LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 280
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hæ? de er der fortsatt de...

Elkjøp - TV-er større enn 40"

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom LE og LX er vel 400 Hz og 3D støtte bare tror jeg. Ingen av delene følte jeg stort behov for å betale mer for...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hæ? de er der fortsatt de...

Elkjøp - TV-er større enn 40"
    Beklager, var nok ikke helt våken

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som også er eier av LE850N, hva er deres erfaringer med disse båndene man kan se på skjermen? Man ser dem ikke hele tiden, men jeg har lagt merke til dem. Dette ødelegger litt for filmopplevelsen synes jeg. Hva mener dere?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riffraff
    Lite aktivitet her på tråden nå, har det sammenheng med den vanskelige tilgjengeligheten av flere av modellene, tro...?

Har selv prøvd å få fatt i 55LE850N i tre måneder nå, og har "reservert" den på Elkjøp her i Bergen for 2,5 måned siden uten at det ser ut til å hjelpe. Der ble jeg rådet til å prøve å få tak i den andre steder, og det sier vel sitt...

Utrolig at det ikke skal være mulig å få distribuert en vare på så lang tid, spesielt med tanke på at dette er en testvinner som jeg vil tro vil være ettertraktet. Men så er dette også kanskje en del av årsaken?

Anyhow, jeg har sett at flere nettbutikker endelig har begynt å få den i sortementet sitt, selv om det er med usikker leveringsdato. Elkjøp/Lefdal selger de norske modellene (850N), mens de øvrige selger de internasjonale (8500).

Mitt spørsmål er om denne forskjellen har noen reell/praktisk betydning? Har man noen utvidet garanti eller støtte som eier av den norske modellen? (Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist på fem år vil jo gjelde uansett.) Ellers har jeg forstått at modellene er identiske.

Ettersom Elkjøp/Lefdal ikke ser ut til å kunne levere (pluss at de ligger noen tusen i pris over flere nettbutikker), er jeg nødt å tenke alternativer om det skal bli noen filmkvelder på meg fremover...
    Har du fått tven din? Flere butikker skal ha fått leveringer nå, jeg har ihvertfall fått den på lager der jeg jobber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i går! :-D :-D :-D Da var over tre måneders venting forbi...

Det var Lefdal som endelig innfridde, og fikk den også billigere der enn Elkjøp.

Har først fått pakket den ut og hengt den opp i dag, og ser frem til utprøving utover kvelden Men én ting er sikkert; den tar seg griselekkert ut på veggen i filmrommet! :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne tråden helt død? Ingen som plages med de båndene på LG'n jeg nevnte?

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Er denne tråden helt død? Ingen som plages med de båndene på LG'n jeg nevnte?
    Jeg hadde problem med dette. Endte opp med at jeg leverte tv'en tilbake og kjøpte en plasma tv i stedet.

Mvh
    Thor Atle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjøpte meg denne TVen for 1 uke siden (47le850n), og er godt fornøyd når rommet ikke er for fult av lys.

Fruen derimot ønsker seg større TV (55") så vi har kikket litt rundt.
    Hvordan er modellene 55LE530N og UE55C6005 sammenlignet?
    55le850n er ikke aktuelt, da den blir for dyr.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av LCD-LED skjermer på markedet er det få eller ingen som slår sort nivået til LE850N da. Hvordan Sony HX900 er vet jeg ikke, men jeg regner med at den holder følge. Spørs hva som er viktig for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte superkresen verken på lyd eller bilde, men liker en god film.

På en annen side er det kjipt å ha hatt en så god tv, for så å nedgradere...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hvis jeg skal velge på LCD-LED fronten så ville valget stått mellom LG 55LE850N eller Sony HX900 52". På plasma fronten enten Panasonic VT20 50" eller Samsung 7705 50". Iallefall det jeg har kommet frem til så langt. Usikker selv om jeg skal beholde min 55LE850N.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt disse vertikale båndene man kan se på denne LG TV'n. Man ser dem ikke hele tiden, men jeg legger merke til dem i hver eneste film jeg ser, og dette er irriterende! Jeg legger ved et bilde som viser dette, men effekten kan være verre enkelte ganger også...

Synes dere dette er akseptabelt i en TV til 23 tusen kroner?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja si det. Ingen tv er perfekt. Jeg har også fult av slike bånd/runde bånd ved spesielle sendinger(særlig på f.eks noen reklamer) på min Plasma tv men har valgt å ikke tenke så mye på dem. Jeg tror at dette kommer av at det meste av kildene er 8 bit og da hjelper det lite om tvene har mere bit gitt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er det som er problemet her. Denne LG TV'n er såpass tynn at baklyset fra LED sonene lyser i mellom fronten. Hadde LG designet denne TV'n litt annerledes, så kanskje den ikke hadde hatt dette problemet. Sony HX900 er tykkere og jeg har ikke hørt noen klage på dette om den. Men HX900 har visst verre "blooming" effekt enn denne LG'n så...

Virkelig synd egentlig fordi LE850N har ett flott bilde ellers! Men hva er alternativene til denne liksom... Kanskje jeg er bare FOR kresen og perfeksjonist

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe lys mellom fronten her. Det du ser er sonene som har forskjellig lysstyrke som resultat av den individuelle dimminga per sone. Slå den av så ser du at dette ikke har noe som helst med lekasjer å gjöre. Har en 47" 850 selv og ser disse der og.

Jeg tror noe av Det LG gjör for å forbedre sort-nivået er å justere fargene i blokker hvor det er mye mörke samtidig som den dimmer baklyset fra led'en. I den röde firkanten på bildet ditt vil kan vi se rundt 5 horisontale soner med overgang fra hvitt til mörkt på toppen og vi kan vel anta at lysstyrken öker nedover i bildet fra toppen hvor det er svart/mörkt blått helt mot 100% der det er helt hvitt. Samtidig som den dimmer en sone vil den justere justere opp fargene på den siden blå i 100% baklys ikke ser likt ut som blå med 50% baklys. Derfor må den mekke litt på alle piksler som vises i den sonen for å kompensere. Dette klaffer nok ikke 100% mot blokkene ved siden avhvor baklyset er dimmet litt forskjellig og justeringa litt anderledes. Dermed får du slike blokker horisontalt og vertikalt avhengig av hvilken vei overganger fra mörkt til lyst beveger seg. Det kan kanskje justeres noe med firmware om de orker, men det kan og väre såpass forskjellig fra skjerm til skjerm at 100% er vanskelig å oppnå. Det plaget meg litt til å begynne med men jeg liker sort mer enn jeg misliker båndene enn så lenge.

Vet ikke om dette ble forstålig :-) Det er en teori ihvertfall, sikkert noe jeg har lest et eller annet sted. Det andre er at en del kildemateriell og kommer med slike stygge overganger som spillere/TV'er pröver å jevne ut med >8 bit prosessering og greier som rs_banditt sier.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det irriterende da. Man har i tillegg det med refleksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 55LX950N i to uker nå og er så langt bra fornøyd. Ser ut som at bandingissuene som folk snakker om er relatert til enkelt bildemodus, standard og sport. Velger man kino eller kjører kalibreringwizard så er bildet perfekt.

Ellers, fatter ikke at LG gidder å bruke energi på den NetCastgreia, spillene og all den driten som følger med. Ubrukelig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sturlaj : Jeg kjører absolutt ikke min TV i standard profilen. Jeg kjører den i Expert 1 profilen med tall fra Flatpanels.dk sin test. Mulig din LX ikke sliter så ille som min LE da. Eller at du ikke legger merke til dem. Folk har forskjellig syn også vet du

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    sturlaj : Jeg kjører absolutt ikke min TV i standard profilen. Jeg kjører den i Expert 1 profilen med tall fra Flatpanels.dk sin test. Mulig din LX ikke sliter så ille som min LE da. Eller at du ikke legger merke til dem. Folk har forskjellig syn også vet du
    Mulig det er forskjell på tvene våre ja, men jeg ser klare bånd når jeg bruker visse innstillinger, som ikke er ulogisk. Kanskje du skal prøve å kjøre din egen kalibrering i stedet for å bruke verdiene fra testeksemplaret til flatpanels.dk. Kan godt være at det er individuelle forskjeller innen alle panelene som produseres.

Les denne artikkelen
    Monitor Calibration for Photography

"If color banding is visible, then this might mean that your monitor needs re-calibration. "

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •