Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 353
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det kan fremdeles være snags i Bluray-3D, HDMI-3D og skjermer med høy framerate. Har f.eks all lcd rask nok responstid til å unngå bløding mellom venstre og høyre øyes frameperiode?
    Ja, tipper forskjellene mellom LCD og plasma kommer til å tre ganske tydelig frem når forbruker-3D tar av.

Ville blitt mer overrasket dersom man greier å tulle det til på Bluray- og HDMI-siden, en standard bør tross alt være rimelig innarbeidet når man først slipper den, men alt er selvfølgelig mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revolusjonen blant jevne forbrukere vil komme når autostereoskopiske skjermer blir bra nok (eller når tv-er med faktisk dybde, dvs 3D istedetfor 2.5D kommer). Da vil vi early adopters sitte der med dyrt utstyr som ingen vil ha. Sånn er det å alltid måtte ha det siste :-)
    Litt uenig å kalle det som kommer nå 2.5D. Det du ser er en full 3D-modell, men du kan selvsagt ikke bevege hode å forvente å finne ny informasjon. Den dagen sistnevnte blir tilgjengelig på spillfronten spiller det forresten ingen rolle om jeg sitter på utrangert utstyr, da ser du meg i nærmeste butikk med et husbanklån på lomma. 8)

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt uenig. Mødre og fedre rundt omkring gidder ikke å sette opp høyttalerne riktig. De lar en peke inn i hjørnet og en ligge bak sofaen. Det er symptomatisk for hva folk flest gjør med lyd og bilde.

Det er usaklig å forvente at disse tar på seg briller for å se dagsrevyen uansett hvor stor forbedringen er.

Revolusjonen blant jevne forbrukere vil komme når autostereoskopiske skjermer blir bra nok (eller når tv-er med faktisk dybde, dvs 3D istedetfor 2.5D kommer). Da vil vi early adopters sitte der med dyrt utstyr som ingen vil ha. Sånn er det å alltid måtte ha det siste :-)

Men fram til da kan avforum-mennesker kose seg med konsollspill og en og annen Bluray-film i kjellerstua.

-k
    Er uenig at du er uenig! Hehe!

HD har vært på markedet i mange år og det er først nå etter alle disse årene at HD er blitt noe "alle må ha" og folk flest vet godt hva det er. Ja det finnes altid noen godt eldre som bor under en stein eller som ikke bryr seg om teknologi..slik vil det altid være.

Men en skal ikke skyve alle gammle mennesker under samme teppe...det er godt oppegåeende gammlinger der ute

Ang at 3D blir det nye HD så er nok dette en prosses som vil ta tid, jeg tror ikke det vil ta like lang tid som overgangen til HD derimot. Mye pga det at en ser fort forskjell på 3D vs 2D.

Og nei 3D til å se på nyhetene på NRK er nok ikke 3Dtv sine mål heller...dette er til underholdning først og fremst.

Norge er vel et av landene i verden som bruker mest på hjemme elektronikk mener jeg å ha lest? Så tror nordmenn kommer til å sluke dette rått når demonstrasjons modellene kommer i butikkene...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Så nettopp Avatar 3d på coloseum her om dagen, og må bare si at det absolutt ikke er helt fantastisk. Greit, det gir en kul effekt til tider, men noe must er det ikke.

+1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å spå, (særlig om fremtiden), men 3D hypen virker som et noe desperat tiltak fra en bransje som har opplevd en tøff periode. De kan selvsagt ikke bare sitte på gjerdet og vente på at ting skal bli bedre av seg selv, så de har kokt suppe på en spiker slik jeg ser det. Jeg tviler ikke på at 3D kommer til å selge en del, men at dette er noe for massene tviler jeg sterkt på. Svigerfar kan nok få inn både Blu-ray og full HD TV i stua, men jeg kan ikke helt se for meg svigermor sitte i godstolen og se film med 3D briller. Dette kommer mest sannsynlig til å bli et nisjeprodukt, men det er jo fint hvis vi mer edruelige blant oss får kjøpt de beste standard TV'ene til gi-bort-pris når bransjen skal lansere 3D tungt. Det selges en del projektorer rundt omkring, men at 3D skal selge noe mer enn projektor tviler jeg på, og det er stort sett entusiastene som har slikt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Det er vanskelig å spå, (særlig om fremtiden), men 3D hypen virker som et noe desperat tiltak fra en bransje som har opplevd en tøff periode. De kan selvsagt ikke bare sitte på gjerdet og vente på at ting skal bli bedre av seg selv, så de har kokt suppe på en spiker slik jeg ser det. Jeg tviler ikke på at 3D kommer til å selge en del, men at dette er noe for massene tviler jeg sterkt på. Svigerfar kan nok få inn både Blu-ray og full HD TV i stua, men jeg kan ikke helt se for meg svigermor sitte i godstolen og se film med 3D briller. Dette kommer mest sannsynlig til å bli et nisjeprodukt, men det er jo fint hvis vi mer edruelige blant oss får kjøpt de beste standard TV'ene til gi-bort-pris når bransjen skal lansere 3D tungt. Det selges en del projektorer rundt omkring, men at 3D skal selge noe mer enn projektor tviler jeg på, og det er stort sett entusiastene som har slikt.
    Det blir isåfall et nisjeprodukt for dem som bruker endel penger på tv, dem som bryr seg om et bra bilde og vil over 42". Om en idag skal bruke rundt 15-25.000,- som en må betale for et bra tv idag så kommer dem aller fleste utgavene til å ha 3D.

Og dem som kjøper slik til denne prisen er somregel ikke svigermor som var fornøyd med dem gode gammle analoge signalene og ikke skjønner hva hverken digitalt eller HD er for noe...

Det er en en lyd&bilde freak eller en teknofil som kjøper dette, 3D tv for svigers blir nok ikke aktuelt før den dagen det er på alle tver og ikke kun dem dyre skjermene som er forbeholdt dem teknofile.

Men da igjen så er dette et forum for teknofile så skjønner ikke helt hvorfor folk er så imot 3D? Eneste jeg kan tenke meg er at dem enten ikke har sett hvordan dette funker eller dem får vondt i hode av å tenke på å erstatt sitt nye 25lakens tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Det blir isåfall et nisjeprodukt for dem som bruker endel penger på tv, dem som bryr seg om et bra bilde og vil over 42". Om en idag skal bruke rundt 15-25.000,- som en må betale for et bra tv idag så kommer dem aller fleste utgavene til å ha 3D.

Og dem som kjøper slik til denne prisen er somregel ikke svigermor som var fornøyd med dem gode gammle analoge signalene og ikke skjønner hva hverken digitalt eller HD er for noe...

Det er en en lyd&bilde freak eller en teknofil som kjøper dette, 3D tv for svigers blir nok ikke aktuelt før den dagen det er på alle tver og ikke kun dem dyre skjermene som er forbeholdt dem teknofile.

Men da igjen så er dette et forum for teknofile så skjønner ikke helt hvorfor folk er så imot 3D? Eneste jeg kan tenke meg er at dem enten ikke har sett hvordan dette funker eller dem får vondt i hode av å tenke på å erstatt sitt nye 25lakens tv...
    Folk er ikke imot 3D, men bare sier at det som ser ut til å komme nå ikke blir noe folk flest kommer til å bruke.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Folk er ikke imot 3D, men bare sier at det som ser ut til å komme nå ikke blir noe folk flest kommer til å bruke.

Helt enig!

Tror det blir lenge til 3D kommer ordentlig paa plass i og med man trenger 3d spiller, 3d filmer osv osv osv! Folk flest vil ikke ha paa briller for og se film. Som nevnt tidligere er HD og blue ray blitt for allmuen i motsetning til tidligere da det ble betraktet som et entusiastformat noe det i og for seg fortsatt er. I dag er det vel nesten like vanlig som DVD!
    De fleste er og blir tilfreds med HD og et bra TV, men for noen kommer nok 3D til falle i smak!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjermprodusentene satser på er aktive briller som er synkronisert med en raskere skjerm. Etter at man har kjøpt 3d-skjerm, 3d-bluray og 3d-versjon av filmen må man separat kjøpe de aktive brillene som vil koste ca. 1000,-. Dette vil gi mange av-entusiaster et par nye spørsmål de må ta stilling til:

1) Hvor mange aktive briller til 1000,-/stk. skal man kjøpe?
    2) Hvem skal bruke de brillene hvor batteriet begynner å bli utladet og bildet begynner å gå ut av sync?
    3) Når en av de som ser filmen gir opp fordi han blir rar/sliten av effekten eller brillene er helt ute av sync, skal man da slå over til 2D?

Så dette demonstrert under IFA og når de skal ha brillene fremme hele dagen får selvsagt noen utladete batterier etter hvert. 3D med briller ute av sync blir man meget raskt kvalm av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjermprodusentene satser på er aktive briller som er synkronisert med en raskere skjerm. Etter at man har kjøpt 3d-skjerm, 3d-bluray og 3d-versjon av filmen må man separat kjøpe de aktive brillene som vil koste ca. 1000,-.
    Får jo 2D skjerm, 2D blu-ray og 2D versjon av filmen med på kjøpet. Kan følge med briller med tven eller man kan kjøpe separat.

Dette vil gi mange av-entusiaster et par nye spørsmål de må ta stilling til:

1) Hvor mange aktive briller til 1000,-/stk. skal man kjøpe?
    2) Hvem skal bruke de brillene hvor batteriet begynner å bli utladet og bildet begynner å gå ut av sync?
    3) Når en av de som ser filmen gir opp fordi han blir rar/sliten av effekten eller brillene er helt ute av sync, skal man da slå over til 2D?

Så dette demonstrert under IFA og når de skal ha brillene fremme hele dagen får selvsagt noen utladete batterier etter hvert. 3D med briller ute av sync blir man meget raskt kvalm av.
    Hvordan blir det når tvene skal selges på elkøp og lefdal ?

Det vil hjelpe på hvis det står modeller og viser fram brillene8)
    Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!-xpand-jpg
    Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!-xces-2010-jpg

New 3D Glasses for PS3, Blu-ray 3D and 3D TVs at CES 2010

Jeg syns brillene til Sony og Panasonic er stiliger enn de XpanD brillene

YouTube - AVForumsTV's Channel - CES 2010 - Sony 3D TV

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: CES 2010: List of 3DTVs!

Anyway, here are the 3D TV's from CES (expect them all by mid-2010):

Panasonic:

VT25 - Plasma - 50, 54, 58, 65 inches
    VT20 - Plasma - 50 inches

Sony:

LX - LED - 40, 46, 52, 60 inches (emitter built into TV)
    HX - LED - 52, 55 inches
    3D OLED - 24 inches

Samsung:

C7000 - LED - 40, 46, 55 inches
    C8000 - LED - 46, 55, 60, 65 inches
    C9000 - LED - 46, 55 inches

Series 750 - LCD - 46, 55 inches

7 Series - Plasma - 58, 63 inches
    8 Series - Plasma - 58, 63 inches

3D OLED - 31 inches

Some (if not all) of these TVs can convert 2D to 3D in real time

Toshiba:

Cell-powered LED - Genesis models - 55, 65 inches
    Cell-powered LED - Illusion models - 42, 47, 52
    Can convert 2D to 3D in real time.

Sharp:

LED model - 60 inches

JVC:

GD-463D10 - LED - uses polarized glasses with polarizing film over screen

LG:

LE9500 - LED - 47, 55 inches
    PK950P - Plasma - 60 inches
    LEX - LED - 60, 72 inches

Hisense:

LED - 55 inches

TCL:

LCD - 46 inches

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Får jo 2D skjerm, 2D blu-ray og 2D versjon av filmen med på kjøpet. Kan følge med briller med tven eller man kan kjøpe separat.
    Så vidt jeg har skjønt er det ikke noe krav at en 3DBD-film skal inneholde 2D-utgaven på samme plate, eller at en 3DBD-spiller eller en 3DTV skal kunne spille/vise en 3D-film i 2D. Tiden får vise hvordan dette blir i praksis, men det ser ut som om vi kan risikere å måtte kjøpe to versjoner av 3D-filmene hvis vi vil være sikker på å kunne se dem overalt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle fall hos Sony må man ikke bare kjøpe brillene, men også senderen for å synke brillene i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg har skjønt er det ikke noe krav at en 3DBD-film skal inneholde 2D-utgaven på samme plate, eller at en 3DBD-spiller eller en 3DTV skal kunne spille/vise en 3D-film i 2D. Tiden får vise hvordan dette blir i praksis, men det ser ut som om vi kan risikere å måtte kjøpe to versjoner av 3D-filmene hvis vi vil være sikker på å kunne se dem overalt.
    Ja det vil jo være typisk. $$$

det er opp til studioene ja; YouTube - AVForumsTV's Channel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    I alle fall hos Sony må man ikke bare kjøpe brillene, men også senderen for å synke brillene i tillegg.
    Jepp

LX - LED - 40, 46, 52, 60 inches (emitter built into TV) med sender og briller
    HX - LED - 52, 55 inches uten sender og briller

[YOUTUBE]fu47JcgJ-C0[/YOUTUBE]

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at hardware'n kommer på plass, men det spørs hvor mange konsumenter som kommer til å kjøpe så lenge det ikke er software* tilgjengelig i stort nok omfang. Personlig synes jeg listen over tilgjengelig 3D materiale er noe snau nå og i overskuelig fremtid.

* Filmer, TV-sendinger, spill, PC applikasjoner etc,

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... OK, jeg har et veldig dumt spørsmål. Det finnes jo allerede 3D-filmer på DVD og BluRay, da med rød/grønne briller.
    Er denne 'revolusjonen' vi ser nå et resultat av at denne nye teknologien gir mye bedre 3D-følelse? Jeg vil jo tro 'Ja'. Er den mye bedre?

Tror dere forresten Avatar vil komme i "gammeldags" 3D når den kommer ut på BluRay?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vi sjå gamle filmar komme i nye 3d-utgaver eller er dette teknologi forbeholdt nyproduksjonar?

Og ein ting til... vil dagens blue-ray spelarar kunne lese blue-ray discar med 3D???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Eh... OK, jeg har et veldig dumt spørsmål. Det finnes jo allerede 3D-filmer på DVD og BluRay, da med rød/grønne briller.
    Er denne 'revolusjonen' vi ser nå et resultat av at denne nye teknologien gir mye bedre 3D-følelse? Jeg vil jo tro 'Ja'. Er den mye bedre?
    ?
    ja det er stor forsjell har filmer her hjemme som må bruke briller med rød og grønt
    det gir veldig feil farver og dårlig bilde slitsom og bruke.
    har ver på imax kino i oslo når den var aktiv også sett Avatar på kino, der var farver og bilde kvalitet imponerende syns jeg og veldig bra 3d efekt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Vil vi sjå gamle filmar komme i nye 3d-utgaver eller er dette teknologi forbeholdt nyproduksjonar?

Og ein ting til... vil dagens blue-ray spelarar kunne lese blue-ray discar med 3D???
    Dette er forbeholdt nyproduksjon da dem må bruke noen spesielle kameraer, men Samsung sine nye 3D tver skal vist kunne gjøre om helt vanlige 2D sendinger til 3D.

Har ikke lest om noen som har testet det enda så folk flest vet lite eller ingenting om dette...får håpe det fungerer bra for det er mange gammle filmer som kunne nok gjort seg i 3D.

Spennende!

Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •