Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 353
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg tenker meg om så stod det nok Dolby 3D på insiden av brillene vi fikk låne...

Nei må si jeg sitter med en dårlig smak i munnen etter hele opplevelsen. Altså det er kjempe kult og slikt men slik jeg ser det så må dem komme over tap av lys styrke,fargetap og skarphet i bildet før andre en dem mest ivrige kommer til å kjøpe dette.

Gleder meg veldig til å se Sony og Samsung sine utgaver etterhvert..går med et lite håp om at ivertfall lys styrke og farger er bedre.

Prisen burde ikke være voldsomt mye mer for et 3D-tv kontra et vanlig tv om ikke opplevelsen er vesentlig bedre en Dolby 3D kinoen jeg var på. Da hopper nok jeg glatt over denne generasjonen 3D-tv til dem får vek barneproblemene.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt over prisene på de nye Sony tvene. De kule er at LED begynner å bli billig (starter på rundt 11k veiledende), de gode LCD skjermene enda billigere (rundt 9k veilledende), men det kjipe er at 3DTV modellene starter på 22 000 for en 40"...

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvunget til å se Avatar i 3D på Collosseum1

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Du er klar over at du kan se filmen i 2D også?
    Jeg ville så gjerne se Avatar i 2D på Colosseum 1, siden dette er den beste kinoen vi har i Oslo(såvidt jeg vet). Men den sendes som kjent bare i 3D der, og siden kameratene mine ville se den i 3D, så så jeg den der. Jeg ser bare på ett øye, så derfor ville jeg hatt større glede av å se den i 2D. Det jeg la merke til da jeg så den for noen dager siden var at lystyrken ble dårligere da brillene ble satt på, og selve brillene gjorde at filmen så mer uklar ut. Dette har jeg også merket på Istid i 3D. Fargene var det ikke noe galt med synes jeg.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har kikket litt over prisene på de nye Sony tvene. De kule er at LED begynner å bli billig (starter på rundt 11k veiledende), de gode LCD skjermene enda billigere (rundt 9k veilledende), men det kjipe er at 3DTV modellene starter på 22 000 for en 40"...
    22.000,- for en 40"....aj aj.

Det kommer til å ta endel år før 3D blir noe andre en virkelige entusiaster kommer til å kjøpe med andre ord. Hadde aldri betalt så mye for en 40"...3D eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro plasma vil være et mye smartere valg enn LCD om en ønsker 3D (og det gjør en jo).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Nei må si jeg sitter med en dårlig smak i munnen etter hele opplevelsen. Altså det er kjempe kult og slikt men slik jeg ser det så må dem komme over tap av lys styrke,fargetap og skarphet i bildet før andre en dem mest ivrige kommer til å kjøpe dette.
    Tap av lysstyrke vil være der også på "hjemme-3D" med aktive briller. Skarpheten og den generelle 3D-følelsen vil være bedre.

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Fra en flatskjerm vil jeg tro det er vanskelig å polarisere lyset på en fornuftig måte (selv om det er demonstrert med ulik polarisering fra alternerende scanlinjer = oppløsningen synker til det halve for hver øye). Ulempen med aktive briller er først og fremst prisen, utladede batterier og evt synk problemer. Ikke rart at man derfor prøver å unngå det på kino.
    Synk er ikke et problem før batteriene begynner å lade seg ut, så akkurat de punktene er relativt korrelerte. Ellers enig.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. For meg er C8000 plasmaen til Samsung en het kandidat, men om jeg kommer til å rope hurra over 3D funksjonen på den veit jeg ikke enda...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Tap av lysstyrke vil være der også på "hjemme-3D" med aktive briller. Skarpheten og den generelle 3D-følelsen vil være bedre.
    Bare et spørsmål; Hvordan vet du at skarpheten og 3D følelsen vil bli bedre med hjemme-3D? Såvidt jeg vet har ingen opplevd dette, eller tar jeg helt feil her? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Bare et spørsmål; Hvordan vet du at skarpheten og 3D følelsen vil bli bedre med hjemme-3D? Såvidt jeg vet har ingen opplevd dette, eller tar jeg helt feil her? 8)
    Har selv jobbet med med 3D-teknologi som ung student, hvor vi brukte både aktive og passive briller i ulike oppsett. Den mest ekstreme løsningen var en kombinasjon av fire Barco CRT-projektorer og aktive briller, som ga en ganske bra 3D-effekt. Dette er teknologi som har vært benyttet i bilindustrien og oljebransjen siden 90-tallet og selvfølgelig i forskningssammenheng.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Eh, det var masse 3D demoer på IFA i august 2009 og enda mer på CES i Vegas nå i januar 2010. Panasonic visste Avtar sin trailer i 3D bla.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Synk er ikke et problem før batteriene begynner å lade seg ut, så akkurat de punktene er relativt korrelerte. Ellers enig.
    På IFA så var det klart at det var lett å få sync problemer særlig hos Sony sin demo, og sync problemene var etter det jeg erfarte relatert til evt hodeposisjon/bevgelser. Vet ikke om det var IR eller RF link de brukte.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det bli helt feil å kjøpe receiver i dag når man må ha hdmi 1.4 neste år for å se 3d. Syntes egentlig ikke 3d er noe must selv, men om alle filmer og utstyr kommer med den funksjonen.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Lurer på om det bli helt feil å kjøpe receiver i dag når man må ha hdmi 1.4 neste år for å se 3d. Syntes egentlig ikke 3d er noe must selv, men om alle filmer og utstyr kommer med den funksjonen.
    Dersom man alltid skal vente på den siste teknologien så vil man jo aldri få kjøpt noe... HDMI som produkt har jo nå blitt et virkemiddel for å presse kunden til å kjøpe siste teknoligi til en hver tid.

Jeg tror også 3D vil snike seg inn i min hjemmekino på sikt, men jeg stresser ikke ned til butikken ved slippdato for å handle Som flere sier i tråden, ville jeg ventet med å kjøpe første gen. 3D, og vente til man forhåpentligvis slipper briller...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Det vil nok ta en god stund før 3D blir standard på filmutgivelser, hvis det noen gang blir det. For å si det sånn; den neste Woody Allen-filmen blir ikke i 3D, det kan jeg garantere deg. Men så klart, jeg kommer til å vente med å se Avatar til jeg har fått på plass en 3D-kompatibel hjemmekino. Når dèt blir, vet jeg ikke, men det skjer ikke med det første.

Det mange glemmer, og som jeg synes er litt synd, er at en films intellektuelle innhold alltid vil være vikitigere enn teknologien. Jeg er ingen filmsnobb, og jeg gleder meg virkelig til å se Up og Avatar i 3D, men jeg tror 3D-teknologien i første omgang vil være et sjangerfenomen (sci-fi, action, skrekk og andre sensasjonelle sjangre), mens den for andre sjangre vil kunne være en uheldig distraksjon. Men, det sa man kanskje også da lydfilmen kom på slutten av 1920-tallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. For meg er C8000 plasmaen til Samsung en het kandidat, men om jeg kommer til å rope hurra over 3D funksjonen på den veit jeg ikke enda...
    Er C8000 den nye plasma modellen med 3d som kommer? Hvor kan jeg lese om denne, og hvilke størrelser kommer den i? Og vet en om buzzinga er borte på de nye modellene som kommer?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Fjernet usaklig personkommentar

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er C8000 den nye plasma modellen med 3d som kommer? Hvor kan jeg lese om denne, og hvilke størrelser kommer den i? Og vet en om buzzinga er borte på de nye modellene som kommer?
    Det er foreløpig veldig lite info om denne, og ingen tester enda. Denne kommer visst til sommeren, og vi får håpe de har greid å fjerne buzzingen i år. Kommer etter planen i 50", 58" og 63". For min del er 50 mer enn nok.

her er litt info.
    CES 2010: Samsung 8000 og 7000 plasma-Tv med 3D - FlatpanelsDK

Design i børstet metal er også heller ikke feil!

Samsung gruset det meste på plasma siden på farger, skarphet og støyfrie bildet i 2009, så hvis de får med seg sortnivået i år så har de skapt gull....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...Det blir et vanskelig valg for meg tror jeg å bestemme meg for om jeg skal kjøpe Panasonic eller Samsung HD 3D... Hvis Panasonic har skarpere bilde, bedre farger og mer støyfritt enn i fjor, og hvis Samsung har fått fjerna buzzinga blir det svært vanskelig å velge tror jeg, Samsung blir ikke noe selvsagt valg om de har skarpest bilde, etter det jeg har lest har Panasonic klart beste 3D...Kommer nok til å prøve å ha tolmodighet og vente til det har kommet litt tester...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester, masse forumlesing og test i butikk er viktig!

Kjenner jeg gleder meg allerede... Brukte jo et halvt år på å velge tv sist gang, så blir vel noe av det samme denne gangen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og så Avatar i 3D og må si jeg ble imponert over hvor bla den var laget, men jeg tviler litt på at man vil få den store effekten på en 40-50" i stua. Med bokhyller og TV-benker i synsfeltet vil vel "WoW-effekten" reduseres endel sammenlignet med Ringen og Colosseum. På kino og lerret. ja, men for hjemmebruk må i hvertfall for min del prisene synke mye. Noe de selvfølgelig gjør over tid

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •