Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 353 av 353
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    50'' er for lite, må ha minst 63'''
    Da kan du i hvertfall glemme en prislapp på 30k de neste 6 årene

Jeg har 50" nå og det er perfekt for meg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er framtida. I lag med OLED. I alle fall når teknologien blir telgjengelig for prosjektor. DÅ skal eg ta steget opp til 3D, men ikkje før

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Dette er framtida. I lag med OLED. I alle fall når teknologien blir telgjengelig for prosjektor. DÅ skal eg ta steget opp til 3D, men ikkje før
    Har du sett hvordan effekten og billedkvaliteten er på de brilleløse skjermene man får til idag? Du burde ta en sjekk før du utroper dette til fremtiden.

Og samme brilleløse teknologi kan ikke brukes på projektorer.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig effekt?
    Eg meiner at 3D uten briller er framtida, men kva teknologi som blir brukt er forsåvidt det samme. Var vel egentlig det eg prøvde å få fram på ein litt dårlig måte. Og når slik teknologi blir tilgjengelig for prosjektorar til heimekinoar, då blir 3D, eit "must have" for min del..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sette mange demoer av brilleløs 3d. I forhold til aktive briller er effekten langt mindre konsistent, billedkvaliteten dårligere og det er fullt av artefakter.

De vil antagelig få til noe som funker tilfredsstilende til slutt, men vi er enda langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste systemet (som er brilleløst) som virker lovende, er OSIRIS, som er basert på Holovision prosjektet, som var et prosjekt finansiert av EU. Nå er dette her prototyper, så det er ikke sikkert det er noe å satse på, men foreløpig er Holovision det mest lovende systemet, og det er det beste systemet jeg har sett av alle 3D skjermer der ute.

Det brillesystemet som har best separasjon er infitec brillene, med rundt 80 -95 % separasjon, hvordan nå det måles aner jeg ikke. Men bedre skulle det visst være. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overraskende nyhet fra LG:

LG Display introduce next generation 84 inch 3D FPR Panel

LG « FPD Market Research

Må vente på OLED for full-hd med passive briller.
    Kan ikke se FPR-tver selge bra neste år, når de ikke er egnet for 2D...

It could get even more confusing for 3D if active retarder technology which does not sacrifice resolution and maintains passive glasses use is introduced. At FPD International last month, both LG and CMI were showing prototypes with this technology which looked great. However, it should be the most expensive panel solution as it requires additional an additional liquid crystal layer and an additional pair of glass substrates. OLEDs have also been shown with this approach and plasma should be able to use it as well.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D i praksis

Etter å ha levd med 65" fra Panasonic siden juli føler jeg tiden er inne til å formidle noen linjer omkring mine erfaringer med 3D via en storskjerm i hjemmet.
    Først og fremst kjøpte jeg denne tv fordi den leverer gnistrende godt 2D bilde når den fores med det beste av BlueRay.
    3D var i utgangpunktet en artig bonus.
    Jeg var ikke forberedt på at 3D filmene som fulgte i uken og månedene etterpå skulle løfte tv opplevelsen opp på et nytt nivå.

Grand Canyon satte innledningvis standarden med med sin utrolige skarpe naturskildring og noen få pålagte effekter som allikevel forteller mye om potensialet med 3D. Klipp fra denne filmen har vært vist til mange besøkende i alle aldre og samtlige har vært måpende sjokkerte:shock: over opplevelsen av 3D i en vanlig stue. Ingen har så langt klaget på ubehag.

Senere har filmer som Meatballs, Wild Ocean, Open Season, Christmas Carol
    bare bekreftet inntrykket av skyhøy funfactor.

Når jeg nå sitter med de nye Japan importerte 3D brillene fra Panasonic
    (TY-EW3D2LW) og Avatar3D ruller over skjermen kan jeg ikke konludere
    på annet vis enn at dette gir et bilde og underholdning som på spektakulært vis setter en ny standard for TV -opplevelser.

Jeg ser definitivt positivt på framtiden for 3D.

Med hilsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Etter å ha levd med 65" fra Panasonic siden juli føler jeg tiden er inne til å formidle noen linjer omkring mine erfaringer med 3D via en storskjerm i hjemmet.
    Først og fremst kjøpte jeg denne tv fordi den leverer gnistrende godt 2D bilde når den fores med det beste av BlueRay.
    3D var i utgangpunktet en artig bonus.
    Jeg var ikke forberedt på at 3D filmene som fulgte i uken og månedene etterpå skulle løfte tv opplevelsen opp på et nytt nivå.

Grand Canyon satte innledningvis standarden med med sin utrolige skarpe naturskildring og noen få pålagte effekter som allikevel forteller mye om potensialet med 3D. Klipp fra denne filmen har vært vist til mange besøkende i alle aldre og samtlige har vært måpende sjokkerte:shock: over opplevelsen av 3D i en vanlig stue. Ingen har så langt klaget på ubehag.

Senere har filmer som Meatballs, Wild Ocean, Open Season, Christmas Carol
    bare bekreftet inntrykket av skyhøy funfactor.

Når jeg nå sitter med de nye Japan importerte 3D brillene fra Panasonic
    (TY-EW3D2LW) og Avatar3D ruller over skjermen kan jeg ikke konludere
    på annet vis enn at dette gir et bilde og underholdning som på spektakulært vis setter en ny standard for TV -opplevelser.

Jeg ser definitivt positivt på framtiden for 3D.

Med hilsen
    Merket du stor forskjell på bildekvalitet med de nye brillene til panasonic?

Kan abefale under the sea hvis du ikke har sett den, den er mye bedre enn wild ocean. Alice in wonderland var overraskende bra. Space Station er ganske bra.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Merket du stor forskjell på bildekvalitet med de nye brillene til panasonic?

Kan abefale under the sea hvis du ikke har sett den, den er mye bedre enn wild ocean. Alice in wonderland var overraskende bra. Space Station er ganske bra.
    I forhold til type glass og syncfunksjon så antar jeg det er likt med tidligere modell.
    Komfort med disse brillene er vesentlig bedre og innslipp av lys er betraktelig redusert, samt at de har et mer normalt brilledesign og en USB lading.
    Et godt steg framover i forhold til å gi en mer kvalitativ og behagelig 3D opplevelse.

Gode filmtips. Har hørt rykter om at Bolt skal være veldig bra.
    Kan vanskelig se at noe i nærmeste framtid skal kunne matche de fabelaktige 3D-scenene i Avatar.

Hilsen

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes de nyeste brillene til Panasonic uten oppladbare batterier også? Skjønner ikke poenget med usb-ladning, da batteriet koster fem kroner og et batteriskifte tar et halvt minutt, kontra to timer med lading.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    I forhold til type glass og syncfunksjon så antar jeg det er likt med tidligere modell.
    Kan bekrefte at dette stemmer. Panasonic forandret designet da de gamle var svært ubehagelige, store og upraktiske i forhold til de nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung vil flytte den aktive lukkingen fra brillene til TVen, for å bruke passive briller.

Samsung Wants To Put Active Shutter 3D Into The TV - I4U News

Samsung and RealD create RDZ 3D: active-shutter 3D with passive specs - AVS Forum

"It sounds like the TV will flash polarized L/R screens at full resolution, and the passive polarized glasses will filter out the screens to create the 3D effect.

If it works this way it should still have the same LCD issues with slow pixel response. The tech is a little more user friendly with the benefits of passive glasses like cost, comfort, and flicker performance but doesn't seem to address LCD crosstalk."

"The engadget article makes the point that since the announcement comes from Sammy's business division and not the consumer product division, these might be uber-expensive, though I would add hopefully just for the first couple of generations, until the tech filters down to consumer-priced devices."

I 2012-2013 kommer OLED 50"+ 3D med full-HD og passive briller.

LG « FPD Market Research
    It could get even more confusing for 3D if active retarder technology which does not sacrifice resolution and maintains passive glasses use is introduced. At FPD International last month, both LG and CMI were showing prototypes with this technology which looked great. However, it should be the most expensive panel solution as it requires additional an additional liquid crystal layer and an additional pair of glass substrates. OLEDs have also been shown with this approach and plasma should be able to use it as well.
    Oled: Oled-TV på 31-tommer fra LG - DinSide Bolig
    Det fine med Oled-teknologien er ganske enkelt at den kombinerer det beste fra LCD/LED- og plasma-verdenen: Kontrastnivået er noe av det beste vi har sett, og fargespekter og dybdenivået i bildet ligger også lysår foran hva vi er vant til. Du kan også glemme problemer rundt responstid og innsynsvinkel.

Her vil det med andre bli satt en ny standard når det gjelder bildekvalitet. Den 31-tommer store modellen er selvsagt i full HD og 3D-klar. Oled-teknologien gjør det i tillegg mulig å gi deg full HD-effekt på 3D-bildene, selv ved bruk av passive 3D-briller.

Dagens 3D-TVer bruker til sammenligning aktive 3D-briller for å kunne gi deg full HD i 3D. Dette gjør at brillene blir tyngre og mer klumpete, ettersom de må inneholde en mottager som løpende synkroniseres med TV-en. Her slipper du altså det, og resultatet er at du kan bruke TV-briller som veier langt mindre, og dermed er mer behagelige å ha på nesetippen.

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •