Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 353
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    En ting er at hardware'n kommer på plass, men det spørs hvor mange konsumenter som kommer til å kjøpe så lenge det ikke er software* tilgjengelig i stort nok omfang. Personlig synes jeg listen over tilgjengelig 3D materiale er noe snau nå og i overskuelig fremtid.

* Filmer, TV-sendinger, spill, PC applikasjoner etc,
    Så på et klipp fra CES 2010 om at det er så langt planlagt 33 filmer i år som skal være i 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Litt uenig å kalle det som kommer nå 2.5D. Det du ser er en full 3D-modell, men du kan selvsagt ikke bevege hode å forvente å finne ny informasjon. Den dagen sistnevnte blir tilgjengelig på spillfronten spiller det forresten ingen rolle om jeg sitter på utrangert utstyr, da ser du meg i nærmeste butikk med et husbanklån på lomma. 8)
    Så lenge det finnes (dyr, upraktisk og ikke kommersielt tilgjengelig) display-teknologi som er mye nærmere "ekte 3D" ved at man både får ekte dybdesyn, får litt forskjellig bilde til høyre og venstre øye, og endrer bildet når man flytter hodet, så vil jeg forbeholde 3D til slike. Dersom noen selger meg 3-D video så forventer jeg at teknologien har fordelen ved å kunne gå bak tv-en og se på bakdelen til skuespilleren :-). Når denne teknologien kommer (og det gjør den helt sikkert - sammen med HDMI versjon 12.7), hva skal man bruke for å beskrive den? 4-D? 5-D? Eller bare "superdupervision 5000"?

Stereoskopi ("stereovideo") er et dekkende navn på teknikken som brukes i disse tv-ene. Å si at stereo-lyd er "3D-lyd" synes jeg er misvisende.
    Stereoscopy - Wikipedia, the free encyclopedia

-k

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Dette er forbeholdt nyproduksjon da dem må bruke noen spesielle kameraer, men Samsung sine nye 3D tver skal vist kunne gjøre om helt vanlige 2D sendinger til 3D.
    Okai. Takk for svar

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeffs
    Aner ikke hva slags teknologi de bruker for å vise 3D, men jeg antar at det er polarisering. I så fall så trenger man en tv som kan polarisere lyset, man trenger briller med 2 forskjellige glass som tar i mot 2 forskjellige polarisasjoner, man trenger en avspiller som kan dekode "2" filmer, og man trenger 3D filmer, siden disse blir filmet med 2 kameraer.
    Det er vel stort sett active shutter briller, så den eneste modifiseringen på selve flatskjermen er a) dobbel bildefrekvens med alternerende bilder fra hver "kameravinkel" og b) en emitter for synkroniseringssignalet.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Eh... OK, jeg har et veldig dumt spørsmål. Det finnes jo allerede 3D-filmer på DVD og BluRay, da med rød/grønne briller.
    Er denne 'revolusjonen' vi ser nå et resultat av at denne nye teknologien gir mye bedre 3D-følelse? Jeg vil jo tro 'Ja'. Er den mye bedre?

Tror dere forresten Avatar vil komme i "gammeldags" 3D når den kommer ut på BluRay?
    Det som brukes på feks My Bloody Valentine 3D blu-ray er trioscopics:

Trioscopics, LP

Jepp, det funker ganske bra og fargegjengivelsen er ok. Men slitsomt i lengden kanskje. 3D følelsen er IMO helt på høyden med activ shutter teknologi, så den nye 3D revolusjonen drier seg mest om fargegjengivlesen og et bilde som er lettere å se på.

Men etthvert system som krever briller er en flopp IMO, blir som å måtte sette på høreapparat for å høre surround... eeeks!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg Gran Turismo 5 i 3D, en og annen blu-ray film i 3D og Discovery 3D. Kanskje konserter og sport.

S3D Content For Home Coming Soon In A BIG Way!

4. Discovery, IMAX and Sony are teaming up to present their own S3D channel with each holding an equal stake in the enterprise. It will be distributed through Discovery Communications and will have a solid mix of 3D content including natural history, space, exploration, adventure, engineering, science and technology, motion pictures and children's programming from Discovery, Sony Pictures Entertainment, IMAX and other third-party providers
    AnandTech: CES 2010 TV Trends - 3D, Ridiculously Thin and Connected

We had a chance to check out some of the 3D offerings on the show floor today to see if these sets lived up to the hype.

In our short time viewing the demonstrations on the show floor, we can say that the experience of 3D in the home is very similar to what you get at your local cinema, albeit on a smaller scale. Right now the price premium for 3D doesn't justify the experience, but perhaps that will change over time. Hopefully we will see more content that will push this technology artistically.
    3D TV Requires Rose-Colored Glasses - Reviews by PC Magazine

So far the big story at CES 2010 is the seemingly inevitable march toward 3D TV. Nearly every major manufacturer is announcing a high-end 3D HDTV at the show, including Sony, Vizio, and LG.

And there is going to be new 3D content, too: Sony and the Discovery Channel will partner on an all 3D channel, and ESPN started plugging the upcoming ESPN 3D on SportsCenter yesterday. Add in the good timing that that number one movie in the country—$640 million and counting – is Avatar, also available in 3D. There's just one little problem, which no one here at CES seems to want to discuss: 3D TV just doesn't look very good...

Satser på 3D-TV Canal Digital tror 3D-TV er fremtiden. Men 3D-brillene blir du ikke kvitt med det første.

AftenpostenTV - Er 3D fremtiden?

Samsung først med 3D? - Lyd og Bilde

Panasonic med 3D-plasma - Lyd og Bilde

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

CES er over og store aktører har bestemt at 3D er det vi skal ha, og da blir det vel gjerne slik. Men en rekke bransjefolk er ikke ovebevist om at fruen i huset lar seg overtale til nok et kjøp av flatskjerm pga. 3D. Kanskje vi får en solid peak på skilmissestatistikken i april- juni?:neutral:

Det er interessant at erfarne techno- journalister kommenterer den faktiske 3D opplevelsen av feks. Panasonic som særdeles imponerende. 2010 Best of CES winner is Panasonic's 3D plasma TV | CES 2010 - CNET
    Det er vel grunn til å anta at de store produsentene har kalkulert inn at mange forbrukere av flatskjerm vil konkludere på samme måte når de får prøve dette ut. Jeg ser i hvertfall for meg et overivrig salgskorps hos expert/ elkjøp etc. Det blir spennende å se om "bare-må-ha" effekten slår ut for fullt.

Det som er positivt er at vi sannsynligvis nå kan se fram til en god utvikling med større produksjon av store skjermer 60"- 70" og til fallende priser.

Hilsen

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Spørsmålet er hvordan dybdesynet ditt fungerer i praksis. Kan du se objekter i 3D i den virkelige verden kan du se det på TV-en også. I praksis handler "kunstig 3D" om å lure inn to bilder tatt fra litt forskjellige vinkler inn i hvert sitt øye. Det hjernen vår som tar for seg etterprosesseringen og får oss til å tro at bildene har dybde.

3D-teknologien stresser øynene mer enn tradiskjonell 2D. Det viktigste en kan gjøre er å huske på å ta pauser så ofte som mulig og at de som har behov for briller/linser faktisk bruker disse. Får du fortsatt problemer kan du prøve lukkede briller, dvs. briller som ikke slipper inn lys på sidene.
    Har lenge vært skeptisk til linser, men min bror skrøt uhemmet av de nye linsene på markedet, kan ikke merke at man har de på i det hele tatt, sa han.

Ser derfor for meg fremtiden med 3D linser som erstatter brillene.. Et nytt marked for både optikeren som for kinoen og utsalgssteder for 3D tv'er og projektører. :grin: Linsene vil gi mulighet for polariesering uten å måtte bruke store briller, Evt. custommade med mulighet for styrke tilpasset individuelt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Har lenge vært skeptisk til linser, men min bror skrøt uhemmet av de nye linsene på markedet, kan ikke merke at man har de på i det hele tatt, sa han.

Ser derfor for meg fremtiden med 3D linser som erstatter brillene.. Et nytt marked for både optikeren som for kinoen og utsalgssteder for 3D tv'er og projektører. :grin: Linsene vil gi mulighet for polariesering uten å måtte bruke store briller, Evt. custommade med mulighet for styrke tilpasset individuelt.
    Ehhhh...jeg aner ikke om du vet det, men briller bruker linser. Eller er det kontaktlinser du tenker på?

Og de nye 3d-skjermene bruker ikke polarisering. Kontaktlinser med aktiv lcd synkronisert med skjermen tror jeg ikke vi vil se med det første.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ehhhh...jeg aner ikke om du vet det, men briller bruker linser. Eller er det kontaktlinser du tenker på?

Og de nye 3d-skjermene bruker ikke polarisering. Kontaktlinser med aktiv lcd synkronisert med skjermen tror jeg ikke vi vil se med det første.
    Med setningen: 3D linser som erstatter brillene.. så ja...

Jeg aner ikke hva de nye 3D skjermene bruker eller ikke bruker. Jeg har som tidligere sagt ingen tro på at 3D TV vil slå ann, og ser ikke for meg at forbrukeren trenger å se dagsrevyen, eller barne TV i 3D... Derimot har jeg stor tro på projektører med 3D, og har der vanskerlig for å se noen annen måte å få til 3D enn polarisering..

Jeg kan i hvert fall slå fast at jeg ikke har lommebok til å kjøpe meg en kurvet 130" 2.35.1 3D skjerm med full HD om det i det hele tatt skulle komme om 1 til 2 år..

Så jo.. jeg tror at kontaktlinser kanskje kan være et billig og godt alternativ dersom man MÅ bruke polarisering.

Men for all del, det hadde jo vært det beste om man slapp å bruke noe som helst.

Det var vel en ren hypotetisk filosofi jeg kom med, så du trenger jo ikke ta så på vei ;-)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva de nye 3D skjermene bruker eller ikke bruker.
    Da er det mulig å finne ut av det, ved å lese på dette forumet eller til og med i denne tråden. Sony, Samsung og panasonic som har annonsert 3D-skjermer bruker alle samme løsning. Jeg har testet prototyper de har på dette. De bruker raske skjermer til å vise høyre- og venstrebilder og aktive briller med LCD som er synkronisert med skjermen som skal sørge for at rett øye ser rett bilde. Dette vil man ikke få til med kontaktlinser.

Så jo.. jeg tror at kontaktlinser kanskje kan være et billig og godt alternativ dersom man MÅ bruke polarisering.
    Det er som sagt ikke polarisering som brukes. Ellers:
    -Kontaktlinser kan ikke brukes for vanlig vertikal/horisontal-polarisering
    -kontaktlinser er dyrere enn briller
    -de som allerede bruker kontaktlinser vil ikke skifte til polariserte kontaktlinser uten styrke
    -de som ikke er vant til å bruke kontaktlinser vil få problemer/ubahag med å bruke dette
    Det var vel en ren hypotetisk filosofi jeg kom med, så du trenger jo ikke ta så på vei ;-)
    Du må absolutt tro hva du vil, det jeg reagerer på er at du sprer informasjon som ikke er korrekt.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slappe av litt her da!! Jeg har da aldri påstått noe, eller gått ut med feil informasjon. Dette med linser begynte med en morsom filosofi om en mulig fremtid.

Det er da ikke faktaforum og en konkurranse om å kunne mest, selv om mange her inne er veldig opptatt av hvem som som har rett å ikke.
    Det er tross alt bare underholdningsmedier vi snakker om ikke sikkerhetsgadged for romindustrien...

Hva er vitsen med å "trashe" en ellers morsom og god tråd?

Nå får vi hente oss inn her å holde oss litt mer "on topic"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derimot har jeg stor tro på projektører med 3D, og har der vanskerlig for å se noen annen måte å få til 3D enn polarisering..
    Det er vel ingen som tar på vei her... Men du kan jo i det minste lese tråden du skriver i før du skriver slike ting som dette...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er vel ingen som tar på vei her... Men du kan jo i det minste lese tråden du skriver i før du skriver slike ting som dette...
    Jeg vet ikke jeg OleM.. Var vel forholdsvis tildlig på banen i denne tråden, og som trådstarter overskrift tilsier:

Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!

Ja så må det jo kunne gå ann komme opp med en nytenkende filosofi om hva som kanskje KUNNE blitt fremtiden... Jeg har lest denne tråden fullt ut, og skjønner ikke helt hva du sikter til med setningen, - før du skriver slike ting som dette...??

Det er lov å ikke være så forb.... saklig, og kaskje komme opp med en visjon med med en overskrift som denne...

Jeg har da ALDRI sagt at dette ER fremtiden, og vil komme. Jeg ville vel heller anbefale deg å lese litt i tråden selv...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silence infadels!

Sjekk dette klippet gutter og jenter, jeg begynte å sikkle spesielt når jeg så den Samsungen....ohhhhh.

YouTube - CES 2010: 3D Television Reviews

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest denne tråden fullt ut, og skjønner ikke helt hva du sikter til med setningen, - før du skriver slike ting som dette...??

Jeg ville vel heller anbefale deg å lese litt i tråden selv...
    Jeg aner ikke hva de nye 3D skjermene bruker eller ikke bruker. Jeg har som tidligere sagt ingen tro på at 3D TV vil slå ann, ... Derimot har jeg stor tro på projektører med 3D, og har der vanskerlig for å se noen annen måte å få til 3D enn polarisering..
    Hmmm... Du har lest tråden fullt ut, men aner ikke hva de nye 3D skjermene bruker eller ikke bruker... Og du har vanskelig for å se at projectorer kan benytte annet enn polarisering for 3D...
    Javel, jeg kan selvfølgelig ikke argumentere mot hva du har vanskelig for... Men jeg går ikke av veien for å kverulere litt allikevel.. ;-)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmmm... Du har lest tråden fullt ut, men aner ikke hva de nye 3D skjermene bruker eller ikke bruker... Og du har vanskelig for å se at projectorer kan benytte annet enn polarisering for 3D...
    Javel, jeg kan selvfølgelig ikke argumentere mot hva du har vanskelig for... Men jeg går ikke av veien for å kverulere litt allikevel.. ;-)
    Greit jeg skal innrømme at akkurat den kom litt galt ut med tanke på skjermer... ordet polarisering blir feil å bruke, men samtidig er det jo en form for polarisering (eller 2 delt signal) som må til for å kunne gi effekt av 3D...

Mulig jeg er blind, men hvor i denne tråden sies det noe om hvordan teknologi 3D bildet fra en projektor på et lerret vil bli? og hvor står det skrevet at vi vil slippe brillene ved bruk av projektor..?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Vil vi sjå gamle filmar komme i nye 3d-utgaver eller er dette teknologi forbeholdt nyproduksjonar?

Og ein ting til... vil dagens blue-ray spelarar kunne lese blue-ray discar med 3D???

Ja, de har i allefall lovt at de med profil 2.0 skal få oppdatert støtte for dette, samt discene med større kapasitet per lag.

Men løfter kan jo brytes om de vil selge flere, så man bør vel kanskje ikke ta det helt for god fisk, men de gjør det jo vanskeligere for seg selv dersom de ikke fikser det i en oppdatering

Fant artikkelen, ser jeg var ikke helt presis.

Sitat Opprinnelig postet av itavisen
    For å få 3D-effekt trenger du enten en helt ny Blu-ray-spiller, eller en oppgradert 2D-spiller. Noen high end-modeller kan oppgraderes, men disse er få. I de fleste tilfeller må du nok bite i det sure eplet og kjøpe nok en boks til stua. Unntaket er PS3, som allerede har 3D-spesifikasjoner under panseret.
    Det at noen High-endspillere kan oppdateres virker jo egentlig å være litt våsete. Kan noen, så bør vel nesten alle kunne oppdateres via nett dersom de har nettverksport eller wi-fi.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Det var jo litt kjedelig. Men men, slik er det. Ting endrar seg fort i teknologiverden

Eg har blueray spelar i pc'en så kan jo bli spennande å sjå om den er mulig å "oppdatere"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er blind, men hvor i denne tråden sies det noe om hvordan teknologi 3D bildet fra en projektor på et lerret vil bli? og hvor står det skrevet at vi vil slippe brillene ved bruk av projektor..?
    Ingen har vel sagt noe om å slippe briller? Det er kun nevnt som en mulighet i framtida. Det står derimot flere ganger i denne tråden at alle produsenter satser på aktive briller. Dette blir det samme for TV og proje. Det er altså ingen som satser på passive briller og polarisasjon. På kino benyttes et helt annet medium som ikke har noe med denne konsumentteknologien å gjøre.

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •