LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 280
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva blir / er prisen på VT20?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    23000 ca... OT dette

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var spørsmål om DLNA her tidligere. Jeg prøvde det såvidt, men fikk det ikke til å fungere noe spesielt bra. Muligens fordi jeg ikke brukte den medfølgende DMS softwaren, Nero Media Home 4, siden den ikke støtter W7 eller 2008 server såvidt jeg kan se, og det er det eneste jeg har hjemme (+ en ubrukelig OSX boks). Jeg prøvde derfor Wild Media Server og fikk store problemer med MKV filer som fungerte helt greit når de lå på USB disk kobla til skjermen. Dessuten virket det rimelig tregt å liste innhold. Men igjen det kan godt være DMS programmet jeg brukte som er problemet.

Ang. usb så ser det ut som den tygger greit gjennom de fleste MKV filene jeg hadde men noen fikk den problemer med lyd på og noen ville rett og slett ikke spille. De samme filene fungerte fint på TVIX6500 boksen min. Mulig oppgraderinger kan gjøre ting bedre. Listinga av en disk med mye innhold var kjapp og katalog velging og presentasjon var oversiktlig og pent og responsen var fin i motsetning til DLNA.

Mulig bruk av et vanlig filshare går bedre men sharene fra 2008 serveren min kom ikke frem.

For meg er ikke det noen funksjon jeg kommer til å bruke uansett så jeg gjorde ikke noen grundig test.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstallerte en LG 47 LE850N hos en kamerat i dag. Det er den største positive overraskelsen så langt i år!

Meget bra sortnivå, bra innsynsvinkel (bak-LED), absolutt OK på SD og superb på HD, lite strømforbruk, finish (!), enormt med innstillingsmuligheter (f.eks. ISF 1 og 2 + forhåndsinnstilte THX dag og THX kveld), valgfritt fargerom mellom BT709 (for HD), EBU (Pal) og SMPTE (NTSC). Puh!

Dette kan bli en vinner om prisen går noe ned (koster over 17 K veil).

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet både 47 og 42 tommeren av LE850N, og det er årets i særklasse største overraskelse. Gleder meg til LX950N kommer inn døren. Er den like god som LE850 og med 3D kommer det til å bli en vinner.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så synd de ikke kommer i 50". Jeg synes 47" er for lite og 55" blir for stort og for dyrt.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så synd de ikke kommer i 50". Jeg synes 47" er for lite og 55" blir for stort og for dyrt.
    Alltid noe å klage på

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja sånn kan man også si det. Men jeg hadde liksom tenkt meg 50" som vi anser som den ideelle størrelsen i vår stue.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med svs-man, skulle liksom vært en mellomting. For min del blir det nok 47...

Nå er det vel spørsmål om tid før de store nettbutikkene får inn 7500, 8500 og 9500 modellene og gruser prisene på de. LE850N er norske modelltypen, men som alle tver gjør så faller de etterhvert i pris de og.

Og elkjøp kjører jo sine helgetilbud, skal ikke se bortifra at de blir med på en runde der også....

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reflekser

Heisann!

Eg har returnert en Samsung 55" C6005 til fordel for LG 55" 850N.
    Disse modellene har ulike fordeler og ulemper. Samsung var bedre en LG med mye lys i stua, men var håpløs på lyskontroll (blooming) med kontrollerte lysforhold. LG 850N har gjennomgående særdeles bra bilde, men eg synes at refleksene i skjermen, på dagtid i lys stue, er meget plagsomme, det fungerer nesten som et "speil". Det var litt på Samsung'en også, men ikke på langt nær så mye :-(
    Eg vurderer fortløpende om eg skal bruke returretten og vente på Sony 52" HX900 som, ifølge ryktene, kommer ila juni. Er det noen som vet om det er mindre reflekser i Sony sine nye skjermer?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Eg vurderer fortløpende om eg skal bruke returretten og vente på Sony 52" HX900 som, ifølge ryktene, kommer ila juni. Er det noen som vet om det er mindre reflekser i Sony sine nye skjermer?
    Jeg var på Elkjøp Forus og så en ny Sony kant-led.(husker ikke modellbetegnelse, men selger sa den var helt ny) Den vare meget stilig,helsort, uten noen teite gråe kanter. Den hadde vesentlig mindre refleksjoner enn LG 850 som den stod ved siden av. LG 850 tar kaka når det gjelder refleksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det folk får tak i LE850N?

Har bestemt meg for denne TVen (55"), men Elkjøp og Lefdal er de eneste forhandlerne jeg har funnet, og ingen av dem har fått dem på lager og kan heller ikke opplyse når de får dem inn...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riffraff
    Hvor er det folk får tak i LE850N?

Har bestemt meg for denne TVen (55"), men Elkjøp og Lefdal er de eneste forhandlerne jeg har funnet, og ingen av dem har fått dem på lager og kan heller ikke opplyse når de får dem inn...
    Som nevnt i min tråd ovenfor, har de LG 850(alle størrelser) utstilt på Elkjøp Forus(Stavanger). Om de har den på lager er vel heller usikkert, ta en telefon og hør

Edit: Elkjop.no skriver at de får inn 47LX950N 01.06.2010.
    (Vet dette er en teknisk diskusjon, men vi har vel ingen prisjakt-tråd for disse modellene?)

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55" av denne tven har rett og slett ikke kommet i volum ennå. Alle tver blir satt sammen på fabrikker i europa, og logistikken på dette etter askeskyen i april er helt jævlig virker det som.

Lureste er vel bare å forhåndsreservere og sikre deg en av de som er på vei inn. De kommer når de kommer .

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tilgang på 850 en periode, men nå er de plutselig vanskelig å få tak i.

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reflekser

Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Heisann!

Eg har returnert en Samsung 55" C6005 til fordel for LG 55" 850N.
    Disse modellene har ulike fordeler og ulemper. Samsung var bedre en LG med mye lys i stua, men var håpløs på lyskontroll (blooming) med kontrollerte lysforhold. LG 850N har gjennomgående særdeles bra bilde, men eg synes at refleksene i skjermen, på dagtid i lys stue, er meget plagsomme, det fungerer nesten som et "speil". Det var litt på Samsung'en også, men ikke på langt nær så mye :-(
    Klarer ikke helt å akseptere refleksene i skjermen, selv om det har blitt litt vane. Bildekvalitet forøvrig......:-D
    For de som har kontroll på lys der tv'en skal stå, vil få en bra opplevelse

På vedlagt bilde ser dere avspillingsinformasjon fra HDI Dune Prime 3.0, hvit tekst på sort bakgrunn.
    Med lys inn fra vindu blir det ikke mye sort. Når det er sagt merker du ikke dette på vanlige TV sendinger på samme måte, men å se film uten å konrollere lyset anbefales ikke med denne TV'en. Det var ikke sol ute på dette bildet, det er overskyet.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To produkt i én det der. Speil og TV. 8)

Helt klart en tv for dem som har kontroll på lyset der den skal stå.

Skulle akkurat til å kommentere at du fiksa det bra ved ikke la deg selv fotografere i speilet, men når jeg ser nøye mener jeg å skimte en kar som står der i hvit boxer/shorts

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    irriterendes dette speilet...

Jeg har tenkt å gå for LG 47 850 selv.
    Jeg har egentlig bare ett spærsmål:
    Jeg har en liten stue, med veranda dør (i glass seff) ca 1 meter til høyre for tv'n.
    Vil dette skape gjennskinn? er det galskap? eller vil lyset styre unna siden det ikke er noe vindu i bakgrunn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk at VT20 er årets TV med minst gjenskinn , og at dette er en plasma.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0