LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 280
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Test av LG850 i Home Theatre Magazine:

Home Theater: LG Infinia 47LE8500 LCD HDTV

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si jeg vurderer 850n sterkt, men er litt usikker ang. gjennskinn.
    har en plasmatv nå i en stue med litt mye lyd og vindu, og merker godt reflekser i glasset, men synes det er overkommelig hvis man lukker persiennene.

En annen ting er de bildene jeg ser hvor baklyset skinner veldig gjennom.
    Hvis det er så synlig som på noen av de bildene begynner jeg å lure på om dette er tv'en for meg.

Tror jeg holder pusten til høsten med tv-kjøp, men vet ikke hvilke alternativer i 50-58" størrelsen og rundt 25k som er eller kommer framover

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Godt poeng... er vel NX800 du snakker om og den har like mye reflekser som LG'n, og siden HX900 kommer til å bruke samme type glassplate så vil nok ikke den være ideel i en stue den heller...

bare sjekk her:
    KDL-52HX900 (KDL52HX900) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony

KDL-52NX800 (KDL52NX800) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony
    Hvis Sony sine sider er riktig er det ikke samme panel på de du refererer til.

(KDL52HX900) : "OptiContrast Panel – nyt et superklart kinolignende bilde med utrolig høy kontrast, detaljerte svarttoner og en ekte dybdefølelse, den lavreflekt. overflaten reduserer gjenskinn til et minimum og er imponerende selv når TV-en er slått av"

(KDL52NX800) : "Deep Black Panel – nyt å se på utrolig levende bilder med imponerende høy kontrast og dype, detaljerte svarttoner. Skjermen er spesialdesignet for å redusere gjenskinn i lyse rom og ser fabelaktig ut uansett om TV-en er på eller av"

Eg satser på at dette er riktig og at det er noe reduserte reflekser på HX900.
    Returnerte nettopp fra Elkjøp etter å ha returnert min 55" LG 850N, forøvrig meget god service! Eg tar sjansen på å vente en mnd på Sony:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Areadvd testet en promo-skjerm av HX900 for en tid tilbake og det ser veldig lovende ut:

UPDATE PREVIEW:TEIL 1 Sony 46HX9 LED LCD-TV und PS3 slim im 3D-Betrieb mit Wandlung 2D auf 3D (01.04.2010)

I tillegg så har flatpanels.dk vist hvor god HX-900 er i forhold til LX-900:

Oplevelser med Sonys 3DTV i HX900 og LX900 serierne - FlatpanelsDK

Det er ingen grunn til å avskrive Sony KDL-XXHX-900/903/904/905 med det første...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av LX9500:
    Google Translate

Ser jo ikkje så verst ut da, men spørs hvor plagsom "ghostinga" i bakgrunnen er...
    ellers kan det bli intressant å lese ein test på eit språk en forstår :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en helt så fantastisk omtale, sånn jeg leste testen. Fikk kikket litt mer på 850 på Elkjøp her om dagen. Fikk trykke og stille på skjermen som jeg ville. Ved siden av sto blant annet de helt siste LED-skjermene til Samsung. For meg fremsto disse som bedre på alle måter. Ved ett tilfelle hvor sendingen la inn et sort bilde for å gå til ny reklame, ble 850 brun-grå i fargen. Samsung var helt sort. 850 ser ut til å kreve helt mørkt rom for å komme til sin rett. Da spør jeg meg hva jeg skal med en LED-skjerm, dersom lysene må være av eller svært dempet. Da kjøper jeg heller en plasma. Det er en av styrkene til en LED; dens gode bildegjengivelse i lyse omgivelser.

Derfor skjønner jeg ikke helt argumentet for å gå for en LE850 eller en LX950...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka du om Lokal dimming var på?

Det som er trikset til Samsung er jo å lage tver som ser utrolig bra ut i butikk, for det gjør absolutt alle Samsungene. LG derimot er ikke like gode, men av den tiden jeg har brukt på LE850 så har jeg sett at sort er sort på den skjermen. I motsetning til enkelte Samsunger som får blåskjær i det sorte når det blir relativt mørkt. Men Samsungene har skarpere bilder, det ser mange ganske lett ved direkte sammenlignining. Men sortnivået på LGen er fortsatt overlegent hvis du får sett på det i noe mørkere rom...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er jo om noen av testene av LX950N i det hele tatt er pålitelige med tanke på at LG har Trekt tilbake/Holdt igjen store mengder produserte tver pga. feil på 3D biten.

Dessuten har folk som tester skjermen sett bort fra å kommentere 3D funksjonen da den ikkje skal vere representativ for ferdig produkt.

Google Kääntäjä

Det spørs om man ganske enkelt må vente til noen får testet en av tvene som dukker opp for salg... når den tid kommer...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ved ett tilfelle hvor sendingen la inn et sort bilde for å gå til ny reklame, ble 850 brun-grå i fargen. Samsung var helt sort. 850 ser ut til å kreve helt mørkt rom for å komme til sin rett.
    Mener du at skjermen i seg selv i opplyste butikk lokaler, uten at led baklyset er tent, ser brun-grå ut i fargen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en helt så fantastisk omtale, sånn jeg leste testen. Fikk kikket litt mer på 850 på Elkjøp her om dagen. Fikk trykke og stille på skjermen som jeg ville. Ved siden av sto blant annet de helt siste LED-skjermene til Samsung. For meg fremsto disse som bedre på alle måter. Ved ett tilfelle hvor sendingen la inn et sort bilde for å gå til ny reklame, ble 850 brun-grå i fargen. Samsung var helt sort. 850 ser ut til å kreve helt mørkt rom for å komme til sin rett. Da spør jeg meg hva jeg skal med en LED-skjerm, dersom lysene må være av eller svært dempet. Da kjøper jeg heller en plasma. Det er en av styrkene til en LED; dens gode bildegjengivelse i lyse omgivelser.

Derfor skjønner jeg ikke helt argumentet for å gå for en LE850 eller en LX950...?
    De ovenstående vurderingene skjønner jeg lite av.Jeg "brukte" 55" en liten time for meg selv på El-kjøp for to dager siden. 55" -utgaven av 850-modellen sto på samme vegg som flere andre kvalitets-TV-er, bl.a Panasonic 50" VT 20 og flere andre både 50 og 55- tommere. Rett ovenfor LG-modellen hang nyeste 55" fra Samsung(ikke 8000-serien),men modellen under.
    Jeg har helt siden de første testene av LG-850 kom,vært interessert i 55"-utgaven.
    Mine konklusjoner er entydige: Gjenskinnet fra LG-modellen er ikke større enn fra Samsungmodellen og knapt større enn fra Panasonic-modellene.Sortnivået på Lg-modellen var minst like godt som på Samsung(jeg rørte ikke bakbelysninga på noen av modellene,men vekslet stort sett mellom alle andre innstillinger).
    Jeg syntes at LG-modellen, i de fleste justeringsalternativa jeg prøvde var merkbart bedre enn Samsungen.
    Det som virkelig overbeviste meg om at Samsungs 7000-serie ikke er en modell jeg skal se nærmere på, var den lille innsynsvinkelen som var nødvendig for at bildet ikke skulle bli grått. På dette området er det KLASSE-forskjell på LG og Samsung, i LGs favør. Hvis du ikke tror det,se selv. Jeg har hatt Panasonic-plasma i 2 år og vet å sette pris på vid innsynsvinkel. LG-850 har etter min vurdering en innsynsvinkel på tilnærma samme nivå som plasma.
    Jeg målte ikke vinkelen du måtte sitte innenfor før bildet ble merkbart dårligere på Samsungs 7000-serie,men den var veldig liten,alt for liten hvis flere skal se på TV-en samtidig !
    Jeg er overbevist;jeg bestiller LG 850 55" både pga kvalitetsnivået og prisnivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at prisen på 55" er 22995,- på Elkjøp/Lefdal nå, men at de ikke har dem på lager foreløpig. I utgangspunktet litt stivt i forhold til budsjett (innser at det ikke er så verst i forhold til en del andre produsenter) - når kan man forvente at den bikker under 20K?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av LG950 47" er publisert hos flatpanels.dk

LG LX950N test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig irriterende med dette Crosstalk problemet...

ellers virker jo tv'en bra ut.

skal tru om software oppdatering kunne ha løst problemet?

var innom soundgarden og såg på det samme problemet på Samsung sin 3D skjerm... de snakket om at det kansje kom en software oppdatering...
    i så tilfellet kunne det jo vert eit håp.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror personlig ikke Crosstalk kan fikses nevneverdig med firmware.
    Fenomenet oppstår rett og slett pga for langsom reaksjon i billedpanelet.
    Panelet evner ikke å få skiftet bildet raskt nok, og dermed henger skyggen igjen.
    VT20 som er plasma, og har veldig raskt fosfor får jo tilbakemeldinger på å ha minimalt med Crosstalk.
    Så der vi finner crosstalk tror jeg det handler om begrensninger i panelet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Mener du at skjermen i seg selv i opplyste butikk lokaler, uten at led baklyset er tent, ser brun-grå ut i fargen?
    Det var kanskje litt dårlig forklart av meg sist. Det jeg så da skjermen gikk i sort, altså ingen bilder på skjermen mellom to reklamesnutter, var at LG ble brun-grå i fargen. Det var lyset i lokalet som gjorde dette. Samsung-skjermen var helt sort, noe som kan tyde på at den tar opp mindre lys fra omgivelsene.

Ikke at jeg lager et stort nummer ut av dette, men 850 ble uaktuell for meg pga refleksjonene, og dette ble bare en ny negativ observasjon av skjermen for mitt vedkommende.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    De ovenstående vurderingene skjønner jeg lite av.Jeg "brukte" 55" en liten time for meg selv på El-kjøp for to dager siden. 55" -utgaven av 850-modellen sto på samme vegg som flere andre kvalitets-TV-er, bl.a Panasonic 50" VT 20 og flere andre både 50 og 55- tommere. Rett ovenfor LG-modellen hang nyeste 55" fra Samsung(ikke 8000-serien),men modellen under.
    Jeg har helt siden de første testene av LG-850 kom,vært interessert i 55"-utgaven.
    Mine konklusjoner er entydige: Gjenskinnet fra LG-modellen er ikke større enn fra Samsungmodellen og knapt større enn fra Panasonic-modellene.Sortnivået på Lg-modellen var minst like godt som på Samsung(jeg rørte ikke bakbelysninga på noen av modellene,men vekslet stort sett mellom alle andre innstillinger).
    Jeg syntes at LG-modellen, i de fleste justeringsalternativa jeg prøvde var merkbart bedre enn Samsungen.
    Det som virkelig overbeviste meg om at Samsungs 7000-serie ikke er en modell jeg skal se nærmere på, var den lille innsynsvinkelen som var nødvendig for at bildet ikke skulle bli grått. På dette området er det KLASSE-forskjell på LG og Samsung, i LGs favør. Hvis du ikke tror det,se selv. Jeg har hatt Panasonic-plasma i 2 år og vet å sette pris på vid innsynsvinkel. LG-850 har etter min vurdering en innsynsvinkel på tilnærma samme nivå som plasma.
    Jeg målte ikke vinkelen du måtte sitte innenfor før bildet ble merkbart dårligere på Samsungs 7000-serie,men den var veldig liten,alt for liten hvis flere skal se på TV-en samtidig !
    Jeg er overbevist;jeg bestiller LG 850 55" både pga kvalitetsnivået og prisnivået.
    Jeg kan ikke være uenig i dine observasjoner. Å se en skjerm som viser tv-bilder som er splittet til 30 andre skjermer kan ikke bli bra uansett.

De skjermene jeg kikket på og som hang rett siden av LG850 var både 7000- og 8000-serien til Samsung. Jeg fikk anledning til å stille på alle skjermene, og inntrykket fra butikken var at Samsung fremsto som bedre. For at jeg skal kunne si hvem som er best ville jeg nok ha testet med en BD-film under litt bedre lysforhold.

Men jeg må innrømme at jeg ble skuffet av det jeg så av 850. Den er garantert en flott skjerm, men jeg har bare ikke fått anledningen til å se det enda

Noen meter unna sto Philips 9704 LED i 46". Det var skjerm, det:shock: 52" kunne jeg nå få for 23900,-. Det var faktisk en skjerm som hadde alt det jeg setter pris på hva gjelder sortnivå, panoreringer og refleksjoner i glasset. Sikle-sikle, men det er OT her
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål, da, til de som eier en LG850: Ny tv hos meg skal henges på veggen. Rett bak meg har vi et stuevindu og lampe i vindusposten. Avstanden fra sitteposisjonen til skjermen blir i underkant av 4 meter. Vil jeg hele tiden se vinduet og lampa reflektere i tv-skjermen når jeg ser tv/ film? Jeg vil ikke være avhengig av å konstant ha persiennene nede og lampa avslått for å se tv.

Noen synspunkter?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært eier av en 47" LG850N i 2 uker nå.

Sitteavstand er ca 3,7 meter med hvit vegg bak sofaen. På hele sideveggen, ie 90 grader på synsretningen, er det vestvendte panoramavinduer fra gulv til tak. Eneste annen belysning i rommet er spoter i taket som lyser rett ned.

Jeg har sett mye på tv'en både på kveld og dagtid (uten blending av lys fra vinduer) og jeg synes ikke reflekser er sjenerende, vinduene er (selvfølgelig) ikke synlige da de står 90 grader på synsretningen.

Men om man har en lampe eller vindu på motsatt vegg av tv'n vil disse være svært synlige, det samme gjelder reflekser fra lyskilder som blir reflektert fra bilder etc som henger på motsatt vegg av tv'n. Min forrige tv var en crt skjerm, og den hadde tilsvarende reflekser.

Jeg kan selvfølgelig se reflekser på dagtid i mørke partier om jeg bevisst ser etter dem, men om jeg konsentrerer meg om programmet/filmen, ser jeg dem ikke. Om man er overfølsom (eller ser konstant etter) reflekser bør man sørge for god blenning av lyskilder.

Jeg har kalibrert tv'en etter innstillingene fra flatpanels.dk, men kom fram til at de to THX innstillingene var bedre for meg. Totalt er jeg meget fornøyd med TV'n

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er nok en glimrende test av LG 47LE8900/8500/850N:

LG LE8900 (47LE8900) Review at AVForums.com

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet er at det er lg'en som er sort, og samsungen som er blå. Det er altfor mye lys i en butikk til at du klarer å se det skikkelig.

I tillegg så kan jo lyssensoren stå på?

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •