Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 353
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elektrofil er vel den 17 og 18 april.

Expert.no
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntrykket jeg fikk på messen var at folk var meget imponert over bilde på Panasonic sin tv og for meg som var noe skeptisk på forhånd til 3D så var det en stor opplevelse å få se den dybdefølelsen du fikk (som å se inn i et akvarium) og ikke minst klarheten i bilde som var meget god.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 3D i fokus på Elektrofil

'Avatar' director James Cameron: 3D promising, but caution needed - USATODAY.com

Styr unna Clash of the Titans i 3D, å konvertere en 2D film til 3D på 8 uker er alt, alt for kort tid.

"Titanic" kommer i 3D - Kultur - NRK Nyheter

- De gjør om «Clash of the Titans» på åtte uker, men jeg vil anslå at seks måneder til ett år er det som kreves for å gjøre det bra, sier Cameron til den amerikanske avisen.

Katzenberg: Biz at 3D crossroads - Entertainment News, Front Page, Media - Variety

We've seen the highest end of (3D) in "Avatar" and you have now witnessed the lowest end of it (in "Titans"). You cannot do anything that is of a lower grade and a lower quality than what has just been done on "Clash of the Titans." It literally is "OK, congratulations! You just snookered the movie audience."

Clash of the Titans Movie Review: A Monstrous Misfire | /Film

MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: CLASH Of The Dimensions: TITANS Clip disappointing

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Elektrofil er vel den 17 og 18 april.

Expert.no
    Var på messen i dag, og sitter igjen med blandede inntrykk av 3D TV. Kommer nok ikke til å kjøpe første generasjon 3d TV. Bildet mistet noe skarphet, og var litt slitsomt å se på i forhold til vanlig TV. Nå skal det sies at jeg kun så LED varientene fra Samsung og Sony. Panasonic med plasma 3D fikk jeg ikke sett, og jeg har lest på nettet at plasma fungerer bedre.

Det positive var at 3D effekten var minst like bra, eller faktisk bedre enn på kino. Jeg ble heller ikke overbevist av Avatar på colloseum tidligere da av samme grunn, film med solbrilleeffekt og litt slitsomt. Spes. i starten av filmen men bedre etterhvert. Men som sagt, 3D effekten på TV var bedre.

En annen kul ting var hos Sony var at jeg fikk se film av Motorstorm (bilspill) spilt i 3D. Det var veldig, veldig bra! Og i spill kan jeg faktisk tillate at bildet ellers ikke er optimalt. Jeg så lang innover i landskapet, og tenkte at her vil det være mye lettere og mere naturlig å planlegge kjøringen og plassere bilen/vogna enn i vanlig 2d spilling. Fikk se en trailer av Killzone2 i 3D, men den imponerte ikke fordi det var ikke fra vanlig spilling slik motorstorm var.

Spill i 3D - Ja takk. Film.... ikke ennå.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Innledende 3d test fra consumer reports i USA.

Plasma kommer bra ut mens LCD sliter å henge med i svingene når det kjøres 3D.
    Dette stemmer også bra med rapportene fra CES hvor svært få var imponert over kombinasjon av 3D og LCD.
    Samsung har framdeles mye tåkeskyer i mørke bilder. Ikke bra.
    Så endel 3D med aktive briller på LCD på IFA i fjor og Samsung hadde en demo på Elektrofil. Dette holder rett og slett ikke. Bevegelsene blir hakkete, man merker blinkingen i brillen og 3D-effekten er meget kunstig. Legg til skjerm med unaturlige farger og for mye gjenskinn så er ikke opplevelsen helt på topp.

Panasonic var langt bedre både på IFA og på Elektrofil, men de kunne gjerne fått litt mindre kunstig 3D-effekt. Det er i alle fall stort forbedringspotensiale fra 1. generasjon 3D med aktive briller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger de passive brillene til realD8-) Lette, behagelige og billige. Tidløse8-) Synd at oppløsningen må halveres med den typen 3DTV teknologi, funker sikker bra med BSkyB 3D over sattelitt og demodisker men får jo ikke full HD , kanskje senere.

Overraskende hvor positive folk flests reaksjoner er til JVC og LG passiv 3D... `Perfick` gjeng de har plukket ut på slutten der da8-)

[YOUTUBE]TF79IxDeh9w[/YOUTUBE]

Passer bra for sportspuber, undervisning ösv. billige briller.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var også på elektromessa og så de 3d tv'ene. etter 5 min med titting så var det en lettelse å ta av brillene. 3d er for slitsomt for øya.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lover ikke bra for første generasjon 3D TV i flombelyste butikklokaler. 3D som ikke dekker hele synsfeltet og flombelysning (fluorescerende lys?)

Er det (mer) ubehagelig å se 3D i dagslys når man også har 2D i synsfeltet ?

fra manualen til VT20: Hvis rommet er opplyst av fluorescerende lys (50 Hz) og lyset ser ut til å flimre når du bruker 3D-brillene, skal du
    slå av det fluorescerende lyset. Blir det værre på en tv med lavere oppdateringshastghet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikkbransjen - FØRST TIL 3D-MØLLA

Før sommeren skal LG, Sony, Samsung, Panasonic og Philips ha 3D-TVer ute i butikkene.

I august kommer Grundig og Toshiba, mens Sharp vil lansere sine 3D-modeller på IFA-messa i september. Det samme vil Loewe gjøre, og det er ventet at deres første 3D-modeller kommer i handelen på slutten av året.

JVC har både TVer og prosjektører med 3D på gang, men de selger ikke lenger TVer til forbrukermarkedet i Norge. Også Finlux arbeider med 3D, og hos importøren Target United AS håper man disse kommer i handelen før jul. Hos Bang & Olufsen ønsker man ikke si noe om sine eventuelle 3D-planer, bortsett fra at de følger nøye med på utviklingen.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok snokerunda innom Elkjøp idag og der var jaggu en Samsung 46" LED 3D tv.

Dem hadde ikke fått kabel til å koble på en 3D Bluray spiller enda men fikk testa konverteringen av 2D over til 3D. Dama mi som var med hadde vel brillene på seg i ca 30sec før hu sa nei det her var slitsomt...

Noe enig men ga det mer tid og øyne justerte seg litt og det ble bedre, men noe jeg hadde brukt 20lapper på? Aldri i verden...hehe!

MEN....det blir nok en helt annen opplevelse med en film laget for 3D, dem får nok kabelen til uka så da skal det bli spennende å se hvordan det blir.

Men brillene var stygge som juling, billig plast dritt som ikke var noe gode å ha på. Må nesten bare skrike ulv....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Noe enig men ga det mer tid og øyne justerte seg litt og det ble bedre, men noe jeg hadde brukt 20lapper på? Aldri i verden...hehe!
    Helt enig, hadde heller ikke puttet mine penger inn i en slik tv, men husk at dette er versjon 1.0 av 3d tv. Om noen år når man er kommet til versjon 3.0 eller 4.0 så er nok både tv og briller mye bedre, og ikke minst prisen mye lavere.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Om noen år når man er kommet til versjon 3.0 eller 4.0 så er nok både tv og briller mye bedre, og ikke minst prisen mye lavere.
    Om prisen er så veldig mye lavere er jeg usikker på.
    Her i Danmark får man VT20 i 50" for 17.000,-
    Og hvis vi legger 3D-siden av tv vekk, så er det fremdeles et sykt godt tv billedmessig i 2D også.

Altså, skal man ut og virkelig kjøpe et godt tv-bilde i dag, kommer man ikke unna VT20. Og det er ikke mange andre tv-er som presterer like godt, som er billigere.
    Så at 3D koster så mye er en sannhet med visse modifikasjoner.
    Klart, hvis man behøver å kjøpe 3D-spiller og bytte ut osv...

Men for en person som i dag har en kasse-tv og vhs-spiller.
    Så er min påstand at det ikke er sto forskjell i pris om han kjøper en VT20 og 3D-spiller. Eller et annet GODT 2D-fjernsyn og std Blu-Ray spiller.

Så 3D delen i seg selv av investeringen utgjør ikke så hakkende mye, vil jeg si.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Om prisen er så veldig mye lavere er jeg usikker på.
    Her i Danmark får man VT20 i 50" for 17.000,-
    Og hvis vi legger 3D-siden av tv vekk, så er det fremdeles et sykt godt tv billedmessig i 2D også.

Altså, skal man ut og virkelig kjøpe et godt tv-bilde i dag, kommer man ikke unna VT20. Og det er ikke mange andre tv-er som presterer like godt, som er billigere.
    Så at 3D koster så mye er en sannhet med visse modifikasjoner.
    Klart, hvis man behøver å kjøpe 3D-spiller og bytte ut osv...

Men for en person som i dag har en kasse-tv og vhs-spiller.
    Så er min påstand at det ikke er sto forskjell i pris om han kjøper en VT20 og 3D-spiller. Eller et annet GODT 2D-fjernsyn og std Blu-Ray spiller.

Så 3D delen i seg selv av investeringen utgjør ikke så hakkende mye, vil jeg si.
    Hmmmm.... betyr dette at du/dere mener at G20 til Panasonic ikke er noe å rope "hurra" for? At det ikke blir skikkelig sus i serken før man klatrer opp på VT20?

Jeg fikk se VT20 på Triaden-messa, og må si at både 3D og 2D imponerte meg stort (riktignok hadde jeg noen "slurker" voksenbrus innabords ) men å punge ut med 20 til 25 lapper for en tv blir nok dessverre litt for mye her i gården. Har derfor tatt sjansen på G20, ettersom Elkjøp hadde en flott pris nylig. Får den 3.juni, og er spent på hva som venter meg :?

Riktignok frister 3D, men tror det er lurt å vente på 2. eller 3. generasjon av den teknologien. Da er vel alt blitt enda bedre

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Hmmmm.... betyr dette at du/dere mener at G20 til Panasonic ikke er noe å rope "hurra" for? At det ikke blir skikkelig sus i serken før man klatrer opp på VT20?
    Overhodet ikke. Hvis jeg ikke skulle hatt 3D hadde G20 vært en heit potet.
    Jeg har nettopp ovebevist en kollega på jobben at det er den han skal ha.

Men det jeg mente med innlegget mitt er at, for noen år siden skulle man betale 40-50.000,- for en solid referanseskjerm ala Pioneer Kuro 50".
    Nå begynner de nye referanseskjermene å komme godt under 20.000,-

Flatpanels er jo villig til å kalle VT20 for sin nye referanse, basert på at Pioneer Kuro ikke er hyllevare lengre.
    Dermed kan man altså kjøpe referansen i dagens marked til godt under halv pris i forhold til Kuroen kostet i sin tid. Og jeg synes ikke 3D-delen utgjør noen særlig stor merpris i forhold til en V20.

Og jeg tror helt ærlig ikke at Kuro 9G er SÅ mye bedre enn f.eks VT20.
    Har sett begge apparater i butikk, og jeg må da si jeg foretrakk VT20 foran Kuroen, men det er da bare meg.

(Er bare så lei den til tide skyhøye Kuro-hypen som kan eksistere. Nesten som at det er en så bra skjerm at den aldri kommer til å bli slått de neste 3-5 årene, og at årets skjermer ikke når den til hoften engang.)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å tittet på en av Panasonic sine 3D skjermer idag, fikk ikke testa 3D da dem ikke hadde spiller/kabel på plass enda men fikk sjekket brillene litt.

Og det som overasker meg både med Samsung og Panasonic er at det er brukt utrolig lite på å gjøre disse brillene hverken pene eller behagelige å ha på seg.

Samsung sine var ubehagelige mens Panasonic sine var regelrett vonde å ha på...varierer nok mye fra ansikt til ansikt men synes det er rart at når dem satsert så tungt på 3D og skeptisken til å måte bruke briller er så stor som den er at dem da ikke lager noen briller som er behagelige å bruke.

For dem jeg har prøvet nå er bare piss altså, en forventer langt høyere kvalitet når en kjøper et produkt som dette, meget rart at dem har sviktet på noe så viktig!?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. En ting jeg lurer litt på er hvorfor de skal være så smale. Er det kun pga utseendet eller er det en teknologisk årsak?
    Skulle vært sånn (store panorama briller):

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg endelig testet å sett hvordan 3D effekten ble på en ekte 3D film! Var et Samsung tv på 40" som viste en tegnefilm er vel Monsters VS Aliens om jeg ikke tar helt feil.

Ble overasket over at 3d effekten var vesentlig klarere og bedre en det var på kino på Avatar. Det gjør bildet jeg så på kino til skamme og føyer seg egentlig i rekken med dårlige opplevelser på kino..men det er en helt annen diskusjon.

Var en tegnefilm så vet ikke om effekten oppleves klarere og bedre da det ikke er så mye på skjermen som kan forvirre hjernen. Uansett så var effekten meget bra og det her fikk meg til å lure hvor mye bedre er Panasonic sitt tv som skal vistnok være bedre på 3D.

Det var tegn til hakking i filmen til tider og det var vanskelig å fokusere når det var mye som skjedde på skjermen, om det er en svakhet eller om det er hodet mitt som ikke henger helt med vet jeg ikke. Kan også nevnes at jeg har skeive hornhinner som kanskje kan rote det noe til?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg endelig testet å sett hvordan 3D effekten ble på en ekte 3D film! Var et Samsung tv på 40" som viste en tegnefilm er vel Monsters VS Aliens om jeg ikke tar helt feil.

Ble overasket over at 3d effekten var vesentlig klarere og bedre en det var på kino på Avatar. Det gjør bildet jeg så på kino til skamme og føyer seg egentlig i rekken med dårlige opplevelser på kino..men det er en helt annen diskusjon.

Var en tegnefilm så vet ikke om effekten oppleves klarere og bedre da det ikke er så mye på skjermen som kan forvirre hjernen. Uansett så var effekten meget bra og det her fikk meg til å lure hvor mye bedre er Panasonic sitt tv som skal vistnok være bedre på 3D.

Det var tegn til hakking i filmen til tider og det var vanskelig å fokusere når det var mye som skjedde på skjermen, om det er en svakhet eller om det er hodet mitt som ikke henger helt med vet jeg ikke. Kan også nevnes at jeg har skeive hornhinner som kanskje kan rote det noe til?
    Jeg har også sett den i butikken i 3d. det er kult når bilde er stille men når det er action da får man bare vondt i hodet. 3d = fail for min del

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok snokerunda innom Elkjøp idag og der var jaggu en Samsung 46" LED 3D tv.

Dem hadde ikke fått kabel til å koble på en 3D Bluray spiller enda men fikk testa konverteringen av 2D over til 3D. Dama mi som var med hadde vel brillene på seg i ca 30sec før hu sa nei det her var slitsomt...

MEN....det blir nok en helt annen opplevelse med en film laget for 3D, dem får nok kabelen til uka så da skal det bli spennende å se hvordan det blir.

Men brillene var stygge som juling, billig plast dritt som ikke var noe gode å ha på. Må nesten bare skrike ulv....
    Trenger ingen egen kabel for dette. en helt vanlig HDMI kabel gjør jobben.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig 1.3 fungerer. Men det er i utgangspunktet 1.4 ein "må" ha for å få både 1080p med HD-lyd og 3D etter det eg har forstått.

Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •