LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 280
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sturlaj : Den artikkelen du linka til var vel mest egnet for en LCD man bruker som dataskjerm og ikke TV, selv om det meste stemmer for en TV også så klart.

Det er flere ting jeg ikke var fornøyd med min LE850N. Jeg prøvde THX profilen også i tillegg til tallene fra Flatpanels.dk testen, og så det samme der også. Dessuten er det ikke bare meg som har lagt merke til disse båndene. Men som sagt var det andre ting som irriterte meg, og derfor gikk min LG i retur til Elkjøp i dag.

Jeg har bestemt meg for å vente. Siden det er mye penger med i bildet, så vil jeg vente på en TV jeg blir mer fornøyd med. Neste gang skal jeg se TV'n selv før jeg kjøper, og ikke stole blindt på tester og erfaringer på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baboo
    Jeg kjøpte en 47" 850N for noen mnd siden og etter ca 1 mnd bruk dukket denne firkantede flekken opp på tv'n nede i høyre hjørne. Jeg skrudde av tv'n, men den var der fortsatt. Dagen etterpå var den borte, men kom fram igjen etter ca 1 times tv-titting. Siden den gang har jeg aldri sett den igjen (3-4 uker). Jeg tenkte jeg skulle få byttet tv'n så snart jeg er tilbake fra ferie.

Som dere ser, så var den synlig på flere tv kanaler, samt på PS3 (dvd). Så jeg kan ikke forstå annet enn at det må være en feil på tv'n og ikke på noe signal. Noen som vet hva det kan være?

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
    Update: Fikk en service mann til å se på feilen, og han mente at hele panelet måtte byttes. Etter noen dager ringte LG og sa at det ikke lot seg gjøre, så jeg må bytte hele tv'n. Jeg har ikke fått noen forklaring på feilen, men LG hevdet at de ikke har sett denne typen feil før. Jeg har hørt mye dårlig om LG service, men i dette tilfellet har de opptrådt ekemplarisk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt LE850 og bruker den som monitor til HTPC. Men jeg sliter litt med uklar oppløsning. Akkurat som oppløsningen ikke passer helt. Kjører på 1920x1080 på 60Hz (default). Er det rett frekvens forresten? Bruker windows 7.

Har også en eldre DVI-HDMI kabel (usikker på hastighet osv), mulig den er litt for sliten?

Den finner heller ikke annet enn "Generic PnP monitor" i windows. 4850 grafikkortet er oppdatert med nye drivere uten at det hjalp.

Noen gode ideer anyone?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen til TV'n må du sette den til "Just Scan". Win7 fant den fint hos meg og satt riktig oppløsning. Stod LG TV i driverene mener jeg. Anbefaler deg å kjøpe en bedre skjermet DVI til HDMI kabel. I Windows skal den kjøres i 60 Hz ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Det står forresten LG TV som monitor, men videre inn i driver menyen står den til Generic PnP monitor. Kan du bekrefte det er det samme hos deg?

Satt også bilde til just scan uten at det gjorde noen forskjell. Skal heller prøve å bytte kabel på mandag.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den ikke lenger. Sendte den tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan kommentere input lag på LE850/LE8500? Jeg kan kjøpe en for 13000 og det er svæææært fristende Jeg vil bruke den hovedsaklig som monitor til PC som jeg spiller litt på og ser en del film/serier. Jeg spiller også ps3 og wii så input lag bør helst ikke være for høy. Refleksjoner betyr lite for meg da stuen min er beskyttet av persienner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har forsøkt å spille eller koble på PC på LE850N?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har koblet den til PC, men kun spilt Civilization sålangt, og det er vel ikke det ideelle for å sjekke slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er sant. Men du har altså ikke merket at musepekeren sleper litt etter? Det betyr ihvertfall at det ikke er ILLE Fint om du poster igjen om du prøver noe som er mer sensitivt på input lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prövde litt xbox og ps3 rett etter at jeg fikk den (47" 850N) og det gikk greit. Er ikke hard-core gamer da. Men såvidt jeg husker så vil game-mode koble ut det meste av avansert funksjonalitet, inkludert dimming av baklys så du mister en del av det gode sortnivået når det brukes, samt at 200hz bilde-interpolering er kobla ut. Det gjöres for at det skal bli minst mulig forsinkelse för bildet vises og da er det ikke tid til slikt.

[edit: endre 750 til 850N, tasteleif)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flippo
    Prövde litt xbox og ps3 rett etter at jeg fikk den (47" 750) og det gikk greit. Er ikke hard-core gamer da. Men såvidt jeg husker så vil game-mode koble ut det meste av avansert funksjonalitet, inkludert dimming av baklys så du mister en del av det gode sortnivået når det brukes, samt at 200hz bilde-interpolering er kobla ut. Det gjöres for at det skal bli minst mulig forsinkelse för bildet vises og da er det ikke tid til slikt.
    750 er vel ganske forskjellig fra 850? Local dimming legger ikke til noe input lag på 850 ihvertfall. Game mode ryktes å være rundt 50ms input lag, men jeg har til gjengjeld å se noen målinger på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tasta feil, er 850 jeg har :-) Og med mindre jeg husker helt feil så slo gaming mode av led-dimminga hos meg. Kan sjekke igjen når jeg kommer hjem.

Fra en tråd hos avforum:
    Gaming and PC:
    I have my PC connected to the tv and many times I use it for internet browsing and playing. OVerall I'm a very happy with it, and using with the PC the reflections are not an issue at all.
    I've tried to compute the input lag comparing it to a very fast lcd monitor tv.
    - Game Mode: 44ms
    - Normal mode with all deactivated but the local dimming: 64ms
    - Local dimming + Truemotion 200 in high: 86ms
    Of course in gaming mode the local dimming is deactivated automatically but for me this is wrong. If you pay for this set and the best feature is removed when your are gaming... I can't understand it. For this reason I play in TXH Mode and with local dimming, and they look much better than in game mode, although with some more lag. Depending on the type of game, I even engage the trumotion, and the games run much more smoother.

og så
    Edit:
    Sorry I was wrong. I tested again the input lag compared with my lcd pc monitor and this are the results (I have taken several measures to be sure):
    - Game Mode: 46ms
    - LocalDimming ON: 46ms (so it seems that local dimming is free)
    - LocalDimming ON and TrueMotion ON: 77ms, so TrueMotion adds 30 ms to the input lag.
    (The absolute value can be inaccurate because the tv is in clone mode and the tv monitor is the main screen, so all these figures can be smaller in fact. Anyway, local dimming is "free" and truemotion costs 30ms.)

Official LG XXLE8500 Thread - Page 12 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50ms er litt mye input lag :S Har du prøvd GH eller noe sånt som kalibreres?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 55"

Da var LG 55LE850N på plass i stua, kjøpte med et motorstyrt veggfeste, men det ble nedtur, når jeg skulle montere feste på TV ble alle tilkoblingspunkt avsperret, snakket med LG og tror det må bli en AV-Link slik at alle komponenter går trådløst til TV fra AV-Link i stereo benken. Jeg ble ganske imponert av bildekvaliteten på TVn, men er glad jeg har persienner foran alle vinduer, TVn gir enormt mye refleksjon hvis ikke mørkt i rommet, men jeg skulle ha en TV med glassplate forran etter at den forrige TV ble ødelagt av jentungen første uka etter kjøp. Blik kjekt og få testet ut TV skikkelig, jeg brukte også instillingene i expert 1 som ble referet til hos flatpanels.dk, men justerte litt etter dette ut fra eget intrykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilkoblingene på siden med bl.a. en HDMI-port blir vel ikke blokkert? Har selv min veggmontert (henger helt inntil veggen), men innser det ville bydd på problemer dersom jeg skulle koblet til mer, f.eks. enda en HDMI-kabel.

For øvrig tåpelig å legge tilkoblingspunktene bak når de profilerer at LED TVer som denne gjør seg så bra på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet en oppdatering til skjermen nå.

Litt usikker på hva som ble oppdatert, men det jeg kan se er viera cast har fått flere apps.
    Muligheten for leie av film, facebook osv..

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riffraff
    Tilkoblingene på siden med bl.a. en HDMI-port blir vel ikke blokkert? Har selv min veggmontert (henger helt inntil veggen), men innser det ville bydd på problemer dersom jeg skulle koblet til mer, f.eks. enda en HDMI-kabel.

For øvrig tåpelig å legge tilkoblingspunktene bak når de profilerer at LED TVer som denne gjør seg så bra på veggen.
    Ja slik jeg har det skal der tilkobles 500 GB RikseTV tuner, Bluray spiller, Media PC osv, og da er det helt talentløs plasering av tilkoblingen, men venter i spenning på AV-Link slik at jeg kan kjøre alle tilkoblingene trådløst, har ikke funnet AV-Link i salg enda, noe som vet om den er kom i salg og eventuelt hvor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i denne TV'en er rævva. Har du kosta på deg så mye utstyr kan du koste på deg en billig receiver og kjøre alle enhetene gjennom den. Da har du bare 1 hdmi kabel fra receiveren og opp til TV'en og problemet er borte. Ja, det er talentløst å gjøre mye av kontaktene utilgjengelige ved veggmontering, men det er også rimelig harry med ei tjukk kabelgate eller kabelspaghetti av 10 talls hdmi & rgb ledninger hengende ned fra den flate TV'en på veggen. 1 hdmi og strøm er derimot lettere å skjule.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Ja slik jeg har det skal der tilkobles 500 GB RikseTV tuner, Bluray spiller, Media PC osv, og da er det helt talentløs plasering av tilkoblingen, men venter i spenning på AV-Link slik at jeg kan kjøre alle tilkoblingene trådløst, har ikke funnet AV-Link i salg enda, noe som vet om den er kom i salg og eventuelt hvor ?
    LG multimedieboks - Elkjøp
    Denne du tenker på?

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •