LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 280
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med Maw om at LG kan gjøre det svært spennende i år. Det 850N fikk litt kritikk på, var kanskje korrekthet i fargene. Forsto det ikke sånn på testen i Hjemmekino. Men-men. Det den manglet var THX bildeinnstillinger. Jeg trodde nå 850N også kom med THX bildeinnstillinger

Uansett kommer dette på 950N. Det fine er at THX kommer med to innstillinger. En THX-Daytime og en THX-nighttime.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Helt enig med Maw om at LG kan gjøre det svært spennende i år. Det 850N fikk litt kritikk på, var kanskje korrekthet i fargene. Forsto det ikke sånn på testen i Hjemmekino. Men-men. Det den manglet var THX bildeinnstillinger. Jeg trodde nå 850N også kom med THX bildeinnstillinger

Uansett kommer dette på 950N. Det fine er at THX kommer med to innstillinger. En THX-Daytime og en THX-nighttime.
    Er det ikke slik at for å få THX-godkjennelse så må de være til fysisk manuell-kontroll hos/av en thx-instans.
    Slik jeg forstod det så kunne det være at eksemplaret til danskene ikke var THX-sertifisert enda.
    Det er THX-folka som tuner slik at de er thx-sertifisert. LG har ingenting med det å gjøre. For alt jeg vet kan det være THX-folka som legger inn sine innstillinger til et modus og gjør dette tilgjengelig i menyen til den aktuelle tven de tester.
    Akkurat som jeg kan lage mine egne preset, så legger THX-folka en preset(modus) som heter THX.
    Jeg leste et sted at det tok 1 uke(!) å kalibrere hver tv til å bli thx-sertifisert. (om de bruker 1 hel uke på selve kalibreringen, eller om det tar en uke fra tven sendes dit og til den er ferdig vet jeg ikke).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet da er om eksemplaret som mr Finnerud og Flatpanels.dk testet, om disse er pre-modeller? Var det THX-day og nightmode på den du testet, Finnerud?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hørte at noen av elkjøp oslo butikkene, hvertfall lørenskog har denne i butikk så det er vel bare å løpe å sjekke.

Mener ganske fast at LE850 er THX sertifisert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven er rålekker. Hadde tenkt å vente på Samsung C-serie, men kanskje går for denne nå.

Veldig dumt med tilkoblinger som stikker rett ut. Både Lefdal på Alna og Elkjøp på Lørenskog har en 42" utstilt.

Men finnes det noen veggfeste til den som ikke bygger ut så mye?

Er det integrert WiFi, eller må man ha en USB-dongle i tillegg, som på Samsun 7-serie?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wifi er integrert. Det finnes slanke veggfester som kan brukes på denne tven i alle størrelser, selges av de som selger tven.

TV'en har 2 THX-moduser sist jeg sjekket utstillingsmodellen min i 42". Har ikke gjort det samme på 55", men regner da ikke med det skal være forskjeller

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun basert på det jeg så på bilde av baksiden av LG'ene, fant jeg ut at skulle jeg få plass til HDMI kabler og strøm kabel, måtte jeg enten lage plass i selve veggen til dette eller sette på avstandsforinger. Nå var det et poeng å få den så tett inntil veggen som mulig, så derfor ble det dessverre ikke noe LG på meg. Merkelig at de ikke valgt samme plassering av innganger som Samsung. Derfor endte jeg opp med en Samsung UE55C6005. Fra vegg til front av TV bygger det kun 4cm!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig det eneste frustrerende med tven ja. Du valgte design på veggen istedenfor bildekvalitet, og det er jo helt ok . Hver sin smak ^^

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjøl synes jeg det ikke er fint å ha flatskjermen hengenes på veggen, og man samtidig ser det henger kabler nedover (HDMI, strøm etc). Så hadde jeg ikke hatt mulighet til å legge kablene i veggen, hadde jeg heller hatt skjermen stående på det rålekre stativet, delvis i glass. Jeg har tenkt til å tette igjen en dør, og skal legge nye plater på veggen. Da passer jeg samtidig å legge alt av kabler inne i veggen så de kommer rett inn i flatskjermen.

Men husk at LG950N kan kjøpes med en trådløs mediaboks. Denne sender Blu-ray og tv-signaler trådløst til skjermen. Så kjøper man seg et superslim veggfeste, kan man løse kabelstyret med en slik mediaboks. Men hva med strømkabelen? Peker den også rett ut bak eller peker den nedover?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noen som vet hvor man kan finne ut mer om denne trådløse medieboksen? Finner den ikke i noen av nettbutikkene jeg har sjekket som selger LG TVer, og LGs nettsider er mildt sagt totalt ubrukelige.

Når det gjelder strømuttaket, fant jeg følgende fra testdebatten på FlatpanelsDK:

Strømstikket er indbygget i Tv'et og vender som sådan nedad. Det kommer hvert fald ikke i problemer med et eventuelt vægophæng.
    Det er jo i tilfelle godt nytt! Noen som bekrefte dette?

Er det forresten noen som har anbefalinger til et bra veggfeste som bygger ut minst mulig, à la Samsung sitt Slim Wall Mount? Har LG noe tilsvarende?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungs slim wallmount er kopiert av nonameprodusenter for lenge siden, og passer helt fint med alle tver som har VESA 400 - noe 9 av 10 tver i den størrelsen har i dag .

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - LG 47" LED-TV

da ligger 47LX950 ute på elkjop.no til 23995... 8) Gleder meg stort til å se disse tvene når jeg kommer tilbake til Norge igjen. LG tror jeg kan gjøre det stort på LED fronten i år, da de tydeligvis har svært lite clouding problemer og kjører ekte baklyst LED med lokal dimming på 850 og 950. Nesten så jeg vurderer LED selv... men aldri i verden om jeg kjøper EDGE-LED...

Foreslår foresten at trådstarter endrer navn på tråden til LG Infinia LX950, LE850 & LE750 da dette er de nordiske modellnavnene på serien...

Noen som har vært å sett på 850 i butikk og har noen inntrykk??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt flere ganger har jeg den utstillt der jeg jobber i 42" og 55", og mitt førsteinntrykk er at 850 er en sinnsvakt rå tv

men jeg mente da den hadde edge-led, ikke back-led. Men med local dimming .

Ifølge flatpanels.dk er det back-led. Så da er jo dette enda råere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser 47LE850N koster 16.995,- i enkelte butikker

Av alle de nye tv'ene som kommer i disse dager fra LG, Sony, Samsung og Panasonic... er det LG man bør satse på?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tror man bør gjøre er å starte med helt blanke ark og prøve å dytte vekk merke"følelsen" når man skal velge tv i år. I år virker det som alle de store merkene stiller veldig sterkt. Blir spennende å lese tester framover.

men kanskje LG er den mest overaskende i år med meget godt sortnivå på LE850 og PK950 (plasmaen, på panasonic nivå). Og siden LG alltid har vært såpass god på farger, bevegelser og kalibreringsmuligheter så tror jeg ikke LG er et dumt valg. Frister selv med en 850 eller 950 LED.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet viktig poeng er at LG med LE850 stiller alle andre LCD-modeller i skyggen når det gjelder innsynsvinkel. Den er omtrent som en plasma på dette området.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun hz som skiller 950 og 850?

Må si jeg liker LG tvene i år!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    950 er klar for 3D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    950 har vel også minimal ramme, så bildet går nesten helt ut til kanten om jeg ikke husker helt feil fra CES vidoene.... Det burde være rimelig gøy på 55"

+1 på janeszku. Liker LG foreløpig i år jeg og. Gleder meg til å se dem i action.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så designet på 850N og 950N er forskjellig, også?

Uansett er det fristende med en 55" 850N til 22995,-, og gi f...i hele 3D-greia hjemme. 3D kan man uansett se på kino....vurderinger....vurderinger....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine