Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 353
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvis de fjerner buzz-problematikken!
    Ellers graver Samsung sin egen grav.
    Ja, samtlige tråder jeg leser rundt på forum så sliter Samsung plasma eiere med buzzing.

Jeg er en av dem, selv om en faktisk blir vandt til det så burde det ikke være slik. Spesielt om en betaler endel penger...IR er jo også et stort problem på Samsung.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært gjennom mange av rapportene fra EU lansering av 3D fra Panasonic.

4 hovedpunkter går igjen:

1. De fleste synes å være positivt overrasket mht. opplevelsen av 3D.

2. Billedkvalitet er (tilsynelatende) meget imponerende og det snakkes om ekstremt svartnivå.

2. 50" gir sannsynligvis for lite areal til å formidle en spesielt overbevisende 3D-innlevelse. Det blir simpelthen for mange forstyrrende elementer som liggger i synsfeltet.
    Sitte 1 m fra skjerm er neppe en lettsolgt løsning og 65" er for de "sære".

4. En viss skepsis til at dette skal kunne slå igjennom på bred front. se punkt over + brille behovet.

Kjøp Stort:shock: :shock: !!

Hilsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Kjøp Stort:shock: :shock: !!
    Eller kjøp en grei 42" plasma til TV bruk og en 3D projektor til film.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett Avatar i 3D og det som var imponerende var ikke ting som kom ut av tv men dybden "innover".

Det var noen få ganger det var litt aske og disse små hvite frøa eller hva pokker det var som "fløyt" ut av bildet. Men det var jo ikk noe spes og 3D effekten gjorde det til en grøt som kom ut av bildet.

Men dybden innover var helt sykt bra, og ikke minst skarpt. Så jeg ville jo tro at effekten ved fks en 50" som en sitter 2-3meter fra vil bli rimelig heftig?

Ikke vet jeg, håper dem begynner å dukke opp i butikkene snart så en kan få se med egne øyne hvordan dette blir på et tv.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å komme på messen i morgen det. Der står det en Panasonic plasma 50VT20 og venter. Den kom sent men godt. Samtlige ble meget imponert over de 3D-demoene som ble vist. Dette er noe helt annet enn på kino
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir særdeles spennende å høre fra noen "hands-on" opplevelser av skjermen fra medlemmer av forumet. Blir en grei avveksling til teoretisk synsing, inkludert min egen

Hilsen

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som er så heldig å få kommet på messe og prøve denne 50"VT20, (som jeg faktisk sparer til i skrivende stund).
    Prøv 3D effekten var litt mer normal avstand.
    På messer og slik ender man ofte tett opp i produktet. Er det et spill eller konsoll koblet til, står man typisk veldig tett på.

Gi tilbakemelding på 3D effekt fra en avstand som 2-4m fra denne 50".

Er jo ingen vits for meg å spare til 50" 3D hvis effekten uteblir fra normal titteavstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ingen vits for meg å spare til 50" 3D hvis effekten uteblir fra normal titteavstand.
    Nei, selvsagt ikke. Men det er jo enkelte som har antydet at VT20 er bedre enn V20 og G20 på 2D, og det må vel bety noe? Men om det stemmer, får vi sikkert svar på utover våren.

At VT20 allerede vises på messen, betyr vel kanskje også at skjermen kommer på markedet før tidligere annonsert?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Gi tilbakemelding på 3D effekt fra en avstand som 2-4m fra denne 50".
    Jeg var dessverre litt "nonchalant" når jeg 'testa' dette, så jeg skulle nok ha brukt mer tid på det, men jeg sto ihvertfall ca. tre-fire meter fra, da TVen sto ute i det opplyste rommet (før den ble flyttet inn i et mørkt, mer egnet rom), så jeg opplevde den vel som man vil gjøre i en godt opplyst stue.

Allikevel ble jeg imponert over det jeg så, og det er egentlig sjelden jeg blir imponert. Veldig skarpt, glatt og 'jevn' 3d opplevelse. Se for deg det du fikk med Avatar på kino, bare litt "tydeligere", klarere. Slik jeg opplevde det, ihvertfall.

Ikke at ting blir i særlig grad kasta mot deg, men det blir en veldig god dybdevirkning. Som jeg har nevnt i en annen tråd, var undervanns-scenene som å se inn i et dypt akvarium.

Så jeg tror dette kan bli bra etterhvert.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei, selvsagt ikke. Men det er jo enkelte som har antydet at VT20 er bedre enn V20 og G20 på 2D, og det må vel bety noe? Men om det stemmer, får vi sikkert svar på utover våren.

At VT20 allerede vises på messen, betyr vel kanskje også at skjermen kommer på markedet før tidligere annonsert?

Skjermen kommer i salg 1 mai.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Allikevel ble jeg imponert over det jeg så, og det er egentlig sjelden jeg blir imponert. Veldig skarpt, glatt og 'jevn' 3d opplevelse. Se for deg det du fikk med Avatar på kino, bare litt "tydeligere", klarere. Slik jeg opplevde det, ihvertfall.
    Nå bor jeg i et litt "kinofattigt" land. Så jeg har ikke sett Avatar.
    Men blir glad når du skriver at du blir imponert, og du sjelden blir imponert.
    Mange skryter over Avatar på kino, og du beskriver den som "tydligere" og klarere, så vokser smilet mitt.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D-briller uten TV

Dette er bare en tanke og mulig jeg er helt på jordet, men kunne det ikke vært like greit med rene 3D-briller uten å måtte se på en TV gjennom briller?

Forutsetter at signalet kan sendes trådløst så du slipper å sitte med en kabel inn i brillene. Retningen i forhold til lyd kunne peiles ved å senke lysstyrken gradvis når man snudde hodet til siden i forhold til lyden.

Som nettpublikummer synes jeg ikke de brillene som er vist ser ut til å innnby til så mye sosial kontakt, og hvis man uansett sitter i et mørkt rom tenker jeg at det kanskje er nesten like greit med individuelle briller med innebygde skjermer? Så kan alle som har investert mange tusen i en flatskjerm fra forrige tiår leve godt med denne til vanlig TV og "småfilmer" mange år inn i 10-åra i påvente av 3D-TV uten briller.

Nå har jeg aldri testet videobriller selv, men i teorien bør vel disse kunne gi et både stort og imponerende bilde hvis noen satser på teknologien? OLED bør jo også være mulig å implementere i den størrelsen som passer i en brille, så her kan man jo også oppfylle noen våte entusiastdrømmer.

Er det bare en håpløst dårlig idé, eller kan det ha noe for seg?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på messen og fikk sett på Panasonic sin 3D tv og jeg ble meget imponert over den effekten du fikk,for både dybdefølelse og skarphet i bilde var det beste jeg noen gang har sett på en tv.
    Jeg var skeptisk til 3D men etter å ha sett hva denne nye teknologien virkelig gir av resultat så blir det ikke lenge til jeg bytter ut min gamle tv. Gled dere til dere får se denne nye 3D teknologien.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men hva med brillene??

Fatter ikke at alle bare henger seg opp i selve 3D opplevelsen, hva med de andre tingene vi har hengt oss opp i tidligere.. nevner små lys på tv/stereokomponenter som forstyrrer, ting rundt fjernsynet som forstyrrer.. belysning i rommet osv.. men ingen ser ut til å bry seg om den forstyrrende rammen man ser i brillene.. Enig at bildet er fantastisk å se på men klarer ikke å unngå å irritere meg over at jeg faktisk ser brillene.. det stjeler masse filmopplevelse for min del.

Synes bare det er litt merkelig at ikke flere har lagt merke til det.. ser ut som om selve 3D konseptet gjør oss blind på andre ting.

Som jeg sa tidligere i tråden så håper jeg virkelig at det kommer briller som er myye større (jeg stemmer for slalom brille varianten! 8) )

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har du jævla breit tryne eller?
    Som brillebruker vet jeg selv at man legger merke til en brille når man får den på. Men brillen "forsvinner" og blir glemt noen minutter senere.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lappen
    Fatter ikke at alle bare henger seg opp i selve 3D opplevelsen, hva med de andre tingene vi har hengt oss opp i tidligere.. nevner små lys på tv/stereokomponenter som forstyrrer, ting rundt fjernsynet som forstyrrer.. belysning i rommet osv.. men ingen ser ut til å bry seg om den forstyrrende rammen man ser i brillene.. Enig at bildet er fantastisk å se på men klarer ikke å unngå å irritere meg over at jeg faktisk ser brillene.. det stjeler masse filmopplevelse for min del.

Synes bare det er litt merkelig at ikke flere har lagt merke til det.. ser ut som om selve 3D konseptet gjør oss blind på andre ting.

Som jeg sa tidligere i tråden så håper jeg virkelig at det kommer briller som er myye større (jeg stemmer for slalom brille varianten! 8) )
    Vel for meg var dette ikke noe stort problem og vil vel være noe som varierer fra person til person.
    Det vil nok sikkert også komme briller med en annen utforming etter vert som utviklingen går videre,får vi håpe.
    For meg så var 3D en meget flott opplevelse :-)
    Mvh bigtor

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lappen
    Enig at bildet er fantastisk å se på men klarer ikke å unngå å irritere meg over at jeg faktisk ser brillene.. det stjeler masse filmopplevelse for min del.
    Hmm... Jeg skjønner ikke helt problemet så lenge brilleramma kommer utenfor bildeflaten. Da får du jo bare en ekstra maskering som fjerner uønskede forstyrrelser...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg var på messen og fikk sett på Panasonic sin 3D tv og jeg ble meget imponert over den effekten du fikk,for både dybdefølelse og skarphet i bilde var det beste jeg noen gang har sett på en tv.
    Jeg var skeptisk til 3D men etter å ha sett hva denne nye teknologien virkelig gir av resultat så blir det ikke lenge til jeg bytter ut min gamle tv. Gled dere til dere får se denne nye 3D teknologien.

Har ikke fått sett Panasonic'en, men... det virker som trådstarter Kuroman ikke var så ute å kjøre med sin overskrift:

Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!

Det er for min del morro å se:-D Gleder meg til det kommer en seriøs projektør på markedet også.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Har ikke fått sett Panasonic'en, men... det virker som trådstarter Kuroman ikke var så ute å kjøre med sin overskrift:

Framtiden er 3D! Dagens modeller er allerede utdaterte!

Det er for min del morro å se:-D Gleder meg til det kommer en seriøs projektør på markedet også.
    Ja det blir spennende å se en projektor med denne teknologien men jeg snakket med Gorm om dette på messen og han mente at det vil ta en god stund før dette kommer på grunn av at de da må utvikle en ny type pærer.
    Mvh bigtor

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen enkelt(!?) forklare meg hvorfor denne nye 3D teknologien krever nye typer TVer, projektorer osv.? Grunnen til at jeg lurer er at når jeg ser på bildet uten briller, ser det jo bare ut som om man har to (eller flere) bilder "oppå hverandre" litt ute av sync, som et par spesialbriller så kan sette sammen igjen (ikke så ulikt det gamle rød/grønn greiene). Etter som jeg har skjønt krever 3D mye større (dobbel?) båndbredde, og dette tyder jo på at man sender ut to helbilder som er forskjøvet(?), men TV-bildet er jo en 2D flate, så jeg skjønner ikke hvorfor det må ny teknologi i TVen til for å få til dette, og hvorfor ikke "forskyvningen" bare kan ligge i selve signalet (altså at bildet er "ferdigforskjøvet" på plata)? Føler meg litt dum her, men.. Håper noen har mer greie på det enn meg.

Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •