LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 280
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Konklusjonen her mtp. reflekser er jo følgende:

Har du tenkt til å ha LE850 i stua der det er vinduer? Kjøp en annen tv!

Har du tenkt til å ha LE850 i kjellern med lite vinduer? Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt TVen i tre uker nå, en uke igjen av angreretten og skal avgjøre i nærmeste dagene om den skal returneres eller ikke.

Gjenskinn er en ting, men å kunne vise vanlige JPG-bilder fra Synology NAS er en større faktor for min del.

Har spurt dette tidligere også, skal det være slik at TVen ikke viser bilder lagret på en NAS? Mens samme bilde fra USB går helt fint.
    Video og musikk går greit fra NAS.

Finnes det en liste på formater noen sted om hva TVen klarer på USB og DLNA?

Mye ekspertise her og takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    55" av denne tven har rett og slett ikke kommet i volum ennå. Alle tver blir satt sammen på fabrikker i europa, og logistikken på dette etter askeskyen i april er helt jævlig virker det som.

Lureste er vel bare å forhåndsreservere og sikre deg en av de som er på vei inn. De kommer når de kommer .
    Har sittet på gjerdet lenge nå mht kjøp av ny tv, men nå begynner det å krible i kroppen ettersom fotball-VM nærmer seg med stormskritt..

Synes disse LG-tv'ene ser meget spennende ut. Tenker da på LG 55LE850N og LG 55LX950N.

Et spørsmål til dere som jobber i bransjen. Er det noen sjanse tror dere for at noen av disse vil være til salgs innen starten av fotball-VM 11.juni? Og, er dette tv'er som kun vil bli til salgs i enkelte (nett)butikker (Elkjøp/Lefdal, eneste der jeg har funnet LG 55LE850N avertert pr d.d.) eller vil de også bli solgt i nettbutikker som Expert, DEAL, Komplett, MPX etc?

Spørsmålet i neste omgang blir jo: dersom tv'ene ikke kommer før senere i juni/juli. skal man hoppe på en annen bra tv som er til salgs nå for å kunne nyte VM-fotball på stor ny fin skjerm i juni, eller skal man vente og heller kjøpe "drømme-tv'en" senere? Valgets kvaler, valgets kvaler..
    Samsung UE65F8005 kant-LED LCD 3D Tv
    Samsung HT-E6750W 3D Blu-ray 7.1 Hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med dissse tvene nå er som Alastor sier er tilgangen på dem. LE850 og LX950 er foreløpig uten noen spesiell dato, men dette burde være klart innen noen få dager. Om de kommer før fotball vm veit jeg ikke.

Siden disse også finnes i europa så burde det være sjanser for at mpx, komplett osv også får tak i de og vil nok kanskje drive prisene nedover. Men foreløpig er det kun elkjøp og lefdal som har de eksklusivt. Dette hadde jo vært greit med noe prispressing etterhvert.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Problemet med dissse tvene nå er som Alastor sier er tilgangen på dem. LE850 og LX950 er foreløpig uten noen spesiell dato, men dette burde være klart innen noen få dager. Om de kommer før fotball vm veit jeg ikke.

Siden disse også finnes i europa så burde det være sjanser for at mpx, komplett osv også får tak i de og vil nok kanskje drive prisene nedover. Men foreløpig er det kun elkjøp og lefdal som har de eksklusivt. Dette hadde jo vært greit med noe prispressing etterhvert.
    Er de så vanskelige å få tak på da? Mener da jeg så LE850 på Elkjøp i Trondheim..

Edit: 55" ja... Var vel 42" som sto utstilt der..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42 mener jeg ikke var noe problem, men 47 og 55" er verre...

Har grådig lyst på 47" selv skjønneru... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for at det må bli 55" LE850N til det nye filmrommet, og da det er utrolig frustrerende å ikke kunne få tak i TVen

Jeg har heller ikke funnet andre forhandlere av disse modellene enn Elkjøp og Lefdal, men så at Hifi-klubben nettopp har tatt inn noen andre LG LED-modeller, så kanskje de får etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig de får de inn etterhvert ja..

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en LG 850 må du gå til en Elkjøp eller Lefdal og reservere en. De får bare inn sporadisk og et lite antall, og går dermed direkte til dem som har forhåndsreservert.
    Slik fungerer det ihvertfall på Elkjøp Forus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Skal du ha en LG 850 må du gå til en Elkjøp eller Lefdal og reservere en. De får bare inn sporadisk og et lite antall, og går dermed direkte til dem som har forhåndsreservert.
    Slik fungerer det ihvertfall på Elkjøp Forus.
    Gjorde som du skrev og fikk reservert en 55", men først med leveringsdato 9. juli... :???:

De hadde inne en utstillingsmodell, men hadde ikke hatt noen inne for salg tidligere. Dette var Elkjøp Fana i Bergen.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riffraff
    Gjorde som du skrev og fikk reservert en 55", men først med leveringsdato 9. juli... :???:

De hadde inne en utstillingsmodell, men hadde ikke hatt noen inne for salg tidligere. Dette var Elkjøp Fana i Bergen.
    De sa begynnelsen av juli for 55" på Forus også.
    Det er visst størst sjanse for å få tak i en 42".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lanseringsdatoer på 47LX950N og 55LX950N?

Hva er prisene satt på? Finner 47LX950N inne på Elkjop.no, men ikke 55".

Jeg er da bare interessert i 3d modellene og ikke 850 :neutral:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du leser hele tråden tror jeg at Finnerud har nevnt prisene på skjermene du spør om.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Konklusjonen her mtp. reflekser er jo følgende:

Har du tenkt til å ha LE850 i stua der det er vinduer? Kjøp en annen tv!

Har du tenkt til å ha LE850 i kjellern med lite vinduer? Løp og kjøp!

Alastor svarte meg i et annet innlegg hvor LE850 ble varmt anbefalt. Fikk virkelig sansen for de spec's som denne TVen fremviser, men skal ha den i en stue med massevis av vinduer. Kjenner jeg ble litt skuffa - hadde liksom håpt jeg kunne slå meg til ro med en modell, og ikke sitte i timevis og lete etter en ny.

Uansett - jeg er på jakt etter en TV som LE850, men til bruk i en stue med vinduer. Hvilken?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør noe med vinduene da vel. Det er jo de som ødelegger bildeopplevelsen din. De vil de gjøre uansett TV-modell i større eller mindre grad. kommer langt med persienner eller liftgardinger. Pent kan det også bli
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gjør noe med vinduene da vel. Det er jo de som ødelegger bildeopplevelsen din. De vil de gjøre uansett TV-modell i større eller mindre grad. kommer langt med persienner eller liftgardinger. Pent kan det også bli
    Godt mulig det kan bli pent, men vi er nå over i avdelingen hvor min kone styrer...:roll: Sliter nok som det er med å overtale henne til å sette inn en TV på størrelse med et middels stort bilpanser!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter nok som det er med å overtale henne til å sette inn en TV på størrelse med et middels stort bilpanser!
    Spikeren på hodet!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Banding"

Hei!
    Jeg har akkurat kjøpt en 42le850n. Fikk kobla den opp mot pc ganske greit og satte i gang å streame litt filmer og tv serier. Jeg syntes at jeg innimellom kunne skimte noen horisontale striper, men jeg avskrev det med som en effekt ra streamingen. Så satte jeg på Avatar blu-lai og da var jammen den samme effekten der. Etter litt googling fant jeg dette: LG 2010, 10 new LED-LCD´s, Direct-LED and first Edge-LED-LCD´s with Local Dimming! - Page 12 - AVS Forum nærmere bestemt innlegget til "Happy Nightmares" litt nede på siden. Se også vedlagt bilde. What the hell? Er dette noe man må leve med med led tv, eller er det noe som er spesifikt for denne tv'en? Noen andre som har opplevd dette problemet?

Mvh
    Thor Atle

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Hei!
    Jeg har akkurat kjøpt en 42le850n. Fikk kobla den opp mot pc ganske greit og satte i gang å streame litt filmer og tv serier. Jeg syntes at jeg innimellom kunne skimte noen horisontale striper, men jeg avskrev det med som en effekt ra streamingen. Så satte jeg på Avatar blu-lai og da var jammen den samme effekten der. Etter litt googling fant jeg dette: LG 2010, 10 new LED-LCD´s, Direct-LED and first Edge-LED-LCD´s with Local Dimming! - Page 12 - AVS Forum nærmere bestemt innlegget til "Happy Nightmares" litt nede på siden. Se også vedlagt bilde. What the hell? Er dette noe man må leve med med led tv, eller er det noe som er spesifikt for denne tv'en? Noen andre som har opplevd dette problemet?

Mvh
    Thor Atle
    Ja, dette skjer med bakgrunns-LED.
    Test av 850 viser dette også:
    LG LE850N test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Men du ser det vel ikke når du ser forfra?

Edit: Jeg tror du kan begrense denne effekten ved å kjøre lavere LED-lysstyrke.
    Jeg har en kamerat med samme tv som deg, skal til ham i morgen, kan komme tilbake med hva vi opplever hos ham.

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, desverre er det synlig også rett forfra, men dog ikke så intenst som på bildet. Setter pris på tilbakemeldinger, mange takk! Lurer på om det ikke må bli plasma, gitt...

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •