Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 353
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nowhere Man
    Synes skjermen på Colosseum ble liten når jeg fikk på brillene. Det er alt for lite detaljer i bildet. 3D teknikken blurer ut detaljene ganske mye. Det er rett og slett litt slitsomt å anstrenge seg slik i tre timer. Underteksten som hoppet rundt i bildet var irriterende.
    Interessant det du skriver og det er nettopp dette som er ulempen med 3D-teknologien som benyttes på kinoer (polarisering og passive briller). Teknologien som kommer hjem til oss (aktive briller) har ikke disse problemene.

Men 3D-teknologien slik den er nå sliter på øynene og aktive briller gjør det kanskje mer enn passive. Etter min mening er 3 timer alt for lenge å sitte konsentrert med brillene på. Ideelt sett bør man ta pause minst en gang i timen. Akkurat det er kanskje lettere hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på forumet er det faktisk folk som venter på det nyeste nye uansett hva det skulle kunne bli. Oled,3D you name it.Det er personer som aldri får kjøpt seg ny skjerm uansett. En bunke dagdrømmere vil nå jeg si!

Vi hadde endel folk innom Stereosjappa på slutten av 80 tallet som ikke ville kjøpe tv nå fordi de hadde hørt om den nye tveen til å henge på veggen. Tror de fleste døde av alderdom før den dukket opp for å si det slik.

Og for de av dere som ikke har levd så lenge så er faktisk 3D vært "hot" på skjermfronten før. Dengang ble det fikset h.v.a en konvergensforskyvning samt rød/blå briller. Må ha vært på 80 tallet en gang. Ble en døgnflue.
    Gjeeeesp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Her på forumet er det faktisk folk som venter på det nyeste nye uansett hva det skulle kunne bli. Oled,3D you name it.Det er personer som aldri får kjøpt seg ny skjerm uansett. En bunke dagdrømmere vil nå jeg si!
    Det er jo litt spennende å følge med i utviklingen også.

Jeg kjøpte meg en 50" V10 fra Panasonic i fjor og er utrolig godt fornøyd. Synes den har rene "3D-effekten" i de vidunderlige bildene som kommer fra godt kildemateriale. :-D

Fikk litt hakeslepp da jeg så at neste generasjon får Kuro-teknologien implementert, tror det blir kjempebra. Men etter å ha sett 3D i praksis forsvant alle tendenser til dagdrømmer og bondeanger som dugg for solen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Og for de av dere som ikke har levd så lenge så er faktisk 3D vært "hot" på skjermfronten før. Dengang ble det fikset h.v.a en konvergensforskyvning samt rød/blå briller. Må ha vært på 80 tallet en gang. Ble en døgnflue.
    Tror kanskje du må lese deg opp på litt historie.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Tror kanskje du må lese deg opp på litt historie.
    Og den sier vel at 3D aldri har blitt noen stor hit blandt ordinære forbrukere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ESPN 3D starter opp 11. juni, og skal vise opptil 25 av kampene i fotball-VM i 3D.

ESPN to unveil 3-D television network in 2010 - ESPN

Lurer på om noen europeiske kanaler vil sende fotball-VM i 3D, og om noen fotballpuber i Oslo rekker å installere riktig utstyr.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tipper også at 3D ikke vil bli det helt store på TV-fronten, men på projektorer tipper jeg absolutt at det blir et vesentlig salgsargument. Husk videre at aktive briller og skarpe projektorer med 2 full HD-signaler gir et ganske annet resultat enn hva som var tilfelle i de tidligere "rundene". Hele poenget er jo å prøve å komme nærmere virkeligheten, og i så måte tror jeg projektorfolket er riktig målgruppe. Tror samtidig ikke nødvendigvis at dette blir noe for "alle", men mer en gimmick som de mest frelste går for.

På TV-fronten tror jeg folk som spiller spill også vil trakte etter 3D, for der har det faktisk en heftig effekt (har selv nVidias 3D-løsning med aktive briller, og det er HEFTIG! ).

...når det er sagt; 3D blir ikke "standard" før en slipper briller, og det er også mulig det ender opp som en døgnflue til syvende og sist også denne runden, og først kommer sterkt tilbake når de har funnet en løsning i så måte...

Jeg synes i alle tilfelle at det er bra og viktig at bransjen prøver å bevege seg frem og bort fra "pikselhysteriet" og mer i retning av nye, effektfulle orienteringer. Jeg er med andre ord allerede en rekruttert 3D-entusiast, og håper det blir mange med meg så ikke formatet dør hen for tidlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Nvidia sine briller har jo opp til 40 timers batteritid allerede og koster under tussingen.
    De er kompatible med samsung sin 4 serie plasma som er 3d ready.
    Så dette er vel ikke akkurat noe kjempe nytt. Man får jo og en hd ready projektor for under 5 flak som er 3d ready. ikke minst så kan alle de som enda har crt projektor kjøre 3d med en gang.
    Derav er jeg meget glad for at jeg fortsatt har min gode gamle CRT projektor. Kjører i dag full HD på den, og har HDMI inngang også.
    Det som kanskje er litt spesielt for akurat min PJ er at denne har et såkalt P43 grønt rør, som er spesielt tilpasset 3D visning.
    Dette har en mye høyere 'oppdaterings frekvens' slik at 'ghosting' på 3D minimaliseres.

Gleder meg til å prøve dette i praksis...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om Panasonic HD 3d på nettet, og har troa på det, Panasonic's 3D HD er visstnok mye bedre enn konkurrentene. Tror jeg kanskje kommer til å kjøpe en 65' Panasonic 3D HD, spørs hva prisen blir... men de kommer dessverre ikke før sommeren...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk endelig jeg også sommlet meg til å se Avatar 3D på kino...bra film men 3D biten hadde en alt for stor negativ effekt på bildekvaliteten.

Jeg ville aldri valgt 3D slik jeg så det idag over det å se en vanlig film.

Det var som å se en film med solbriller på...alt av farger forsvant og en satt igjen med et bilde uten et snev av liv.

Bildet ble også meget blast, det var til tider meget skarpt men så fort det skjedde mye på skjermen så ble det bare rot. Teknologien som jeg så idag var alt for dårlig til at jeg vil hverken anbefale eller se det igjen selv.

Men som jeg har forstått så er teknologien som kommer nå på tv til å ha hjemme av en annen type og skal være bedre. Jeg håper virkelig det for hvis ikke så er dette århundrets flopp for min del.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Da fikk endelig jeg også sommlet meg til å se Avatar 3D på kino...bra film men 3D biten hadde en alt for stor negativ effekt på bildekvaliteten.

Jeg ville aldri valgt 3D slik jeg så det idag over det å se en vanlig film.

Det var som å se en film med solbriller på...alt av farger forsvant og en satt igjen med et bilde uten et snev av liv.

Bildet ble også meget blast, det var til tider meget skarpt men så fort det skjedde mye på skjermen så ble det bare rot. Teknologien som jeg så idag var alt for dårlig til at jeg vil hverken anbefale eller se det igjen selv.

Men som jeg har forstått så er teknologien som kommer nå på tv til å ha hjemme av en annen type og skal være bedre. Jeg håper virkelig det for hvis ikke så er dette århundrets flopp for min del.
    Det var synd at du opplevde dette sånn! Samtidig så kjenner jeg meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg faller igjen tilbake til den slutningen at dette har noe med kinoen å gjøre. Har jo etterhvert fått tilsvarende historie som deg hos de fleste som har sett den på f.eks. Coloseum. Som sagt Bølgen kino i Larvik ga meg opplesvese av goxde farger, stor 3d dybde. Jeg følte også at jeg levde meg mer inn og at det mindre rotete å "følge" filmen helt
    fra start til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med sistemann her!

Så den selv igår på kino i moss og jeg ble veldig overrasket over hvor godt jeg likte den. Gleder meg til 3d kommer mer inn for oss vanlig forbrukere( kanskje til den tiden jeg har et hus som kan huse skikkelig hjemmekinorom).

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er noen tips på hvordan man faktisk skal se på 3D filmen uten å få skallebank:

How to avoid getting a 3D headache while watching Avatar

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Det var synd at du opplevde dette sånn! Samtidig så kjenner jeg meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg faller igjen tilbake til den slutningen at dette har noe med kinoen å gjøre. Har jo etterhvert fått tilsvarende historie som deg hos de fleste som har sett den på f.eks. Coloseum. Som sagt Bølgen kino i Larvik ga meg opplesvese av goxde farger, stor 3d dybde. Jeg følte også at jeg levde meg mer inn og at det mindre rotete å "følge" filmen helt
    fra start til slutt.
    Ja jeg ble ganske så skuffet kan du si...altså det var jo veldig bra og 3D effekten var helt sinnsyk til tider.

Var å så filmen på kinoen i Drammen, vet ikke om den er noe dårligere eller bedre en andre?

Jeg er jo blitt vant til å se filmer på Blu-ray nå og det å kunne se porene i huden på skuespillerne er helt vanlig, så det å se et grøtete og livløst bilde ang farger var jo ganske så skuffende.

Men det er vel ikke så mange mnd nå til Sony og Samsung slipper sine nye tver med 3D? Da må en nesten teste i butikken å se hvordan det systemet fungerer.

Kan tenke meg at i spill så kan det her bli helt sinnsykt bra..men synes ikke 3D skal gå på bekostning av bildekvalitet. Da er for min egen del litt av pointet borte...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    her er noen tips på hvordan man faktisk skal se på 3D filmen uten å få skallebank:

How to avoid getting a 3D headache while watching Avatar
    Artig lesing...jeg fikk ikke vondt i hodet men ble litt rar i øyne etter 3timer...

Er artig det med hva en skal fokusere på med Avatar...jeg sleit litt også med at jeg prøvde å se/fokusere på noe som "vi ikke skulle" og da ble det jo bare rot og slitsomt.

Så en må se etter hva som er i fokus og fokusere på dette og ikke se så mye rundt å fokusere på andre ting i bildet virker det som...og det er jo litt uvant siden en er vandt til å kunne se rundt på hva en vil i en film.

Vet ikke om dette er 2 skritt fremmover og 3 tilbake jeg? Det får en gjøre seg opp en egen mening med kanskje....

Men at det er spennende tider i møte for film og ikke minst gamere er det liten tvil om...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale at dere ser intervjuet med James Cameron på Discovery News. Fyren har god greie på hva han snakker om, siden han var med på å utvikle Fusion 3D-systemet som brukes i AVATAR (en knallgod film, forøvrig).

Han sier bl.a. at 3D-briller etterhvert ikke vil være nødvendige når en ser på film/TV hjemme (men briller vil fremdeles være nødvendig i kinosaler). Han viser til at det idag allerede finnes slike skjermer. Han tror også at 3D vil kunne erstatte 2D etterhvert, på samme måte som fargefilmen ble mer vanlig til fordel for svart/hvitt-filmer. Mange vil kanskje le av denne spådommen, men det var også mange som lo da lyden ble introdusert på film i filmens tidligere år (de mente at lyd bare var en gimmick som ville forsvinne).

Cameron ser også for seg at 3D-filmer vises med 60 FPS, bl.a. for å unngå stroboskop-effekter. Lysstyrken vil også kunne bli bedre tror han (filteret i dagens briller har en tendens til å svekke lysstyrken).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg fikk ikke vondt i hodet i det hele tatt. Jeg ble heller ikke svimmel, slik jeg har opplevd med tidligere 3D-systemer. Jeg så AVATAR med Dolby 3D. Dette systemet regnes for å være et av de beste.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk endelig jeg også sommlet meg til å se Avatar 3D på kino...bra film men 3D biten hadde en alt for stor negativ effekt på bildekvaliteten. Jeg ville aldri valgt 3D slik jeg så det idag over det å se en vanlig film.
    Du er klar over at du kan se filmen i 2D også? Jeg har sett filmen i både 2D og 3D: Hvis du ser filmen bare en gang på kino, så bør du se den i 2D etter min mening. Men det var artig å se den i 3D allikevel. Jeg synes 3D effekten var imponerende bra og jeg var ikke plaget av brillene.

Det var ikke slik i salen der jeg satt. Det var litt lavere lysstyrke på grunn av filteret, men ellers var bildet klart med god fargemetning. Hvilket 3D-system ble brukt i salen du så filmen i?

Men som jeg har forstått så er teknologien som kommer nå på tv til å ha hjemme av en annen type og skal være bedre.
    Jeg vet ikke om den vil være så veldig forskjellig nå til å begynne med. Men etterhvert vil nok brillene bli overflødige.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Du er klar over at du kan se filmen i 2D også? Jeg har sett filmen i både 2D og 3D: Hvis du ser filmen bare en gang på kino, så bør du se den i 2D etter min mening. Men det var artig å se den i 3D allikevel. Jeg synes 3D effekten var imponerende bra og jeg var ikke plaget av brillene.

Det var ikke slik i salen der jeg satt. Det var litt lavere lysstyrke på grunn av filteret, men ellers var bildet klart med god fargemetning. Hvilket 3D-system ble brukt i salen du så filmen i?

Jeg vet ikke om den vil være så veldig forskjellig nå til å begynne med. Men etterhvert vil nok brillene bli overflødige.
    Ja selvf kan jeg se den i 2D også..men valgte å se den i 3D siden dette er filmen som virkelig hyper 3D biten for tiden. Angrer ikke at jeg så den i 3D da effektene til tider var rimelig mindblowing..og var ikke plaget av brillene. Hadde faktisk mine vanlige briller under 3D brillene...

Vet ikke hvilke 3D system som er i kinoen i Drammen jeg...noen her som vet? Synes ikke lys styrken og fargene var gode nok i det hele tatt...alt for svakt.

Dem brillene vi fikk var bare noen helt vanlige glass, altså ikke noe elektronik på dem. For det er vel det som er i dem nye som kommer med tvene nå? Aktive briller istede for passive slik jeg brukte på kinoen..?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja selvf kan jeg se den i 2D også..men valgte å se den i 3D siden dette er filmen som virkelig hyper 3D biten for tiden. Angrer ikke at jeg så den i 3D da effektene til tider var rimelig mindblowing..og var ikke plaget av brillene. Hadde faktisk mine vanlige briller under 3D brillene...

Vet ikke hvilke 3D system som er i kinoen i Drammen jeg...noen her som vet? Synes ikke lys styrken og fargene var gode nok i det hele tatt...alt for svakt.

Dem brillene vi fikk var bare noen helt vanlige glass, altså ikke noe elektronik på dem. For det er vel det som er i dem nye som kommer med tvene nå? Aktive briller istede for passive slik jeg brukte på kinoen..?
    På kino er det stort sett Dolby 3D eller Real 3D - begge bruker ulike former for polarisering /optisk interferens og klarer seg uten aktive briller.

Dolby 3D - Wikipedia, the free encyclopedia
    RealD Cinema - Wikipedia, the free encyclopedia

Fra en flatskjerm vil jeg tro det er vanskelig å polarisere lyset på en fornuftig måte (selv om det er demonstrert med ulik polarisering fra alternerende scanlinjer = oppløsningen synker til det halve for hver øye). Ulempen med aktive briller er først og fremst prisen, utladede batterier og evt synk problemer. Ikke rart at man derfor prøver å unngå det på kino.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •