LG Infinia LX950N, LE850N & LE750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 280
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG Infinia LX950N, LE850N & LE750

LG har lanceret nye Infinia Tv på CES 2010 i Las Vegas. De kommer med 3D, LED local dimming, slankt design, 400 Hz og mere.

Link: CES 2010: LG Infinia LE9500, LE8550 og LE7500

Hvad synes I om Infinia?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minifakta LG EL9500: HD-ready 15-tommer, diskrete høyttalere som sitter skjult bak rammen og et praktisk utfellbart stativ som gjør den enkel å plassere. TruMotion 100 Hz, USB-tilkobling som støtter de fleste filformater på markedet, f.eks. JPEG, MP3 og DivX-HD. Til USB-inngangen kan også minnekort eller eksterne harddisker kobles direkte til tv-en. Wireless AV Link.

EL9500 skal komme i mars måned, men prisen er foreløpig ukjent. I praksis vil den bli dyr..

OLED: Nå kommer OLED TV-ene - DinSide Bolig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skuffet over at de ikke har greid å øke antall LED-soner fra fjorårsmodellene (LH93/LH95) som hadde 240 soner. Ellers er jo designet aldeles nydelig, mye penere enn Toshibas Cell TV, men den har jo til gjengjeld 512 soner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE-serien har jo blitt omdøpt til LX og jeg var og så på en 55LX9500 i en LG-butikk her i Sør-Korea idag.

Må bare si at det er den peneste TVen jeg noensinne har sett og bildet var fabelaktig på HD-materiale, som dessverre var det eneste de hadde på display.

Prisen var derimot stiv på 31500 kroner ca, men kjøper meg nok en slik om en 3-4 måneder når prisen har gått betydelig ned.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget spennende skjerm som absolutt er med i min vurdering av ny skjerm i 2010. Nå står det fort mellom Sony HX900, Panasonic VT20 og LG LX95008) Utrolig lekkert med nær sagt rammeløst design. LED lokal dimming, og så tynn! Med et minimalistisk veggfeste, vil det nærmest se ut til at bildet projiseres på veggen...

LG præsenterer LX9500 med 3D og 400 Hz - FlatpanelsDK

Sjekk video fra CES 2010:
    http://r10.arn1.c.youtube.com/videop...05d16fba&st=lc
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kanon-design på den LG-en.
    Fatter ikke Panasonic. Designet til VT20 er bare helt ut.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ganske enig der. VT20 med fjernkontrollen, er ikke spesielt nyskapende. Og når man kjøper ny tv i 2010, så vil i hvertfall jeg at den skal se ut som et helt nytt produkt. LG LX9500 er virkelig noe nytt.

Sjekk fjernkontrollen! Endelig noe nytt:
    YouTube - CES 2010; LG LE 9500 & Magic Motion Control (Booredatwork.com)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer test av LE850N i det kommende nummeret av Hjemmekino. Den het tidligere 8500 men har blitt døpt om før den kom på markedet. Meget slank modell med bakLED og lokal dimming.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Hjemmekino svikter aldri Kan du si litt om forskjellen mellom den og LX9500? Vet du veil pris på LX9500? Eller vil den hete LE950N i Europa?

Edit: fant ut at LX9500 heter LX950N (N=Norden).
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hvis jeg ikke husker feil at 9500 eller 950 har støtte for 3D. Mulig jeg husker feil men men.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Tror hvis jeg ikke husker feil at 9500 eller 950 har støtte for 3D. Mulig jeg husker feil men men.
    Ja, det ser ut til at toppmodellen LX950N kommer med 3D aktive briller:
    Sitat Opprinnelig postet av elektronikbranschen.se
    Redan i mars lanserar LG 3D LCD-TV i storleken 47 tum och då handlar det om en modell där man nyttjar passiva glasögon – och i augusti kommer företagets nya flaggskeppsmodeller LED-TV Infinia LE950N som är mycket tunna och som klarar 3D med aktiva glasögon (vilket innebär att de stöder Blu-ray Disc Associations 3D specifikation för 3D i Full HD 1080p). LG kommer under 2010 även släppa en 3D-projektor och en 3D-monitor.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig her. Disse LG-modellene har det nyeste og kuleste anno 2010. Men hvordan er panelene mon tro. Får vi se et hopp i bildekvalitet, eller er alt bare teknisk gimmick...
    LG har vært litt bakpå de siste årene, og kundeservicen har ikke vært god. Håper de er på vei fremover igjen

Uansett. Tynt, stilrent og bakled med lokal dimming. Ikke verst LG.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det ser ut til at toppmodellen LX950N kommer med 3D aktive briller:
    Jess, de er aktive. De lades med USB og skal holde i 40timer av gangen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det ene videoklippet jeg limte inn, sier representanten fra LG på CES 2010, at toppmodellen er THX-sertifisert på bilde. Altså "ferdig" kalibrert, ala Panasonic VT20. I tillegg sier han at skjermen kommer med full kalibreringsmeny. I tillegg opplyser LG at skjermen skal ha 1200 LEDs, noe som skal gi dynamisk kontrast på hele 10.000.000:1:shock: Nå vet vi fra før at det går inflasjon i oppgitte kontrasttall, men realiteten er at de oppgitte tallene gjerne er proposjonalt med de reelle.

Dessuten oppgir både Sony og Samsung at deres LED-skjermer med lokal dimming består av hundrevis av LEDs, uten at de sier nøyaktig hvor mange. Når LG tydeligvis har flere en "hundrevis" med sine 1200, lover dette svært godt...

Litt fra Flatpanels.dk med oppdaterte priser. For øvrig en kjempe informativ webside:

LGs 2010 fladskærme - nye Infinia modeller - FlatpanelsDK
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende, men jeg skal se noen faktiske målinger og ikke minst teste kalibreringssystemet før jeg går god for LG, har blitt skuffet nettopp på farger og ikke minst sortnivå fra den leiren gang på gang tidligere...

Hvis overnevnte stemmer og ikke minst fargerommet faktisk sitter også på f.eks. 25% IRE (som er et stort problem på LED generelt, er ikke fargegjengivelsen stabil er resultatet oversaturering nedover i intensitetsskalaen, nesten verre enn at det er oversaturert jevnt over...).

Neste prosjekt; få fatt på en LG og kjør målinger!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..."kontrastnivå på 10.000.000:1" kan en se HELT TOTALT bort fra for øvrig, helt tullete at de prøver seg på noe slikt... 1200 soner er heller ikke noe å hoppe i taket over, det er jo på nivå med tidligere Samsung-TVer (selv om de tydeligvis nå har forstått at det ble for dyrt å produsere)... Poenget er at "sortnivået" er tilfelle når det er nettopp det - SORT - så snart det dukker opp informasjon som skal gjengis må LED-dioden på, og følgelig dunker dette såkalte "sortnivået" rett i bakken.

...andre issues er jo halo-effekten, den tviler jeg på at de blir kvitt, er jo nærmest teknisk umulig å kvitte seg med når systemet først er bakbelyst LED, det er også et issue med visningsvinkel.

Uansett, sitter fargene som de skal og TVen tross alt er såpass tynn og har et noenlunde velfungerende bakbelysningssystem er dette i alle tilfelle en het kandidat, men noe "nirvana" kan en nok ikke forvente seg... Plasma har definitivt fremdeles sine fordeler, kontroll på lyset på pikselnivå skal en ikke kimse av...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som jeg skrev over, Lygren, så går det inflasjon i oppgitte kontrasttall. Men inntrykket jeg sitter med er at så lenge de oppgitte kontrasttall øker, så øker også de reelle målte kontrasttall. VT20 er oppgitt til 5.000.000:1, og er blitt målt til (i en test) 15000:1, og med sortnivå som er temmelig nær Pioneer KRP. (IKKE ønske om å dra inn noen Kuro-diskusjon i eeenda en tråd). Da mener jeg at det er en god mulighet for at det er et vesentlig hopp i forbedret kontrasttall i de nye skjermene.

Dessuten virker det som at LGs patent på lokal dimming med bruk av vertikale dioder plassert på horisontale rekker, er noe av det samme som Sony HX900 kommer med. En metode som nå ser ut til å komme for fullt for å lage tynne skjermer med lokal dimming.

Det hadde vært morsomt med noen skikkelige målinger på LX950N, Lygren:wink:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ..."kontrastnivå på 10.000.000:1" kan en se HELT TOTALT bort fra for øvrig, helt tullete at de prøver seg på noe slikt... 1200 soner er heller ikke noe å hoppe i taket over, det er jo på nivå med tidligere Samsung-TVer (selv om de tydeligvis nå har forstått at det ble for dyrt å produsere)... Poenget er at "sortnivået" er tilfelle når det er nettopp det - SORT - så snart det dukker opp informasjon som skal gjengis må LED-dioden på, og følgelig dunker dette såkalte "sortnivået" rett i bakken.

...andre issues er jo halo-effekten, den tviler jeg på at de blir kvitt, er jo nærmest teknisk umulig å kvitte seg med når systemet først er bakbelyst LED, det er også et issue med visningsvinkel.

Uansett, sitter fargene som de skal og TVen tross alt er såpass tynn og har et noenlunde velfungerende bakbelysningssystem er dette i alle tilfelle en het kandidat, men noe "nirvana" kan en nok ikke forvente seg... Plasma har definitivt fremdeles sine fordeler, kontroll på lyset på pikselnivå skal en ikke kimse av...
    Tipper du mener 1200 LEDs? hehe 1200 soner hadde jo vært helt rått. Synes ikke det var noen større problemer med visningsvinkel av det jeg kunne se.

Halo-effekten blir vi nok aldri kvitt før OLED kommer i masseproduksjon. Jeg synes ikke det er så ille uansett, så jeg kan godt leve med det.

TVen har 240 soner etter det jeg har lest, akkurat som forrige generasjon LH93/LH95, men husker ikke nå hvor mange LEDs de hadde.

Forskjellen på LX9500 og LE8500 her i Korea er at 9500 har 3D-støtte, 2 par aktive 3D briller, Wii-aktig fjernkontroll og har 480Hz skjermoppdatering (8500 har 240).

Forøvrig så ser det ut som veiledende pris for 55LX9500 her i Korea nå er rundt 25000 NOK. Ikke verst. Veldig fristet, da jeg vet at forrige generasjon var meget, meget bra og designet på denne er bare helt rått.

Spare litt til før jeg smeller til.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ghaddafi: Har du sett LX9500?? I såfall få noen detaljer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ghaddafi: Har du sett LX9500?? I såfall få noen detaljer
    Yes, så på den forrige helg i en LG-butikk her, men hadde bare 5 minutter så fikk ikke gjort noe særlig annet enn å se HD-materiale i noen minutter (som jo fabelaktig ut).

TVen er ekstremt pen å se på - elsker de minimale rammene og den er veldig tynn for å ha bakbelyst LED, selv om jeg ikke er så veldig opptatt av tynnhet (har tross alt en 55" bakprojeksjons-TV nå hehe).

Fjernkontrollen eller Wii-moten er stilig, og gøy de få minuttene jeg lekte med den, men er i tvil om denne er så mye bedre enn en A4-fjernkontroll i lengden.

Har tenkt å se nærmere på den når jeg har tid. Kommer i så fall tilbake med mer.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •