SD-sendinger på 46-tommere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SD-sendinger på 46-tommere

Fortsatt vil vel SD-sendinger dominere TV-sendingene i en del år fremover, og derfor lurer jeg på hvordan det fungerer å se på SD-sendinger (f.eks. fra Get eller Canal Digital) på såpass store TVer.

Det hjelper ikke så mye å gå i forretningene, for der er det stort sett enten DVD/blueray eller dårlige antennesignaler så det er ikke så lett å bedømme.

Så til dere som har 46-tommere hjemme (særlig dere med Samsung UE46B6050), hvordan synes dere det fungerer med SD-sendinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akkurat den samsung versionen du refererer til , men serie 8 ifra den gamle generasjonen , og synes SD sendingene fungerer tålig greit , men litt bilde kalibrering så får man noludene bra kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg burde kanskje si at jeg idag sitter med en 32-tommer Philips CRT (siste generasjon) med analoge kabel-TV-signaler og er veldig fornøyd med bildet.
    Hvis jeg bytter TV blir det en HD-PVR dekoder fra vår lokale kabel-TV-leverandør (T&B Hansen på Sørumsand).

På hytta har jeg en 22-tommer Samsung med Riks-TV, og jeg er ikke imponert over kvaliteten på SD-sendinger der (mye digitale artefakter). En 46-tommer er jo veldig mye større enn en 22-tommer, og derfor lurer jeg litt. Nå er det vel høyere kvalitet på SD-sendinger i kabelnett, men likevel.

Hjemme sitter jeg forøvrig 3-4 meter fra TVen - det har vel også litt å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du for det første mulighet til og velge kannal pakker som har mange HD kannaler inkl , samt HD dekoder boksen gir deg det mest optimale SD bildet. Mange tver inkl Samsung kan oppskalere bildet ti 1080i som også gir bedre bilde kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •