Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 353
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LG kommer med 3D tv nå i Mars...47" til ca 25.000,-

Kommer aldri til å betale så mye for "kun" 47" men en må jo regne med dette i starten...vil vel normalisere seg til slutten av året kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    LG kommer med 3D tv nå i Mars...47" til ca 25.000,-

Kommer aldri til å betale så mye for "kun" 47" men en må jo regne med dette i starten...vil vel normalisere seg til slutten av året kanskje?
    Den blir prøvd ut i engelske sportspubber8) Spørs hvordan det blir mottatt

MarketSaw - Manchester United Vs. Arsenal... In S3DHD This Sunday In UK Pubs!!

LG goes 3D in 2010 | LG at CES 2010

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D + alkohol er jo å be om å bli sjøsyk.

Og de som ikke bruker brillene blir i alle fall kvalme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d erfaringer

Da har jeg sett Avatar 3D på kino, og må si jeg ble imponert over 3D følelsen.
    Men det som skuffet stort var brillene.. og etter bilder å tolke ser jeg for meg samme problemene med de brillene som kommer på markedet i år også.

Problemet var at man ser brillerammen.. at det finnes detaljer i synsfeltet mellom øyet og selve filmbildet ødela mye av kino-opplevelsen for min del.

Føler at.. selv om brillene ville sett ut som motebriller for kvinner.... så burde glassene være så store at rammen er utenfor synsfeltet og så nære fjeset/øyet som mulig.

Kanskje sånn "pilot-brille" design? eller snøbrille- design?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lappen
    Da har jeg sett Avatar 3D på kino, og må si jeg ble imponert over 3D følelsen.
    Men det som skuffet stort var brillene.. og etter bilder å tolke ser jeg for meg samme problemene med de brillene som kommer på markedet i år også.

Problemet var at man ser brillerammen.. at det finnes detaljer i synsfeltet mellom øyet og selve filmbildet ødela mye av kino-opplevelsen for min del.

Føler at.. selv om brillene ville sett ut som motebriller for kvinner.... så burde glassene være så store at rammen er utenfor synsfeltet og så nære fjeset/øyet som mulig.

Kanskje sånn "pilot-brille" design? eller snøbrille- design?
    Brillene på kino er noe billig møkk...det som en har sett på CES 2010 virker som litt ekslusive solbriller..så dem blir nok mye bedre. Og markedet for 3D briller vil nok eksplodere også...en vil nok kunne få kjøpe i en nær fremtid 3D briller i alle prisklasser...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo vet de er mer eksklusive, men etter bilder fra nettet å dømme ser jeg at glassene ikke er så mye større enn de på kinoen, så man vil nok merke rammen rundt glassene på de også. Får håpe de en gang lager briller med stoore glass slik at ingenting kommer i synsfeltet mellom øyet og bildet

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Urk!:-|
    Alltid kommer det noe nytt. Det man anskaffer seg er jo som regel utdatert før man har slått på apparatet første gang...

Det koster å være kar...

Hva blir det neste? 4D?
    Da håper jeg virkelig Cube 2: Hypercube er tilgjengelig på BD. Forresten blir vel det neste 3D Extended-HD. Siden følger trolig Deep 3D E-HD. Etc. Forhåpentligvis blir jorden og alt på den utslettet av tidenes største meteoritt før vi får se remakes av remakes i de nyeste formatene. My Bloody Valentine 2020 i form av Extreme Extended Deep Quint HD 3D (EEDQHD-3D) er en opplevelse jeg ikke unner noen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lappen
    jo vet de er mer eksklusive, men etter bilder fra nettet å dømme ser jeg at glassene ikke er så mye større enn de på kinoen, så man vil nok merke rammen rundt glassene på de også. Får håpe de en gang lager briller med stoore glass slik at ingenting kommer i synsfeltet mellom øyet og bildet
    Åja...jo det er sant. Kunne jo håpe det kommer slik du sa noe ala snøbrille design. Men da vil en se enda rarere ut i sofaen... :P

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Åja...jo det er sant. Kunne jo håpe det kommer slik du sa noe ala snøbrille design. Men da vil en se enda rarere ut i sofaen... :P
    Når begynte nerder å bry seg om utseendet?

Min største bekymring er hvordan disse brillene vil fungere med reseptbelagte briller. Jeg må bruke briller når jeg ser film, og jeg er skeptisk til hvordan disse 3D-brillene blir å ha på seg i tillegg til mine egne. Vet de er laget for det, men...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D TV`ene og projektor med polarisering og passive briller passer bra for fotballpuber på grunn av billige briller som kommer i alle former og design. Og de kan brukes på realD kinoer. Ringen skal bytte til realD så det blir passive briller på alle kinoene i Oslo.

LG kommer med projektor før fotball VM. Passive briller.

For hjemmekinoen er jo løsningen med aktive briller best, full HD til hvert øye, med den passive (i hvertfall tv`ene) blir oppløsningen halvert til 1920x540.

3D kanaler som BSkyB, DirecTV, ESPN og Disovery vil fungere på alle 3D TV`er akkurat som 3D Blu-ray. Tv`ene har teknologi som kan dekode\konvertere forskjellige stereoskopiske formater om til det som tv`en bruker.

Sky News innslag om hvordan Sky 3D virker; Sky's 3D Telly Vision - Sky TV

Stereoscopic 3D HD Content Delivery to the Home (betaler for realD side by side format, og teknologi)

EETimes.com - 3-D TV: The EE Times guide to the shifting landscape

Official 3D Projector Thread. - Page 3 - AVS Forum (#72 )

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge det som står her på Engadget så blir prisen $5,932 for Panasonic 54 tommer P54VT2. Prisen i Norge blir vel også en god del dyrere, så da blir det vel ikke HD 3D tv på meg med det første tror jeg likevel... i alle fall ikke Panasonic til en slik pris...

Panasonic TH-P54VT2 takes plasma HDTVs into 3D territory -- Engadget

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har de norske prislistene og den rimeligste 3D-skjermen fra panasonic blir 50VT20 som får en villedende pris på 23.999. Det vil i praksis si at den bør havne rett under 20k i starten og falle ned mot 15k i løpet av noen mnd. Det er ikke galt for en av de mest spennende modellene som kommer i år. VT20 er også skjermen man kan se på messen denne helgen. Får den inn på kontoret i morgen regner jeg med.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Jeg har de norske prislistene og den rimeligste 3D-skjermen fra panasonic blir 50VT20 som får en villedende pris på 23.999. Det vil i praksis si at den bør havne rett under 20k i starten og falle ned mot 15k i løpet av noen mnd. Det er ikke galt for en av de mest spennende modellene som kommer i år. VT20 er også skjermen man kan se på messen denne helgen. Får den inn på kontoret i morgen regner jeg med.
    50 tommer er for lite, det må nok bli 65 tommeren...håper den går rimelig raskt ned i pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Kan 3D støtten gjør at det vanlige 2D bildet blir dårligere på de nye tvene sammenlignet med dagens?

Jeg har et godt og et mindre godt øye. Det venstre øyet ser så å si perfekt på avstand, mens det høyre ser kanskje de fire/fem øverste linjene i en tradisjonell synstest....
    Vil jeg få utbytte av 3D da?

Jeg har det samme problemet. det venstre er ok mens på det høyre øyet har jeg bare 20% syn. Jeg spurte optikeren om dette og hun sa at jeg kanskje ville se de mest "ekstreme" scenene i 3d men resten av filmen ikke ville være neo spessielt. Jeg har ikke sett Avatar i 3d men jeg har sett En reise til jordens indre og i den filmen var det bare 2 scener som jeg fikk skikkelig 3d feeling.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men er det også slik hvis dere bruker synskorrigerende briller/linser?

De aller fleste 3D-brillene blir konstruert så vanlige briller kan brukes under.

Det sier jo seg selv at hvis man ikke kan se filmen med ok samsvarende syn på begge øyne, så forsvinner også det meste av 3D effekten.

(Kan kun anbefale en øyeoperasjon som jeg tok for 10-11 år siden. Etter 20 år med briller og linser var det å få synet i gave. Gitt selvfølgelig at det er et reelt alternativ for dere. Ikke alle synsfeil som kan korrigeres, enda.)

Selv er mitt problem at jeg er fargesvak. Herlig nok rød-grønn fargeblind, så jeg har minimal effekt av 3D i slike briller. Men shutterteknologien og polarisasjonsmetoden er perfekt for meg. Da får jeg woaw-faktoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 3d-tv for salg!

3d - 3D-TV allerede i salg - ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    19000,- for 55 tommer? jeg får nok rett i at 58 tommer blir under 30 000,- og tror Samsung kommer til å selge mye mer enn Panasonic pga de legger seg på en mye lavere pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15,000 for en 46" 3d tv høres NICE ut :razz:
    Glad jeg ikke gikk for en led 46" til 13k :lol:

dama sier jeg er helt håpløs når det gjelder tv men jeg vet at den som leter best og venter litt vil glise mest

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da vitterlig fortsatt 1'generasjon '3D TV'...

Selve bilde kvaliteten på blu-ray og HDTV er nok på samme nivå som nye standard full-HD, men vil tro at den største utviklingen nå fremover blir på 'brille fronten'....

Er det da virkelig fornuftig å hive seg på disse, med så lite utvalg på gode filmer som kommer inneværende år?

Ser frem til når det kommer projektor med 3D 'aktiv polarisering' med en form for 'dual optics'(?)....har i grunn mer tro på passive briller m.t.p batteri/sync problematikk..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    19000,- for 55 tommer? jeg får nok rett i at 58 tommer blir under 30 000,- og tror Samsung kommer til å selge mye mer enn Panasonic pga de legger seg på en mye lavere pris...
    Hvis de fjerner buzz-problematikken!
    Ellers graver Samsung sin egen grav.

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •