Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 353
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hovedårsaken til at mange blir slitne av dagens 3DTVer tror jeg ligger i TVens interne refresh, samt evne til å oppdatere bildet. LED-TVer er generelt ikke spesielt godt egnet, mens plasma i teorien skal kunne fungere veldig bra. Jeg tror uansett ikke at noen av dagens TVer kjører stort mer enn 60Hz pr. bildesekvens (både plasma og LCD/LED), noe som etter mitt syn blir for lite. Øker en dette til f.eks. det dobbelte vil bildet trolig fremstå mer stabilt, mindre flimring og ikke minst mindre "crosstalk" / halo-effekt som innebærer at bilder får en form for skyggeffekt...

Husk at dagens 3DTVer er første generasjon; og selv om effekten er imponerende allerede nå er jeg ganske så sikker på at teknologien vil bli kraftig forbedret i årene som kommer! Ikke det at jeg oppfordrer folk til å sitte på gjerdet til evig tid, men jeg tror det kan svare seg å avvente til litt utpå høsten for å se hva som faktisk skjer i dette spennende markedet...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med Lygren her, dette er første generasjon. Har vært på Lefdal å tittet på en utstillingsmodell de kjørte en demo på, og konseptet er jo utvilsomt spennende nok det. Selv om jeg ikke ble fortrolig med hva den viste av bilder så ser jeg jo at her er det uante muligheter.

Det som imponerte meg mest var bildene fra et akvarium, eller om det var fra havet kanskje. Jeg vet ikke.
    Det var veldig artig å se på, en utrolig dybde effekt og det var stas å se på fiskene som gle sakte rundt.

Idrett derimot ble helt feil for meg. Ja du hadde 3D effekten, men det ble ufokusert og hakkete. Det gikk for fort for teknologien tror jeg.

Var ikke helt fornøyd med skarpheten og fokus på ting rundt akkurat hovedaktøren, men regner med at det blir bedre i neste generasjon tver.

Alt i alt et spennende møte, og jeg tror nok dette har livets rett i fremtiden.

Skulle jo gjerne at det var mer at ting "kommer ut" av tven og "sneier" borti meg, men det er jo heller andre veien. Det var en utrolig dybde i bildene, nesten så jeg måtte bort i nabobygget for å se hva som var i enden av bildene!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig fristende å kjøpe 1.gen 3DTV i år, men som Lygren sier så skal jeg vente å se til utover høsten. Og når høsten kommer er det heller ikke mange månedene til CES2011 går av stabelen. Hva tror du, Lygren; blir det sånn at neste års 3DTV blir 2.gen eller må vi vente enda et år før det skjer? Jeg hadde vel blitt rimelig irritert på meg sjøl om jeg kjøpte VT20 til høsten, og at neste VTxx blir annonsert på CES2011 med bedre sortnivå en KRP500 og 2.gen 3DTV...Det tror jeg i allefall vil skje for Panasonic sin neste skjerm. I 2011 tror jeg de for alvor har fått tid til å utnytte Pioneer-patentene de kjøpte i fjor. Og antakelig også med en smalere og lekrere skjerm...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror det du primært vil se på gen.2 er høyere oppdateringsrate internt i TVene slik at "crosstalk" / "halo" reduseres kraftig, samt langt mindre flimring. Det er også mulig de får til mer effektive briller slik at mindre lys strupes. Jeg synes dagens TVer flimrer for mye, men VT20 er vel den TVen jeg har sett (riktignok på IFA, har jo blitt bedre siden den tid!) med helt klart best 3D-bilde...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Helt enig med Lygren her, dette er første generasjon. Har vært på Lefdal å tittet på en utstillingsmodell de kjørte en demo på, og konseptet er jo utvilsomt spennende nok det. Selv om jeg ikke ble fortrolig med hva den viste av bilder så ser jeg jo at her er det uante muligheter.

Det som imponerte meg mest var bildene fra et akvarium, eller om det var fra havet kanskje. Jeg vet ikke.
    Det var veldig artig å se på, en utrolig dybde effekt og det var stas å se på fiskene som gle sakte rundt.

Idrett derimot ble helt feil for meg. Ja du hadde 3D effekten, men det ble ufokusert og hakkete. Det gikk for fort for teknologien tror jeg.

Var ikke helt fornøyd med skarpheten og fokus på ting rundt akkurat hovedaktøren, men regner med at det blir bedre i neste generasjon tver.

Alt i alt et spennende møte, og jeg tror nok dette har livets rett i fremtiden.

Skulle jo gjerne at det var mer at ting "kommer ut" av tven og "sneier" borti meg, men det er jo heller andre veien. Det var en utrolig dybde i bildene, nesten så jeg måtte bort i nabobygget for å se hva som var i enden av bildene!
    Har også sett dette på Lefdal på en Samsung. Med blinkende lystoffrør rett over, samt avspilling fra en USB stikk, flimret og hakket det for mye for min del. Den har vel også fått kritikk for crosstalk, blir spennende å se om Panasonic er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <Jeg skal helt klart krysse finga for at min trofaste plasma holder i 1 kanskje 2 år til, til priser og kvalitet på 3d forhåpentligvis har tatt ett stort steg, for ikke å snakke om pj, det har jo tatt noen år å få full hd ned i pris til akseptabel pris
    vil tro at det lydmessige er greit å oppgradere i mellomtiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de nye led 3d tvene til samsung ser jo veldig bra ut. Er disse 1. Gen? Skal bestille en 55 " nä. Bør jo få en god tv for 30 000 ??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1. generasjon ja. Panasonic sine 3D-kompatible TV'er ser enda bedre ut (bildemessig).

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom lefdal å så en samsung som spillte a 3d (monsters vs aliens), dybden var der, men herre for en flimring.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ikke er noe flimring på Samsungskjermene så er det nok en av to feilkilder: lavt batterinivå på brillene eller lysstoffrør som forstyrrer brillene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Var innom Samsung og Sonys 3D-stand på Sandvika Storsenter i dag, og må jo si jeg lar meg imponere av disse TVene... Er jo absolutt en effekt som har noe for seg.

Jeg ser litt "flimring" fra både Sony og Samsung, men så ikke mye til andre negative artifakter utover selvsagt at fargene var litt "off" og bildet litt "fake" (men det var de i utgangspunktet også, i lyse senteromgivelser er det jo "dynamic" som gjelder)...

Jeg tror uansett 3D blir det neste virkelig store, hørte flere kommentarer fra "konemor"; dette bare MÅ vi ha...

Når det er sagt; som nevnt tidligere; med unntak av lysutbyttet er projeksjonsteknologien bedre egnet for visning av 3D-bilder, både grunnet større bilder og raskere oppdateringsfrekvens. Er veldig spent på hva høsten og vinteren har i vente av nyheter i så måte!

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, 3D skal inn i stua på et tidspunkt. Har sett en Samsung LCD i mørklagt rom, så lystoffrør kunne ikke være forklaringen på flimringa. Prøvde dessuten alle brillene som låg på bordet.
    Har plasmaene samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde samme flimringen på Panasonic VT20. Flimringen kom dersom jeg snudde blikket litt vekk fra skjermen, men kun i noen spesielle vinkler.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Siden det ikke er noe flimring på Samsungskjermene så er det nok en av to feilkilder: lavt batterinivå på brillene eller lysstoffrør som forstyrrer brillene.
    Jeg stiller et lite spørsmål med kvaliteten på Samsung sin brille.
    I 2 forskjellige butikker hvor de har hatt både Panasonic og Samsung, så har Samsungbrillene vært defekt, mens begge Pana-settene viste 3D.

(Jeg spurte om å få en demo av Samsung 3d, men de fortalte at brillene var blitt defekt og de ventet på nye)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flimringen en lett ser skyldes i all hovedsak oppdateringsfrekvensen pr. delbilde. Normalt er dette 60Hz pr. delbilde, men økes denne til f.eks. 120Hz pr. delbilde vil trolig flimringen bli kraftig redusert. LED-TVer egner seg imidlertid ikke til såpass kjappe oppdateringer, da panelet rett og slett sliter med å holde "tritt", men plasmapanelet har ingen problemer med dette og vil trolig være den teknologien på TV-fronten som først kommer med såpass høy refresh...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200 hz som samsung skryter av har kanskje ikke noe med dette å gjøre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    200Hz relaterer seg nok til 2D-prosesseringen, mens 3D vises i 60Hz x2. Mulig jeg tar feil, men synsinntrykket mitt tilsier dette... Årsaken til at 3D krever høyere refresh er jo at lukkebrillene introduserer "flimmer" i åpne/lukkefunksjonaliteten... Jeg vil samtidig understreke at jeg av den pinglete, følsomme typen, jeg ser også regnbuer almass, og blir sliten av det også, og for de aller fleste vil jeg tro at årets 3D-opplevelse, dog i noe lav "frekvens" gir mye moro, for jeg må virkelig understreke at 3D er BRA - en fantastisk flott "oppfinnelse" som vil gi oss AV-frelste en helt ny dimensjon innen bilde - bokstavelig talt!!

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Flimringen en lett ser skyldes i all hovedsak oppdateringsfrekvensen pr. delbilde. Normalt er dette 60Hz pr. delbilde, men økes denne til f.eks. 120Hz pr. delbilde vil trolig flimringen bli kraftig redusert. LED-TVer egner seg imidlertid ikke til såpass kjappe oppdateringer, da panelet rett og slett sliter med å holde "tritt", men plasmapanelet har ingen problemer med dette og vil trolig være den teknologien på TV-fronten som først kommer med såpass høy refresh...

Var i kontakt med Hi-Fi klubben før helga ang Samsung sine 3d modeller og spurte samtidig om Lg og Sony(hx900) sine modeller som er oppgitt til og ha en frekvens på 400hz.De sa at man ikke skulle legge så mye i det siden det var forskjellige måter og måle frekvensen på.Stemmer dette?Skulle jo tro at det burde være en hvis forskjell på 200 og 400hz og at man burde vente til disse kommer for salg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Den kraftige flimringen som omtales her skyldes først og fremst at brille og skjerm ikke er synkront eller at en annen kilde påvirker (lysstoffrør er nevnt). Dette er noe alle med dagens 3D-skjermer med aktive briller på et eller annet tidspunkt kommer til å stifte bekjentskap med, uavhengig om en ser på plasma, LCD, projektor osv.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flimringen jeg omtaler er relatert til lukkebrillene, ja...

Jeg er for øvrig ikke enig med deg at flimringen en opplever på 3D kun skyldes dette, da jeg har eksperimentert en hel del med nVidias 3D-løsning og ulike frekvenser, samt ikke minst vært vitne til en 3D-demo med høy refresh. Ved å endre frekvens oppover oppleves 3D-bildet som langt mer roligere og behagelig å se på samt at en får mindre "crosstalk", eller "halo"-effekt.

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •