LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 280
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å høre du er fornøyd, du kjøpte den nemlig av undertegnede :-D.

PS: Beklager at jeg sa feil ang trådløst - at det var innebygget. Når vi får inn WLAN-adapterne til LG så skal vi sørge for at du får en slik adapter gratis. Men det må jeg komme tilbake til når jeg vet når LG får de levert til oss .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er mye snakk om 850n, men ikke 950n. Hva kommer dette av? Blir den så mye dyrere at 850n er et bedre alternativ? Hadde egentlig sett meg ut en 55" 950N, bare den kommer i butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Godt å høre du er fornøyd, du kjøpte den nemlig av undertegnede :-D.

PS: Beklager at jeg sa feil ang trådløst - at det var innebygget. Når vi får inn WLAN-adapterne til LG så skal vi sørge for at du får en slik adapter gratis. Men det må jeg komme tilbake til når jeg vet når LG får de levert til oss .
    Lurte litt på om det kunne være deg ja :-) Skal og si at du aldri nevnte noe om at trådløs adapter var med eller innebygd. Jeg svarte bare på spørsmålet stilt av noen andre i tråden med at det ikke var med i pakken min.

Kan og nevne at halo effekten jeg nevnte jeg så i den tidligere postingen er synlig når det er helt mørkt i rommet. Er det litt belysning i rommet må jeg se hardt for å legge merke til den. Det er og mulig å slå av led-dimminga helt men det så jeg ikke helt store poenget med, det meste ble grått istedenfor svart med en gang som forventet. Kan sjekke mer halo-effekt i kveld etter at dugnaden på tunet er ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har på to forskjellige Elkjøp butikker fått opplyst at WiFi er integrert og selgeren dobbelsjekket alt. Fikk også forsikring om at jeg skal få USB-donglen gratis hvis det ikke var WiFi.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joachim
    Jeg ser at det er mye snakk om 850n, men ikke 950n. Hva kommer dette av? Blir den så mye dyrere at 850n er et bedre alternativ? Hadde egentlig sett meg ut en 55" 950N, bare den kommer i butikkene.
    Eneste forskjellen på det som ble lansert som LE950N skal være 400Hz vs 200Hz. Så tror ikke mange butikkene kommer til å ha denne.

Derimot kommer det en 3D-modell, LX950, denne er ikke klar ennå, kanskje i løpet av sommeren .

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en LE950N??:shock: Neste opp fra LE850N var jeg rimelig sikker på var LX950N (som er 3D, noe flottere design, Magic wand fjernkontroll og 400hz). Veil pris på 55-tommeren har Finnerud skrevet i en tidligere post (31.999 kr). Det kommer også en 46LX950N som er nøyaktig lik 55", unntatt størrelsen og pris, selvsagt
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en testkveld med 850'n. Spiderman 3 bd på PS3'en i kveld. PS3'n fordi BD spillern fremdeles ikke liker meg eller fjernkontrollen (og uten den får jeg ikke skifta sone eller starta filmer), og fordi PS3'en min er NTSC modell og det var kjekt å teste TV'n med det og. Filmen fordi den har masse scener med blanding av mørkt og lyst og mye farger. Og det var bra. Ikke engang emo-spidey klarte å ødelegge morroa :-) Igjen klarer jeg å se sonene lyse opp rundt rulleteksten men mens filmen ruller er det ingen problem. Svart som er like svart som ramma og rommet rundt, og ikke minst farger og hvitt er der de skal være.

Testa litt Layer Cake og, introscenen har noen kutt som jeg har sett er en utfordring for frame interpolerings greier (butikken hvor hyllene er fulle av FCUK Ecstacy o.l. produkter) og den gikk gjennom fint. Like fint som Panasonic plasmaene jeg har sett. Fornøyd med LG'n så langt ja.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kommer det en LE950N??:shock: Neste opp fra LE850N var jeg rimelig sikker på var LX950N (som er 3D, noe flottere design, Magic wand fjernkontroll og 400hz). Veil pris på 55-tommeren har Finnerud skrevet i en tidligere post (31.999 kr). Det kommer også en 46LX950N som er nøyaktig lik 55", unntatt størrelsen og pris, selvsagt
    Sorry, jeg som roter LE950N ble vel egentlig bare papirlansert, og så ble overtatt av LX950 som er modell med 3D og bedre design ja.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flippo
    Enda en testkveld med 850'n. Spiderman 3 bd på PS3'en i kveld. PS3'n fordi BD spillern fremdeles ikke liker meg eller fjernkontrollen (og uten den får jeg ikke skifta sone eller starta filmer), og fordi PS3'en min er NTSC modell og det var kjekt å teste TV'n med det og. Filmen fordi den har masse scener med blanding av mørkt og lyst og mye farger. Og det var bra. Ikke engang emo-spidey klarte å ødelegge morroa :-) Igjen klarer jeg å se sonene lyse opp rundt rulleteksten men mens filmen ruller er det ingen problem. Svart som er like svart som ramma og rommet rundt, og ikke minst farger og hvitt er der de skal være.

Testa litt Layer Cake og, introscenen har noen kutt som jeg har sett er en utfordring for frame interpolerings greier (butikken hvor hyllene er fulle av FCUK Ecstacy o.l. produkter) og den gikk gjennom fint. Like fint som Panasonic plasmaene jeg har sett. Fornøyd med LG'n så langt ja.
    Det må være gøy å ha en SÅ ny tv. Du må jo våre en av landets første som eier en sånn Da må du nok tåle litt spørring og graving også. Du sier at du ser sonene lyse opp litt; den såkalte halo effekten. Forstår jeg deg rett at du kun ser dette på rulletekst? Da er jo filmen ferdig, så for meg er ikke det nøye. Hvordan ser underteksting ut når du spiller av 2.35:1 filmer. Blir den nedre sorte stripa opplyst? Her inne får vi ofte de minste svakheter på en tv-skjerm til å fremstå som jordas undergang. Forstår jeg deg rett at artifaktene er små og at det ikke har noe å si for totalopplevelsen? Hvordan ser f.eks Star Wars ut. Med sort space, hvite romskip etc. Er sortnivået bra og er det i slike scener mye opplyste LED-felter på stjernehimmelen??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slenger inn et spørsmål til i rekken til Svs-man: Hvis du sitter i et helt mørkt rom, og det kommer en mørk scene, ser du noe antydninger til "grått/opplyst/blåaktig" sortnivå eller er det helt bekmørkt, dvs. du kun ser 2.35 bildet?

Kanskje litt dårlig formulert men jeg håper du forstår.

EDIT: så forestne at du hadde kommentert det allerede, men håper du kan utdype litt...

Jeg skal ha SORT i år, og ifølge testene og målingene har den jo det, men vil bare høre med en som har tven...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for litt seint svar. Måtte ut i sola og grille og greier. Hadde ikke venta at jeg skulle sitte alene med en slik her på forumet. Men jeg har og fått testa litt klipp i helt mørkt rom fra Star Trek, Cargo, Doom & Pandorum og litt mer for å sjekke litt det dere spør om. Jeg har ikke noe utstyr for seriøs justering av skjermen så jeg bruker THX Cinema moduset. ISF/Expert settingene har ett rett og slett ufint antall ting som kan justeres. Om noen eksperter (eller noen med mye erfaring og hvis uttalelser har vekt her i forumet) fra Trondheimsområdet har måleutstyr og/eller lyst til i å se hva dem får til på en slik TV så er dem velkommen. Dersom noen seriøst vurderer den men er i tvil så er det ikke umulig med en liten demo i ikke-butikk modus og mer normalt miljø.

Så, tester i helt mørkt rom:

Doom viste seg å være den mest avslørende og det i det første minuttet. Når kameraet panorerer nedover og stjernene sakte går opp over skjermen og Samantha (Rosamund Pike) forteller er det mulig å se mørk grå og helt svarte firkanter bevege seg oppover på skjermen ettersom stjernene beveger seg.

Star Trek har så mye lensflare og skarpe lys at det var vanskelig å vurdere svartnivå når man blir blendet hele tida. Men jeg mener jeg så noen svarte og gråe firkanter bytte plasser inni det store skipet til romlingene når det passerte over skjermen. Det største problemet her er at til og med på THX moduset er lys og farger så sterke at jeg har lyst til å skru ned backlight enda mer om TV'n brukes i helt mørkt rom. Vanskelig å vurdere svartnivå når man blir blenda hvert andre minutt :-)

Cargo hadde mye grønn tåke i rommet at det sjeldent var helt svart. Detaljer på stasjonen var mørkere enn rommet. Men siden denne var tekstet kunne jeg se at tekst under bildet på 2.35:1 filmer har av og til svakt synlige bokser rundt seg men bare hvor det er tekst. og litt rett over/under bildet der det kuttes midt i en sone. Ellers er ramma rundt 2.35:1 bildet helt kullsvart uten tegn til lys.

En enkel test som å slå av lokal dimming avslører jo panelets sortnivå og da er det mørkegrått i bakgrunnen, og sortere enn det blir det jo ikke om sonen må lyses opp, selv om det muligens kjører algoritmer som justerer bildet i sonen slik at det ikke lyser opp mer enn det må. Om jeg står ved siden av skjermen og ser inn så er det veldig lett å se sonene når dem veksler mellom lyst/mørkt. Det andre jeg har merka er at under panoreringer kan jeg av og til se svake vertikale eller horisontale skiller som jeg antar er sonene som øker/minker lysstyrke.

Med litt bakgrunnsbelysning blir de fleste av problemene jeg har nevnt så godt som usynlige. Svart er lekkert og detaljene & farger i kildematerialet kommer fint frem. Så den er ikke perfekt, den jakten kan nok fortsette. Men om jeg bare setter meg ned og ser på TV/Film istedenfor å se etter feil så er det bare lekkert, og jeg skal ihvertfall kose meg godt med denne lenge :-)

[edit]
    En rekke linker til tester av denne sånn ca. midt på her.
    FlatpanelsDK - Forum for fladskærme :: Vis emne - Test af 42LE850N / 47LE850N
    Leste og gjennom flatpanels egen test igjen og fant igjen mye av mine egne kommentarer der.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for at du tok deg bryet med en så fyldig omtale av skjermen din
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell på refleksjoner på de nye skjermene og SL9000, eller blir det noe det samme?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en overflate som reflekterer langt mindre, men refleksjonene er der fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 42" 850 i fem dager nå, men har ikke hatt anledning til å prøve noe ordenlig da PS3 (BlueRay) er på reperasjon og Dreambox HD er på vei.

Har TVen i en lys stue så foreløpig prøver vi å fokusere på refleksjoner, om vi kan leve med det eller om vi må benytte angreretten.

Har egentlig ikke hatt så mye tid til å se på TV enda, men refleksjoner virker som om er et reelt problem.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god beskrivelse Flippo. Ser ut som det blir denne på meg og, og etter det jeg har lest så er det mulig det kommer en firmware oppgradering fra LG med tanke på noen av de små problemene som er med den lokale dimmingen. PS: jeg har kun lest det... ikke noe offisielt fra LG.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Takk for god beskrivelse Flippo. Ser ut som det blir denne på meg og, og etter det jeg har lest så er det mulig det kommer en firmware oppgradering fra LG med tanke på noen av de små problemene som er med den lokale dimmingen. PS: jeg har kun lest det... ikke noe offisielt fra LG.
    Så du er helt sikker nå? Panasonic VT20 er utelukket?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det med DLNA avspilling på skjermen? Jeg må innrømme at det er er et av punktene i tillegg til den bra bildekvaliteten som trekker meg inn. Jeg er en hyppig bruker av en mediespiller på tv'n og det hadde ikke gjort noe å blitt kvitt enda en boks i racket til fordel for en tv som tar seg av dette. Så er det noen av dere som har fått testet med divx/xvid og mkv enda?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajj_oslo
    Har hatt min 42" 850 i fem dager nå, men har ikke hatt anledning til å prøve noe ordenlig da PS3 (BlueRay) er på reperasjon og Dreambox HD er på vei.

Har TVen i en lys stue så foreløpig prøver vi å fokusere på refleksjoner, om vi kan leve med det eller om vi må benytte angreretten.

Har egentlig ikke hatt så mye tid til å se på TV enda, men refleksjoner virker som om er et reelt problem.
    Var og sjekket ut hvor ille de refleksjonene egentlig er i dag.. Det er mye mindre enn SL9000 som en annen nevnte her. Men... i stuen til min gamle fader med tre vegger med vinduer, frykter jeg det likevel er for mye. For de som ikke har like lys stue, er det nok en knall-tv! Vanskelig å vurdere billedkvaliteten skikkelig i en butikk, men det er hvertfall imponerende hva de har klart å stappe inn i den tynne tven!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så du er helt sikker nå? Panasonic VT20 er utelukket?
    Nei ikke helt. VT20 er for dyr for mitt budsjett nå, så det må bli en G20 eller V20 isåfall, men tror jeg må prøve Baklyst LED i år, så blir det Panasonic med Kuro sort neste år...

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •