Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 353
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg er for øvrig ikke enig med deg at flimringen en opplever på 3D kun skyldes dette, da jeg har eksperimentert en hel del med nVidias 3D-løsning og ulike frekvenser, samt ikke minst vært vitne til en 3D-demo med høy refresh. Ved å endre frekvens oppover oppleves 3D-bildet som langt mer roligere og behagelig å se på samt at en får mindre "crosstalk", eller "halo"-effekt.
    Ja, enig i dette. Men det er to typer flimring her. Det jeg snakker om er en intens, svært kraftig og tildels ubehagelig flimring, hvor en ser kraftige hvite og svarte farger som ruller over øynene. Dette er ikke noe en kan eliminere bort med høyere oppdateringsfrekvens.

Flimringen du beskriver er som å se på en CRT-skjerm med lav oppdateringsfrekvens og er fint mulig å eliminere ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også innom standen på Sandvika storsenter. Måtte bare teste dette fantastiske som alle snakker og skriver om. Det er mulig forventningene var urimelige, men jeg ble ikke imponert.

-For det første var farger og generell bildekvalitet helt off, og svært lite naturtro. (muligens en justeringssak, men allikevel)
    -For det andre ble sportsklippene latterlig hakkete. Det var virkelig ubehagelig å se på. Overraskende nok mente selgeren at det ikke var noe problem med framerate overhodet...
    -For det tredje var brillene rimelig uaktuelle å ha på, tunge og klumpete.

Jeg satt igjen med følelsen av å ha testet noe nytt, men halvferdig, hos "gutta på laben".
    Det blir nok lenge til jeg legger penger i 3D standard når det skal oppgraderes i kinoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV testet du? Samsumg TV'ene er ikke spesielt imponerende, men Panasonic's VT20 fungerer fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Hvilken TV testet du? Samsumg TV'ene er ikke spesielt imponerende, men Panasonic's VT20 fungerer fint.
    I farten trodde jeg det var bare Samsung på standen. Det var den jeg prøvde.

Forskjellene mellom produsentene blir nok temmelig markante nå mens 3D er i startgropa ja.
    Det beste slik jeg ser det er at vi kommer til å få fantastiske skjermer uten 3D-støtte "kastet etter oss" fremover

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Forskjellene mellom produsentene blir nok temmelig markante nå mens 3D er i startgropa ja.
    Har nok mer med teknologivalg enn produsentene alene å gjøre. Regner med at Samsungs nye C8000 plasmaserie vil være fult på høyden med Panasonic VT20, når skjermene en gang kommer i august.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper inderlig dette 3D greine tar av så gode LED skjermer på 37-40 tommer kommer ned i 5-6k klassen, hvis ikke lavere. Da smiler jeg godt om munnen og kjøper TV for 3D er caaaaaare for min del 8)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med Hologram TV? Er det no fremskritt der? Jeg venter på 3D TV uten brilla. Om noen år var det ikke?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [youtube]NSALt3ZOtOk[/youtube]

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Foreløpig er 3D uten briller kun på teststadie, men i løpet av 5-10 år tipper jeg nok det vil dukke opp kommersielle modeller knyttet til dette konseptet. Foreløpig er systemet helt på "beta"-stadie, og bildekvaliteten er både elendig og ikke minst svært begrenset hva angår synsvinkel.

Her kan det selvsagt også skje innovasjoner som dytter utviklingen fremover, men nesten uansett hvilke innovasjoner som måtte dukke opp vil det ta lang tid før det dukker opp i markedet med mindre en aktør som f.eks. Sharp oppfinner "kruttet" innen brilleløs 3D og benytter anledningen til å komme i posisjon igjen... Jeg tviler vel egentlig på det, men ingenting er selvsagt umulig...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Håper inderlig dette 3D greine tar av så gode LED skjermer på 37-40 tommer kommer ned i 5-6k klassen, hvis ikke lavere. Da smiler jeg godt om munnen og kjøper TV for 3D er caaaaaare for min del 8)
    3D på 37 tommer er fullstendig meningsløst. I en vanlig stue/hjemmekino så må man fort opp i >60 tommer for å få en skjerm som kan gi en brukbar innlevelse i 3D effekten.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg stiller et lite spørsmål med kvaliteten på Samsung sin brille.
    I 2 forskjellige butikker hvor de har hatt både Panasonic og Samsung, så har Samsungbrillene vært defekt, mens begge Pana-settene viste 3D.

(Jeg spurte om å få en demo av Samsung 3d, men de fortalte at brillene var blitt defekt og de ventet på nye)
    Hm, samme opplevelse her. Samsung sine briller var døde hos Elkjøp Porsgrunn, mens det funket hos Lefdal i Skien. Men 3D på en 40 tommer? Nei, det imponerer ingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde 3D på en 50" hos lefdal, etter 20 sekunder fikk jeg en infernalsk hodepine som varte lenge etterpå, kjentes ut som hodet skulle eksplodere! Mener å ha lest at 80% opplever hodepine? I såfall, hvorfor er 3D det viktigste som har skjedd siden månelandingen? Jeg vil ihvertfall anbefale alle om å prøve 3D før de betaler ekstra for denne gimmicken

Edit: Men jeg må også nevne at det ga en dybdefølelse og så ganske kult ut hvis du ser bort fra flimringen fra de aktive brillene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    Jeg prøvde 3D på en 50" hos lefdal, etter 20 sekunder fikk jeg en infernalsk hodepine som varte lenge etterpå, kjentes ut som hodet skulle eksplodere! Mener å ha lest at 80% opplever hodepine? I såfall, hvorfor er 3D det viktigste som har skjedd siden månelandingen? Jeg vil ihvertfall anbefale alle om å prøve 3D før de betaler ekstra for denne gimmicken

Edit: Men jeg må også nevne at det ga en dybdefølelse og så ganske kult ut hvis du ser bort fra flimringen fra de aktive brillene!
    Det er nok litt med 3D som det er med Iphone...
    Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten. - Forum - Amobil.no

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies

Jeg får samme bi-effekt etter en hard runde med whiskey. Men jeg drekker alikevel
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg får samme bi-effekt etter en hard runde med whiskey. Men jeg drekker alikevel
    Ja du sier noe der. Hver søndag våkner jeg med hodepine, kvalme og ett eller annet kvinnemenneske som gud skapte på en dårlig dag og tenker: Neste helg, DA skal jeg ta det med ro da. Men neida! Hvis 3D følger samme (suksessrike) forretningsmodell som alkoholen så blir vi ikke kvitt det før verden går under (c.a. 2012 ifølge imdb)

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Samsung sin 3D utgave litt tidligere men idag fikk jeg sett på Panasonic sitt bidrag...og oh my God! Greit nok det var ikke samme film dem viste men det føltes så mye mer behagelig å se på og 3D effektene kom ut av tv på en måte jeg ikke klarte å se på Samsung...

Men som sagt ikke samme film så det blir noe feil...men det føltes så mye mer "rolig" å se på...mye mer behagelig for øyne. Huff nå fikk jeg lyst på en 50" Panasonic!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig. Fikk heller ingen god 3D-opplevelse med Samsung LED. Nå har jeg lest et sted at noen fikk en bedre 3D-opplevelse med Samsung LED hvor Panasonic sin 3D BD-spiller var brukt som kilde. Denne er vel nesten dobbelt så dyr enn Samsungspilleren. Mye av ghostingen forsvant med Panasonic BD-spilleren. Så LED-skjermene skal kanskje ikke ha hele skylden for dårlig 3D-opplevelse. Faktisk fikk jeg en mye bedre 3D-opplevelse med Sony sin LX-serie, som også er LED. Der var kilden en PS3.

Men, plasma er nok teknologien for best mulig 3D, tror nå jeg. Men vi må ikke glemme at også 3D BD-spillerne er 1. gen. Og disse har kanskje mye større betydning for bildet enn det vanlige BD-spillere har. På rene BD-spillere er det små forskjeller som skiller de billige fra de dyre, IMO.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett på Samsung sin modell, en demo på Lefdal.

Dette er nytt, spennende og man blir jo dratt inn i det. Man blir fascinert av denne effekten og suger til seg denne nyskapende greia. Men når jeg ser litt rundt i bildet, titter litt utenom fokus på en måte så finner jeg ut at dette er altfor tidlig. Det er ikke bra i det hele tatt, rent bortsett fra at det er en kul effekt.
    Ting henger ikke sammen enda, og jeg tror man er for fokusert på dette med 3D effekten. Den er i fokus såklart, men en hel film med dette her er for tidlig. Ihvertfall for mine øyne.

Som sagt så er det 1 generasjon og ting vil helt sikkert bli bedre. Og jeg har faktisk trua på plasma jeg også, tror de er bedre egnet. Foreløpig.

Nå har ikke jeg briller(enda), men hva med folk som bruker briller daglig? Skal de bare putte 3D brillene på utsiden av de originale?
    Og hva da hvis man stiller med Åge Aleksandersen sine gamle røde briller, vil se rimelig dum ut med originalbrillene godt utenpå 3D brillene! Litt avsporing men.......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Dette er nytt, spennende og man blir jo dratt inn i det. Man blir fascinert av denne effekten og suger til seg denne nyskapende greia.
    Vel...

3D-film med briller var "nytt og spennende" for 60 år siden også. Det tok ikke mange årene før både publikum og produsenter gikk lei.

Det er veldig mye som skal til før dette blir en varig suksess. Først og fremst en moden teknologi, med felles standarder for alle produsenter.

Deretter må effektene brukes på en måte som interesserer utover den øyeblikkelige sensasjonen. Det vil si gi mening i gode filmer som man kan se mer enn én gang uten å kjede seg og lete etter feil.

3D-film blir litt som surround-lyd til musikk: Meningsløst så lenge ingen vet hva det skal brukes til, og få spiller inn i formatet.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •