Hz..

Hvilket tv anbefaler dere av desse to, hva hadde du gått for ?

Takk.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Panasonic plasma.

Du får de billigste 42-tommers utgavene til rundt 5.000 nå:

1. X10 til rundt 5.400 på nettbutikk
    2. C10 er på tilbud til 5.000 på Expert om dagen (dette er en X10 med bl.a. en HDMI mindre...)

Begge er knallgode skjermer til prisen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Vil også anbefale en Panasonic plasma. Veldig fint bilde rett opp av esken og masse tilkoblingsmuligheter!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Panasonic C10 til 5000 på expert som nevt over her.
    Absolutt verd hver krone.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å hjelpe en venn i nød :-). Hun vil ha en TV, Primært til Film og sport.

Jeg anbefalte panasonic TX-42G10E (Panasonic 42 Plasma TV TX-P42G10E - billig hos elprice.no)
    Hun fant en LG -42PQ6500 til 7990.- på Elkjøp (Elkjøp - LG 42" Plasma-TV)
    Og her ser jeg det anbefales en rimeligere Panasonic TXP42X10Y (Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV)

Noen som har en formening om hvilken skjerm som gir mest for pengene, og om det er store forskjeller mellom disse skjermene. G10 er den eneste som er full HD, men det tror jeg ikke er så viktig. Hun skal ikke kjøre Blue Ray, eller HD sendinger med det første. Er det noen av disse modellene som er bedre på oppskalering (om de kan det da...?)

Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lgpq42

Selv har jeg faktisk en LGPQ6000. Jeg er enig med deg i at Full HD ikke er så viktig, selv om det er viktig for "skrytefaktoren". :P Folk elsker som kjent å vite at de har "maks" av alt, og det forstår jeg, men disse folkene misforstår mener jeg.

Jeg er blitt veldig obs på dette med bilde i det siste, og lyd ikke minst, men det sistnevnte har jeg vært en stund nå. Jeg valgte LG-skjermen fordi jeg likte bildet på den, og jeg hadde lest at den faktisk skulle ha klar, fin lyd. Dette viste seg å stemme.

Jeg har venner som har skjermer til doble prisen av min, hovedsakelig Samsung-skjermer. Far har en dyr Philips-skjerm i stua og en Panasonic G10e i kjellerstua.

Ingen av dem klarer å gjøre det som min skjerm gjør med "dårlige" tv-bilder. Den gjør rett og slett en kjempejobb med vanlig SD-kvalitet, i tillegg til å ha god lyd, masse justeringsmuligheter, flotte menyer og flott design. Sleng på 3 HDMI-tilkoblinger, mulighet for visning av DivX via USB fra pc-en og en flott fot å stå på så syns jeg du får i pose og sekk, hvertfall når man ser på prisen.

LG er undervurdert, hvertfall hvis du spør meg.

Jeg betalte 6200,- for min, med frakt.

Skulle gjerne hatt den Panasonic-skjermen som faren min har i kjellerstua, men sånt utstyr krever nesten Bluray og HD-signaler..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Selv har jeg faktisk en LGPQ6000. Jeg er enig med deg i at Full HD ikke er så viktig, selv om det er viktig for "skrytefaktoren". :P Folk elsker som kjent å vite at de har "maks" av alt, og det forstår jeg, men disse folkene misforstår mener jeg.

Jeg er blitt veldig obs på dette med bilde i det siste, og lyd ikke minst, men det sistnevnte har jeg vært en stund nå. Jeg valgte LG-skjermen fordi jeg likte bildet på den, og jeg hadde lest at den faktisk skulle ha klar, fin lyd. Dette viste seg å stemme.

Jeg har venner som har skjermer til doble prisen av min, hovedsakelig Samsung-skjermer. Far har en dyr Philips-skjerm i stua og en Panasonic G10e i kjellerstua.

Ingen av dem klarer å gjøre det som min skjerm gjør med "dårlige" tv-bilder. Den gjør rett og slett en kjempejobb med vanlig SD-kvalitet, i tillegg til å ha god lyd, masse justeringsmuligheter, flotte menyer og flott design. Sleng på 3 HDMI-tilkoblinger, mulighet for visning av DivX via USB fra pc-en og en flott fot å stå på så syns jeg du får i pose og sekk, hvertfall når man ser på prisen.

LG er undervurdert, hvertfall hvis du spør meg.

Jeg betalte 6200,- for min, med frakt.

Skulle gjerne hatt den Panasonic-skjermen som faren min har i kjellerstua, men sånt utstyr krever nesten Bluray og HD-signaler..
    Ja folk tilpasser sine uttalelser for å forsvare utstyret de har...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Prøver å hjelpe en venn i nød :-). Hun vil ha en TV, Primært til Film og sport.

Jeg anbefalte panasonic TX-42G10E (Panasonic 42 Plasma TV TX-P42G10E - billig hos elprice.no)
    Hun fant en LG -42PQ6500 til 7990.- på Elkjøp (Elkjøp - LG 42" Plasma-TV)
    Og her ser jeg det anbefales en rimeligere Panasonic TXP42X10Y (Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV)

Noen som har en formening om hvilken skjerm som gir mest for pengene, og om det er store forskjeller mellom disse skjermene. G10 er den eneste som er full HD, men det tror jeg ikke er så viktig. Hun skal ikke kjøre Blue Ray, eller HD sendinger med det første. Er det noen av disse modellene som er bedre på oppskalering (om de kan det da...?)

Takker for svar.
    Den rimeligste Panasonicen du nevner - TXP42X10Y - gir mest for pengene: Kjøp den!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig og bra

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ja folk tilpasser sine uttalelser for å forsvare utstyret de har...
    Uuuh. Den stakk. Klart jeg forsvarer utstyret mitt når jeg har gjort ukesvis med reasearch for å få mest mulig for pengene.

Vil du ha den beste plasmaen i prisklassen, anbefaler jeg som sagt Panasonicen, jeg nevner bare LG som et alternativ fordi jeg syns den fortjener det, fordi det ikke bare er en fin TV, det er også en god TV. Noen vil kanskje si at Panasonic ikke er så veldig designfokuserte?

Anyways - sortnivået på LG-en er ikke dårlig hvis du stiller litt, men det kan ikke stille opp mot Panasonic, desverre.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nokk ha gått for panasonicen jeg også, typen til søskebarne mitt har samma tv og besteforeldrene mine kjøpte seg den typen med 1 stk mindre hdmi.

utrolig pene bilder, trengte ikke og endre noe mye på innstillingene for og få alt opp og gå!

sitter selv med en Eldre Sony lcd W3550 med full HD, har hatt den i 2 år, og er ennda sinnsykt godt fornøyd med den og den blir ikke byttet ut med det første

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •