LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 280
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, som sagt så er rammen rundt bildet mye mindre (altså bildet strekker seg nesten helt ut til kanten) på 950 mener jeg å huske. Kan dog ikke bekrefte dette. Skal sjekke det ut og se om jeg finner videoen fra CES.

Jeg er heller ikke avhengig av 3D. Dessuten mener jeg dette hører mer hjemme på projektor og stort lerret enn en "liten" 47" eller 55". 1 gen av noe er jeg heller ikke stor fan av. Men skal uansett sjekkes ut.

22995 kr er heller ikke halvgalt for en 55" baklyst LED tv med lokal dimming og med ekstremt fett design og sortnivå på refereanse nivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG kommer med 950 72" til høsten, perfekt stuestørrelse. Prisen blir sikkert dryg

YouTube - LG 3D LED TV 2010

65" er jo nesten 70"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Et annet viktig poeng er at LG med LE850 stiller alle andre LCD-modeller i skyggen når det gjelder innsynsvinkel. Den er omtrent som en plasma på dette området.
    Det der er absolutt et viktig poeng! Har en nyinnkjøpt Samsung 55" C6005 og den er ikke god på dette! Spørs om ikke det blir bytte til LG'en, virker som de har gjort mye riktig med sine nye modeller.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjelder ikke alle nye modeller fra LG men spesifikt 850. 750 var ikke god på dette til sammenligning.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt om på nettet er det som vanlig uenighet om et produkt er bra eller ikke. Personlig legger jeg mindre vekt på tester og tall; perfekt gråskala er mindre viktig dersom TV'en er nærmest ubrukelig i et lyst rom. Noen hevder LG'en sammenlignet med Samsungs nye C serie bruker et lite egnet glass/filter som gir mye gjenskinn i et godt opplyst rom. Registrerte også en del andre negative kommentarer som fyret opp under tvilen som sniker seg inn i forhold til kjøp av LE850. Må nok få tatt den i nærmere ettersyn selv. Fant denne linken nyttig i mitt søken etter ny TV (har foreløpig en Samsung UE55C6005, men den ryker ut pga. 100Hz teknikken og blooming/clouding):reviews

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubrukelig i et lyst rom? Samsung har jo kontrastpanelet sitt som også reflekterer, ca like mye som glassplaten til LG gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er LE850 WiFi Ready, eller er det integrert WiFi?
    Har fått høre litt forskjellig på Elkjøp-butikkene.

En annen fordel med LE850 er trådløs mediaboks hvis man skal henge den på en vegg.

Jeg tror jeg klarer ikke vente mer, og akkurat nå er Le850 den beste TVen på markedet, så jeg kommer nok til å kjøpe denne i morgen.

Ja, den skinner litt mer enn Samsung og i forhold til teknologien, så virder det som om Samsung er litt høyt priset.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at LG sine 3D briller er passive? Gir det dårligere 3D bilde enn med aktive briller? Og stemmer det at med de skjermene som kjører passive briller så får man ikke full HD? og hvis ikke, ser man forskjell?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG hadde en modell som kom i USA med passive briller. Et rent markedstriks for å være først. Den som kommer i Norge vil være med aktive briller som alle andre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Jeg leste litt om passive briller, og det virker som at aktive er de som gir best kvalitet, siden hvert bilde vises i FullHD.

Ellers kan jeg lime inn denne, siden 850N og 950N er THX-sertifiserte. Interessant lesning. Mange har stilt spørsmålstegn ved refleksjoner i skjermen, og faktisk så er minimalt med refleksjoner i skjerm et av THX-kravene. Her kan man lese om de andre:
    HDGURU.Com » WTF Is A THX Certified Display?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom en Elkjøp på fredag og så litt på LG TV'ene og det ble til at jeg nettopp har satt opp en 47LE850 i stua. Selvsagt er det nå fjernkontrollen til bluray spillern finner ut at den skal dø, og uten den kommer jeg meg ikke engang forbi menyene på filmene. Så jeg har ikke fått testa så mye annet enn HD kanaler fra Altibox og noen x264 filer.

Førsteinntrykket er uansett at dette er bra, mer enn bra nok for meg. Den har to THX modus, THX Cinema og THX bright room. Cinema modusen er veldig mørk. For mørk for stuebruk på dagtid hos meg. Men bright room innstillingene funker bra.

Ang. wifi så har jeg ikke funnet noen trådløs adapter noen plass i eska. Ser ut som det er ekstrautstyr.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mange blu og dvd -spilllere klarer du å starte med å trykke på "play" på selve spilleren.
    Så hver gang du står i en meny for valg av språk, spill film osv.... så vil play fungere som "enter".

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flippo
    Var innom en Elkjøp på fredag og så litt på LG TV'ene og det ble til at jeg nettopp har satt opp en 47LE850 i stua. Selvsagt er det nå fjernkontrollen til bluray spillern finner ut at den skal dø, og uten den kommer jeg meg ikke engang forbi menyene på filmene. Så jeg har ikke fått testa så mye annet enn HD kanaler fra Altibox og noen x264 filer.

Førsteinntrykket er uansett at dette er bra, mer enn bra nok for meg. Den har to THX modus, THX Cinema og THX bright room. Cinema modusen er veldig mørk. For mørk for stuebruk på dagtid hos meg. Men bright room innstillingene funker bra.

Ang. wifi så har jeg ikke funnet noen trådløs adapter noen plass i eska. Ser ut som det er ekstrautstyr.
    Oi, grattis! Det blir spennede å høre flere inntrykk fra deg. Spesielt Blu-ray avspilt i THX-cinema med en helt mørklagt stue. Men du må forte deg! Snart er det nesten ikke mørkt på kveldene lengre
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55"lg850n

Har LG 850N kommet som 55" og isåtilfelle til hvilken pris ?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg såg den på Elkjøp men dei har den tydelegvis ikkje inne.dei annonserar lenge før dei har varene.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annonserer? Hvor har Elkjøp annonsert denne?

Skulle man nektet folk å forhåndsbestille varen og butikker å stille den ut for å vise fram toppteknologi og nå liksom? Bare fordi LG ikke har fått igang produksjonen skikkelig på denne modellen? Herlighet...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Elkjøp på onsdag, var det vel, og spurte om utstillingsmodeller (VT20 og 950N). Jeg fikk til svar at de ville komme til flere og flere butikker i løpet av de neste to ukene. Så vi får vente å se. De prioriterer sikkert de største butikkene på østlandet, tenker jeg
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte min nevnte selgern at 55" hadde leveringstid men de hadde en i butikken (Elkjøp Leangen, Trondheim). Har og hørt at de begrenser antallet så store/toppmodeller på lager lokale lager/butikk fordi antall som selges er lavt. Det hjelper nok ikke på marginene å sitte igjen med dyre usolgte modeller i butikk/lager.

Anyway - har hatt en kveld med 47LE805, Wall-E, Iron Man, noen TV serier og litt av hvert annet. Det var lekkert! Ikke annet å si. Storfornøyd så langt. Når det ble mørkere så kom THX modusene i sitt rette og. Vanlige TV sendinger ser bra ut og. Men siden jeg oppgraderer fra en første generasjons 42" LCD modell med full-hd så er hoppet rimelig bra. Det er nesten så jeg tror at TruMotion opsjonen blir stående på. Fungerer rimelig bra såvidt jeg kan se selv om den selvsagt feiler av og til.

Om jeg må ta frem noe negativt så er det refleksjoner, samt at det er mulig å se sonene når dem lyser opp (er vel det dem kaller halo effekt). Men den er svak og plager meg mindre enn fullskjerms dimminga til Samsung som fader hele skjermen ut ifra det jeg så i butikken. De plassene jeg klarer å se det på er akkurat over/under bilderammen på 2.35:1 filmer hvor det er sorte linjer over/under, samt rulleteksten etter film, og i linjevektor grafikken rett før rulleteksten i Iron Man. Også dersom en lys rund greie som stiger eller kommer inn fra siden, f.eks. en soloppgang over mørk horisont.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •