Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 353
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du henvise til noen kildeopplysninger på dette? Jeg har ikke perfekt syn og bruker lesebriller sammens med 3D-brillene, og det er helt utmerket. Flere i familien har sterkere brillestyrke enn meg, og ingen problem med 3D. Og 3D skal man nyte i korte øyeblikk. Dvs en spillefilm.

Men ingen MÅ kjøpe 3D akkurat nå, på lik linje som at ingen MÅ kjøpe en BD-spiller. Det gjør du som du vil med. Du høres ut som en del av mine kolleger; som tror at med 3D-skjerm så må man se 3D hele tiden og konstant sitte med brillene på. Selvsagt er det ikke sånn.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Uansett hvor forbedret teknologien blir, vil det være nødvendig å ha tilnærmet perfekt syn på begge øyne samt koordinering mellom disse for å oppnå effekten av 3D, og det er mange som ikke har det. Selv med godt syn må man ta høyde for at tretthetsfaktoren vil kunne fjerne lysten til å se 3D i det lange løp. I tillegg kommer jo det negative med at alt utstyr må byttes ut igjen.
    Blir 3D en flopp, er det helt greit for meg.
    slapp av, går helt fint å se 3d film på tv og på kino selv om du er nærsynt og bruker briller, jeg har ikke hatt noen problemer med det til nå ihvertfall.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er om en en mangler dybde syn eller øyne ikke komuniserer sammens at en vil ha problemer med å se 3D.

Jeg har skeive hornhinner og det ene øyet ser jeg vesentlig dårligere på men 3D klarer jeg å se uten problemer. Er mye uvitenhet rundt 3D, virker som folk ikke skjønner engang at dette er noe helt anna en hva en har sett før.

Og at mange tror at en må se alt i 3D hele tiden...som sagt..mange uvitene folk der ute.

Folk får gå i butikken og teste...vet ikke hvor mange ganger jeg sier det til folk som ikke har peiling eller som griner over at dette er bare tull.

Fleste får nok en rimelig oh damn opplevelse i butikken....om det er en Panasonic vel å merke

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utsagn uten holdepunkt.

"10 prosent
    —Jeg vet ikke hvor mange som vil oppleve dette ubehaget, men jeg vil gjette rundt ti prosent, sier Sutton."

Dette er en utalelse av en mann med mangen bekymringer. Det er ingen forskning som kan knyttes opp mot disse påstandene.
    Det må skilles grundig mellom antakelser/gjettning og dokumentert forskning.

Når man prøver 3D for første gang er den naturlige reaksjonen ofte at man kan oppleve noe "svimmelhet" el. Dette kommer helt naturlig, og skyldes belasting på øynene.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zmokie
    "10 prosent
    —Jeg vet ikke hvor mange som vil oppleve dette ubehaget, men jeg vil gjette rundt ti prosent, sier Sutton."

Dette er en utalelse av en mann med mangen bekymringer. Det er ingen forskning som kan knyttes opp mot disse påstandene.
    Det må skilles grundig mellom antakelser/gjettning og dokumentert forskning.

Når man prøver 3D for første gang er den naturlige reaksjonen ofte at man kan oppleve noe "svimmelhet" el. Dette kommer helt naturlig, og skyldes belasting på øynene.
    Gratulerer med innlegg nr 2 på AV forum: :-p

Når det er sagt så er det nok langt flere enn 10% som vil kunne oppleve å bli slitne av å se på 3D bilder. Delvis er det et spørsmål om å se på 3D bildenen på rett måte. Den største feilen er å flytte fokus fra/til forskjellige dybder i bildet for mye - det er slitsomt i lengden og det må man prøve å unngå. Men det betyr igjen at man får en mer påtvunget følelse av hva man kan se på i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung og Panasonic med nye og bedre briller

Samsung og Panasonic på vej med nye 3D briller - FlatpanelsDK

"De nye briller skal ifølge Samsung lade mere lys passere, hvilket ifølge Samsung også kan reducere crosstalk-problemet.

Brillerne får også et nyt design, som lukker bedre af for lyset fra siderne, og derved også afhjælpe noget af den blinkende effekt, som 3D-briller kan have i dagslys."

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ett samsung 3d tv hjem i stuen i dag og spilte av monster vs aliens ved bruk av ps3 slim nyeste software..
    Når jeg nå hadde startet 3d filmen , satt jeg tv i 3d modus og slo på brillene, men 3d effekten uteble nesten helt, dette er på langt nær 3d effekten jeg så på samme tv i butikken, hva kan jeg ha oversett ??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har vel ikke fått mulighet til å spille av 3D bluray enda, skal visst komme til høsten:-)
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er ikke klar for å vise filmer i 3D med dagens software. Den er kun klargjort for å vise spill i 3D. Det du ser på skjermen er en BD-film i 2D konvertert til 3D i skjermen. Oppgraderingen til 3D støtte på PS3 kommer senere i høst.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har vel sagt at firmware oppdatering som muligjør 3D Blu-ray avspilling i FullHD skal komme i september. Altså ikke så mange dagene til.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Professor tilbakeviser at 3D er helseskadelig

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    PS3 har vel ikke fått mulighet til å spille av 3D bluray enda, skal visst komme til høsten:-)
    Takker :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Diskusjon om hvorvidt 3D er skadelig eller ikke er nøyaktig den samme som oppstod når NRK startet opp for 50 år siden. Da var man også redde for at fjernsynet skulle skade øynene til seeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Framtiden er OLED 3D

LG med masseproduksjon av 50” OLED , fabrikk klar i 2012.

- LG bygger ny OLED fabrik – 50" OLED-TV i 2012 - FlatpanelsDK

Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!-oled-jpg

Både LG og Samsung bygger OLED-fabrikker i Kina, og Kiani er ikke i tvil om at skjermer med organiske lysdioder er fremtidens TV-teknologi.

– Dette mye takket være 3D, som OLED er den perfekte plattformen for. Vi kommer ikke lenger til å snakke responstid og frekvens, siden bildet vises umiddelbart, sier Kiani.

Samsung annoncerede senest, at de har en 5,5. generations OLED fabrik under opførsel. Nu følger LG i Samsungs fodspor og kan ligeledes annoncere, at de planlægger at opføre en 5,5. generations OLED fabrik. OLED fabrikken er i stand til at producere op til 50 tommer OLED-TV allerede i 2012.

LGs Vice president siger, at man indledningsvis vil opføre 3 produktionslinjer, og det er hensigten, at to af disse produktionslinjer skal anvendes til produktion af OLED paneler til håndholdte enheder, såsom mobiltelefoner. Den sidste skal dedikeres til produktionen af OLED-TV.

Det indikeres, at man vha. den tredje produktionslinje kan producere OLED-TV helt op til 50 tommer allerede når fabrikken står klar til åbning.

LG mener, at OLED-TV kan blive fuldt konkurrencedygtige med LCD-TV i 2014.

LG opfører desuden en 4. generations OLED fabrik, som skal stå klar i 2011. Denne skal dedikeres til produktion af små OLED paneler.

- Elektronikkbransjen - 47 TOMMERS OLED I 2012

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvor mange 3d briller du kan bruke på en tv samtidig?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimmarn
    noen som vet hvor mange 3d briller du kan bruke på en tv samtidig?
    Så vidt meg bekjent er det ingen begrensning. Var på IFA 2010 Berlin og der var vi jo opp til hundre personer med briller på en skjerm. Begrensningen ligger mer i vinkelen man må sitte på for å få plass. Blir vinkelen for spiss mot skjermen, så minsker 3D-effekten.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    LG med masseproduksjon av 50” OLED , fabrikk klar i 2012.

- LG bygger ny OLED fabrik – 50" OLED-TV i 2012 - FlatpanelsDK

Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!-oled-jpg

Både LG og Samsung bygger OLED-fabrikker i Kina, og Kiani er ikke i tvil om at skjermer med organiske lysdioder er fremtidens TV-teknologi.

– Dette mye takket være 3D, som OLED er den perfekte plattformen for. Vi kommer ikke lenger til å snakke responstid og frekvens, siden bildet vises umiddelbart, sier Kiani.

Samsung annoncerede senest, at de har en 5,5. generations OLED fabrik under opførsel. Nu følger LG i Samsungs fodspor og kan ligeledes annoncere, at de planlægger at opføre en 5,5. generations OLED fabrik. OLED fabrikken er i stand til at producere op til 50 tommer OLED-TV allerede i 2012.

LGs Vice president siger, at man indledningsvis vil opføre 3 produktionslinjer, og det er hensigten, at to af disse produktionslinjer skal anvendes til produktion af OLED paneler til håndholdte enheder, såsom mobiltelefoner. Den sidste skal dedikeres til produktionen af OLED-TV.

Det indikeres, at man vha. den tredje produktionslinje kan producere OLED-TV helt op til 50 tommer allerede når fabrikken står klar til åbning.

LG mener, at OLED-TV kan blive fuldt konkurrencedygtige med LCD-TV i 2014.

LG opfører desuden en 4. generations OLED fabrik, som skal stå klar i 2011. Denne skal dedikeres til produktion af små OLED paneler.

- Elektronikkbransjen - 47 TOMMERS OLED I 2012
    Dette er utrolig spennende nytt. OLED i 50" blir min drømmeskjerm8) Var heldig å fikk se LG sin OLED 15" på IFA i år og det var det mest fantastiske bildet jeg har sett. Dersom et slikt bilde blir overført til 50"; med samme ultradype sortnivå (ikke noe dynamiske tulle-tall), fantastisk realistiske farger, ingen dårlige panoreringer grunnet lav responstid, ubegrenset innsynsvinkel, millimeter tykkelse osv...ja, så er jeg solgt. Det var faktisk min tanke med mitt siste tv-kjøp i sommer, da jeg gikk til innkjøp av en relativt rimelig skjerm (Samsung 50" C7705 plasma). Min neste skjerm blir OLED, og da uten å tape alt for mye penger på den siste flatskjermen.

OLED på 50"....det er lov å håpe at den kommer under 30k i løpet av 2013-2014, om ikke jorda går under i 2012, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er utrolig spennende nytt. OLED i 50" blir min drømmeskjerm8) Var heldig å fikk se LG sin OLED 15" på IFA i år og det var det mest fantastiske bildet jeg har sett. Dersom et slikt bilde blir overført til 50"; med samme ultradype sortnivå (ikke noe dynamiske tulle-tall), fantastisk realistiske farger, ingen dårlige panoreringer grunnet lav responstid, ubegrenset innsynsvinkel, millimeter tykkelse osv...ja, så er jeg solgt. Det var faktisk min tanke med mitt siste tv-kjøp i sommer, da jeg gikk til innkjøp av en relativt rimelig skjerm (Samsung 50" C7705 plasma). Min neste skjerm blir OLED, og da uten å tape alt for mye penger på den siste flatskjermen.

OLED på 50"....det er lov å håpe at den kommer under 30k i løpet av 2013-2014, om ikke jorda går under i 2012, da
    50'' er for lite, må ha minst 63'''

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •