Eksterne høyttalere til TV uten forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eksterne høyttalere til TV uten forsterker

Noen som vet om slike tynne "pencil" gulvhøyttalere kan kobles direkte til f.eks en LED TV og erstatte de integrerte høyttalerne eller vil dette må gå gjennom en forsterker ?
    Fungerer dette i så fall brukbart ?

Hvor dårlig er egentlig lyden i de tynneste LED skjermene, f.eks Samsung UE6050 40"?

Er usikker på om jeg skal kjøpe LED og satse på eksterne høyttalere eller gå for litt tykkere TV med bedre integrert lyd. Jeg har ikke plass til sånn Soundbar hverken under eller over TV så eneste løsning måtte være eksterne høyttalere på sidene av tv-bordet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo aktive høyttalere i mange varianter. Hvilken pris tenker du på?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Noen som vet om slike tynne "pencil" gulvhøyttalere kan kobles direkte til f.eks en LED TV og erstatte de integrerte høyttalerne eller vil dette må gå gjennom en forsterker ?
    Fungerer dette i så fall brukbart ?

Hvor dårlig er egentlig lyden i de tynneste LED skjermene, f.eks Samsung UE6050 40"?

Er usikker på om jeg skal kjøpe LED og satse på eksterne høyttalere eller gå for litt tykkere TV med bedre integrert lyd. Jeg har ikke plass til sånn Soundbar hverken under eller over TV så eneste løsning måtte være eksterne høyttalere på sidene av tv-bordet.
    Var det Pencil høytalere du ville ha: Pencil Mk3 - Description | ADAM Audio GmbH
    Fra spøk til revolver, tror ikke du får noe voldsom oppgradering på lyden selvom du kjøper en litt tykkere tv, men selv med LED tver er det sån at det ikke er de aller tynneste som har det beste bildet. De skjermene med LED bak bilde og ikke på sidene har mulighet til å ha bedre sortnivå.

Når det gjelder høytalere høres det ut som om du er på jakt etter noen aktive små høytalere direkte tilkoblet tven, vet at det er mange såkaldte "lydplanker" som kan passe, mener å huske Lyd og bilde hadde en test av det for en tid tilbake.
    : Bedre TV-lyd i stua - Lyd og Bilde
    Der står det litt om saken, det kan nok hende det finnes varianter som kan sitte på siden også, men det er skjelden uten en form for spiller/forsterker boks.

I såfall om du vil legge noen kroner i det kan du kjøpe en liten integrert forsterker sak med et par design høytalere til å henge på veggen, men det blir fort noen lapper av noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tenkte helst på slike veldig tynne gulvhøyttalere som kanskje ikke er fullverdige referansehøyttalere til HIFI etc men som vil gi betraktelig bedre lyd enn de i tv-apparatet.

Jeg er nok på jakt etter aktive høyttalere da jeg ikke har plass til forsterker under det lave Tv-bordet.

Spørsmålet var egentlig bare om dette er et bra alternativ , for da kan jeg konsentrere meg fullt om billedkvaliteten når jeg leter etter TV.

Jeg antar at de fleste tv apparater vil automatisk skrue av de integrerte høyttalerne når det er tilkoblet aktive eksterne ?!?

Tusen takk for svar !!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Nei, jeg tenkte helst på slike veldig tynne gulvhøyttalere som kanskje ikke er fullverdige referansehøyttalere til HIFI etc men som vil gi betraktelig bedre lyd enn de i tv-apparatet.

Jeg er nok på jakt etter aktive høyttalere da jeg ikke har plass til forsterker under det lave Tv-bordet.

Spørsmålet var egentlig bare om dette er et bra alternativ , for da kan jeg konsentrere meg fullt om billedkvaliteten når jeg leter etter TV.

Jeg antar at de fleste tv apparater vil automatisk skrue av de integrerte høyttalerne når det er tilkoblet aktive eksterne ?!?

Tusen takk for svar !!!
    Er ikke sikker på hvordan det blir, sliksett, vet at Panasonicen jeg kjøpte med et lite hjemmekino system ikke fungerte slik, altså at man måtte slå av lyden på tven og skru opp med hjemmekinoen.

Eneste jeg vet som har separate høytalere til vanlig er vel Pioneer, men jeg vet ikke hvordan de blir koblet på i praksis.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være hvis du kobler lyden fra høretelefonutgang til høyttaler. Da kan du styre volum med TV'en fjernkontroll og høyttaleren vil våkne av seg selv. Men du kan oppleve popp i høyttalerne ved av- og på-slåing med en sånn løsning.

Hva med noe lignende som dette:
    Et sånt sett:
    -bose-aktiv-jpg

Med sånne stativ:

-bose-stativ-jpg

Jeg vet at å nevne BOSE her er som å banne i kirken, men satser på at ikke så mange ser det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •