LG Infinia LX950N, LE850N & LE750 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 280
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Ser det har vært stille i denne tråden en stund.

Kjøpte en G20 for en god stund siden, men den ble levert tilbake til butikken p.g.a att det var en feil på skjermen.

Har en tv på lån nå og det er faktisk en tv med kant LED og synes den er ganske bra, men har i alle fall bestemt meg nå for å gå for en LED tv med bak LED siden eg har hørt og lest att det er bedre enn kant LED.

Ser jo att LG 47LE850N gjør det ganske bra i tester osv, men blir litt skeptisk når denne tråden står stille så "lenge" når dette er en tv som gjør det så bra i diverse tester:-?

Men det finnes kanskje en logisk forklaring på det ( mulig det ikke er så lett å få taK i den som gjør att tråden har stoppet litt opp?)

Men det må vel være noen som har hatt LE850N en stund lenger enn det som står tidligere i tråden nå som kann uttale seg om de har opplevd noen problemer med LE850N i løpet av den tiden de har hatt den? Er vel noen som har hatt den ganske lenge nå eller tar eg helt feil?

Hadde sett VELDIG stor pris på om de som har eller har hatt både positive og/eller mindre positive erfaringer, feil eller mangler med denne LE850N kunne gjøre meg oppmerksom på det

Ønsker ikke å oppleve å kjøpe en TV som det er feil på en gang til, selv om det selvfølgelig kann hende med alle modeller og merker en gang i blant

Dette betyr ikke att eg styrer unna denne skjermen bare på grunnlag av en person har opplevd feil eller problemer med denne skjermen, men er det samme feil eller mangler som går igjenn så hadde det vært greit å vite

Grunnen til att eg ønsker en LED tv er att eg bruker skjermen litt til pc'n også og det er jo litt spennende med noe nytt også og tenker da att en tv med bak LED må da bli enda bedre enn den eg har på lån nå som er kant LED

Har hørt om dette med refleksjoner på skjermen så er jo litt usikker på hvor mye det vil reflektere i ett vanlig belyst rom med tykke gardiner som det ikke kommer lys gjennom?:?

Takker som sagt for alle svar om gode eller eventuelt mindre gode erfaringer med denne 47LE850N

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

do it!

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei

Ser det har vært stille i denne tråden en stund.

Kjøpte en G20 for en god stund siden, men den ble levert tilbake til butikken p.g.a att det var en feil på skjermen.

Har en tv på lån nå og det er faktisk en tv med kant LED og synes den er ganske bra, men har i alle fall bestemt meg nå for å gå for en LED tv med bak LED siden eg har hørt og lest att det er bedre enn kant LED.

Ser jo att LG 47LE850N gjør det ganske bra i tester osv, men blir litt skeptisk når denne tråden står stille så "lenge" når dette er en tv som gjør det så bra i diverse tester:-?

Men det finnes kanskje en logisk forklaring på det ( mulig det ikke er så lett å få taK i den som gjør att tråden har stoppet litt opp?)

Men det må vel være noen som har hatt LE850N en stund lenger enn det som står tidligere i tråden nå som kann uttale seg om de har opplevd noen problemer med LE850N i løpet av den tiden de har hatt den? Er vel noen som har hatt den ganske lenge nå eller tar eg helt feil?

Hadde sett VELDIG stor pris på om de som har eller har hatt både positive og/eller mindre positive erfaringer, feil eller mangler med denne LE850N kunne gjøre meg oppmerksom på det

Ønsker ikke å oppleve å kjøpe en TV som det er feil på en gang til, selv om det selvfølgelig kann hende med alle modeller og merker en gang i blant

Dette betyr ikke att eg styrer unna denne skjermen bare på grunnlag av en person har opplevd feil eller problemer med denne skjermen, men er det samme feil eller mangler som går igjenn så hadde det vært greit å vite

Grunnen til att eg ønsker en LED tv er att eg bruker skjermen litt til pc'n også og det er jo litt spennende med noe nytt også og tenker da att en tv med bak LED må da bli enda bedre enn den eg har på lån nå som er kant LED

Har hørt om dette med refleksjoner på skjermen så er jo litt usikker på hvor mye det vil reflektere i ett vanlig belyst rom med tykke gardiner som det ikke kommer lys gjennom?:?

Takker som sagt for alle svar om gode eller eventuelt mindre gode erfaringer med denne 47LE850N
    Først å fremst, hvor bor du? bor du i nærheten av Nesbru er du velkommen til meg for å se! Har en 55LE850N i stua, som jeg har hatt i over en mnd..

Jeg er en av dem på denne lenken som har presisert mest om at denne ikke er så ille som alle skal ha det til når det gjelder refleksjon etc..

Men jeg har jo også sagt at JA den reflekterer lys, spesiellt om den har et vindu rett "foran" seg eller rett på siden der sola står.. dette er jo grunnet det er en hel glassplate foran, som plasa fx..

Sa JA det er refleksjoner, men ikke mere enn "vanlig"?

Har du som du sier et rom med tykke gardiner, eller ikke vinduer som kan lyse direkte e.l. så er det jo perfekt, i stuen min er faktisk tv'n foran vinduene, og jeg har markiser (som lar mye lys slippe gjennom på dagen) å jeg plages IKKE..

Skal sies, jeg er ikke den som sitter for masse foran tvn når det er tidlig på dagen å sola "plager" meg, men jeg har testet dette ved flere anledninger.

om du skal ha den til PC er det jo (på mitt "språk") FETTE GENIALT! bildet bliiiiir sååååååå bra, jeg har sett mye tv'r i mitt liv, å aldri en så bra tv (til oss dødlige da)

det er en helt annen verden, det er som å se gjennom en ramme å se "virkeligheten" når jeg ser på bluray (har tilhørende HB965TZ "anlegget")

850N kan jeg ikke annet en anbefale, med forbehold som så mange sier - merk, dette er om du skal se MYE på tv når det er MYE lys å du IKKE kan dekke for vinduene (for meg virker det mest som om det skulle være en tv til display bruk da :P)

men hva mere skal jeg si? hehe....

feil på tv'n? plager? ... egentli ikke, kjedelig at det ikke er innbygget WLAN (ikke at jeg bryr meg så mye) å synd det ikke er HDD i tvn, men har mediesenter etcetc så who cares?

ja.. tror jeg svarte så og si på alt?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er foreløpig nesten umulig å få tak i, bortsett fra 42 men hvem vil ha det

Men sier som han over, løp å kjøp. Tven er RÅ!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig skuffet over at LG tydeligvis har gått bakover teknologisk med årets utgaver. Forrige generasjons LED-TV fra LG, LH93/95, (LHX i USA) har like mange LED-soner, men flere LED-lamper og i tillegg har den ikke problemer med banding.

I tillegg virker ikke 3D-teknologien moden nok ennå, med masse barnesykdommer.

Her i Sør-Korea får jeg fremdeles tak i forrige generasjon så jeg går heller for en LH93, som attpåtil har matt skjerm!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabritel
    Først å fremst, hvor bor du? bor du i nærheten av Nesbru er du velkommen til meg for å se! Har en 55LE850N i stua, som jeg har hatt i over en mnd..

Jeg er en av dem på denne lenken som har presisert mest om at denne ikke er så ille som alle skal ha det til når det gjelder refleksjon etc..

Men jeg har jo også sagt at JA den reflekterer lys, spesiellt om den har et vindu rett "foran" seg eller rett på siden der sola står.. dette er jo grunnet det er en hel glassplate foran, som plasa fx..

Sa JA det er refleksjoner, men ikke mere enn "vanlig"?

Har du som du sier et rom med tykke gardiner, eller ikke vinduer som kan lyse direkte e.l. så er det jo perfekt, i stuen min er faktisk tv'n foran vinduene, og jeg har markiser (som lar mye lys slippe gjennom på dagen) å jeg plages IKKE..

Skal sies, jeg er ikke den som sitter for masse foran tvn når det er tidlig på dagen å sola "plager" meg, men jeg har testet dette ved flere anledninger.

om du skal ha den til PC er det jo (på mitt "språk") FETTE GENIALT! bildet bliiiiir sååååååå bra, jeg har sett mye tv'r i mitt liv, å aldri en så bra tv (til oss dødlige da)

det er en helt annen verden, det er som å se gjennom en ramme å se "virkeligheten" når jeg ser på bluray (har tilhørende HB965TZ "anlegget")

850N kan jeg ikke annet en anbefale, med forbehold som så mange sier - merk, dette er om du skal se MYE på tv når det er MYE lys å du IKKE kan dekke for vinduene (for meg virker det mest som om det skulle være en tv til display bruk da :P)

men hva mere skal jeg si? hehe....

feil på tv'n? plager? ... egentli ikke, kjedelig at det ikke er innbygget WLAN (ikke at jeg bryr meg så mye) å synd det ikke er HDD i tvn, men har mediesenter etcetc så who cares?

ja.. tror jeg svarte så og si på alt?

Takker for veldig betryggende svar

Har VELDIG tykke gardiner og det kommer ikke dagslys gjennom vinduene med de gardinene i dette rommet

Da blir det ikke noe stort problem med refleksjoner her tror eg og så kann eg i tillegg dempe lyset i taket

Men det er veldig betryggende å få en bekreftelse på att det ikke er så mye refleksjoner når det ikke slippes inn noe lys fra vinduer og når eg i tillegg kann dempe lyset i stua tror eg det bør gå veldig bra Liker uansett ikke å se på tv når det er for lyst i rommet.

Det er jo en "glassplate" så litt refleksjoner kann det vel bli noen ganger, men litt refleksjoner kann eg jo godta uansett, men tror det blir veldig bra i dette rommet

Da er det vel egentlig bare å bestille da

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Den er foreløpig nesten umulig å få tak i, bortsett fra 42 men hvem vil ha det

Men sier som han over, løp å kjøp. Tven er RÅ!
    Takker for svar

Den blir nokk bestilt i dag

Har tenkt en del på denne tv'n og nå har eg fått svar på det eg var mest usikker på med tanke på refleksjoner

Tror dette er en tv som kommer til å trives i dette rommet med tykke gardiner og viss eg demper lyset i taket litt

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Jeg er veldig skuffet over at LG tydeligvis har gått bakover teknologisk med årets utgaver. Forrige generasjons LED-TV fra LG, LH93/95, (LHX i USA) har like mange LED-soner, men flere LED-lamper og i tillegg har den ikke problemer med banding.

I tillegg virker ikke 3D-teknologien moden nok ennå, med masse barnesykdommer.

Her i Sør-Korea får jeg fremdeles tak i forrige generasjon så jeg går heller for en LH93, som attpåtil har matt skjerm!
    LG klarte ihvertfall å lage den tynneste(?) bakgrunnsLED'en på markedet.
    Tynt selger, desverre. Teknologien får vente. Først skal man melke gammel teknologi med ny design, det har alle i tv-bransjen skjønt.

Vi venter på OLED 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    LG klarte ihvertfall å lage den tynneste(?) bakgrunnsLED'en på markedet.
    Tynt selger, desverre. Teknologien får vente. Først skal man melke gammel teknologi med ny design, det har alle i tv-bransjen skjønt.

Vi venter på OLED 8)
    Ja, dessverre er folk flest opptatt av tynnhet. Aldri forstått dette. Man ser da ikke på TV fra siden!

Lurer på når Toshiba sin Cell TV kommer til Vesten...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Ja, dessverre er folk flest opptatt av tynnhet. Aldri forstått dette. Man ser da ikke på TV fra siden!

Lurer på når Toshiba sin Cell TV kommer til Vesten...
    Det er nok den bedre halvdel som er mest opptatt av det - å være tynn mener jeg 8) (og hvorfor heter det den bedre halvdel egentlig....)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Ikke for å kuppe tråden, men selv har jeg kjøpt lillebroren til Sony sin NX serie. Sony 52" EX700. Den har vesentlig mindre refleksjoner i skjermen enn NX serien, og samme bildekvalitet iflg tester.

Jeg har 2 vinduer rett ved tv'en hvor sola kommer inn på formiddagen, så refleksjon var noe jeg var opptatt av. Veldig lite på EX700 iallefall.

Men min gamle ATEC 42" lcd som er 5 år gammel har 0 refleksjoner, men så er det ATEC da

Ville bare nevne denne modellen, så kan folk ha den som et alternativ om refleksjoner er viktig. Den er dog ikke så tynn som LG sine LED tv'er. Og jeg må si LG sine er veldig flotte, fint bilde. Hadde det ikke vært for vinduene så hadde jeg nok hatt en lg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 42LE850N i to måneder nå, er kjempe fornøyd. Ble litt opptatt av refleksjoner etter å ha lest litt her på forumet, men det har fungert helt bra for min del. Og hvor lenge er det sol her i landet

Har faktisk lyst til å bytte min 42" til 47", men angreretten hos El-kjøp har gått ut, så den ligger nå på finn: KUPP! LG 42LE850N - 3cm LED-TV - FINN Torget

Billigere 42LE850N får man ikke i Norge

Alle som har lyst på denne TVen, bør kjøpe den uten å tenke så mye på refleksjoner. Sommeren er nå over uansett.

\

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet her på tråden nå, har det sammenheng med den vanskelige tilgjengeligheten av flere av modellene, tro...?

Har selv prøvd å få fatt i 55LE850N i tre måneder nå, og har "reservert" den på Elkjøp her i Bergen for 2,5 måned siden uten at det ser ut til å hjelpe. Der ble jeg rådet til å prøve å få tak i den andre steder, og det sier vel sitt...

Utrolig at det ikke skal være mulig å få distribuert en vare på så lang tid, spesielt med tanke på at dette er en testvinner som jeg vil tro vil være ettertraktet. Men så er dette også kanskje en del av årsaken?

Anyhow, jeg har sett at flere nettbutikker endelig har begynt å få den i sortementet sitt, selv om det er med usikker leveringsdato. Elkjøp/Lefdal selger de norske modellene (850N), mens de øvrige selger de internasjonale (8500).

Mitt spørsmål er om denne forskjellen har noen reell/praktisk betydning? Har man noen utvidet garanti eller støtte som eier av den norske modellen? (Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist på fem år vil jo gjelde uansett.) Ellers har jeg forstått at modellene er identiske.

Ettersom Elkjøp/Lefdal ikke ser ut til å kunne levere (pluss at de ligger noen tusen i pris over flere nettbutikker), er jeg nødt å tenke alternativer om det skal bli noen filmkvelder på meg fremover...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet her på tråden nå, har det sammenheng med den vanskelige tilgjengeligheten av flere av modellene, tro...?

Har selv prøvd å få fatt i 55LE850N i tre måneder nå, og har "reservert" den på Elkjøp her i Bergen for 2,5 måned siden uten at det ser ut til å hjelpe. Der ble jeg rådet til å prøve å få tak i den andre steder, og det sier vel sitt...

Utrolig at det ikke skal være mulig å få distribuert en vare på så lang tid, spesielt med tanke på at dette er en testvinner som jeg vil tro vil være ettertraktet. Men så er dette også kanskje en del av årsaken?

Anyhow, jeg har sett at flere nettbutikker endelig har begynt å få den i sortementet sitt, selv om det er med usikker leveringsdato. Elkjøp/Lefdal selger de norske modellene (850N), mens de øvrige selger de internasjonale (8500).

Mitt spørsmål er om denne forskjellen har noen reell/praktisk betydning? Har man noen utvidet garanti eller støtte som eier av den norske modellen? (Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist på fem år vil jo gjelde uansett.) Ellers har jeg forstått at modellene er identiske.

Ettersom Elkjøp/Lefdal ikke ser ut til å kunne levere (pluss at de ligger noen tusen i pris over flere nettbutikker), er jeg nødt å tenke alternativer om det skal bli noen filmkvelder på meg fremover...
    Ja, tilgjengeligheten er elendig på LE850N! Dessuten så har Elkjøp priset skjermene "nesten" ut av markedet pga. monopolsituasjonen. I UK der den heter LE 8900 har konkurransen senket prisen fra veil. 1990,- pund på 47-tommeren til rett over 1000 pga. konkurransen fra nett-butikker. Jeg håper den situasjonen oppstår snart her i Norge også

LE 8500 er den internasjonale modellen, men både EPG`n og andre programmer (youtube, broadcast, riksTV osv). kan ha avvikende egenskaper fra 850N. Jeg tror jeg ville holdt meg til sistnevnte modell, om bare prisen går ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 42" på elkjøp, fikk den til ca samme pris som hos Dustin, så da valgte jeg elkjøp. Ypperlig bilde, og som noen andre har skrevet, er som å se ut av vinduet. Har kun hatt den i 2 dager, og enda ikke sett film, men testet litt med transformers2 på BR - ble imponert.

47" er på lager hos Dustintil 14849,-
    42" har de også inne, til 11999,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart flekk på tv'n

Jeg kjøpte en 47" 850N for noen mnd siden og etter ca 1 mnd bruk dukket denne firkantede flekken opp på tv'n nede i høyre hjørne. Jeg skrudde av tv'n, men den var der fortsatt. Dagen etterpå var den borte, men kom fram igjen etter ca 1 times tv-titting. Siden den gang har jeg aldri sett den igjen (3-4 uker). Jeg tenkte jeg skulle få byttet tv'n så snart jeg er tilbake fra ferie.

Som dere ser, så var den synlig på flere tv kanaler, samt på PS3 (dvd). Så jeg kan ikke forstå annet enn at det må være en feil på tv'n og ikke på noe signal. Noen som vet hva det kan være?

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om det er en sone med LED-er som ikke er med. Siden det kommer og går så er muligens en kontaktfeil på akkurat det LED-klusteret. Det er en feil som de nok kan rette opp hos et autorisert verksted.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nytt shipment med 55LE850N i månedsskiftet august/september riffraff, butikken du har reservert hos får ikke vite om de får av dette før den evt blir sendt, men følg med - kan hende du skulle få tak i en av de

EDIT: Baboo: Defekt sone ser det ut til ja - kjør en reset av tven, evt ring LG support og hør om det finnes en firmwareoppgradering til tven du kan installere. Burde gå lett å fikse .

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud så artig motion sensor fjernkontrollen til LX950 er! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp/Lefdal har fjernet LE850n fra sortimentet, men fått inn LX950n ser det ut til. Det samme har Netonnet, hyggelig helgepris på 25K akkurat nå er det også.

Beklager om dette hører hjemme i egen pristråd, men ser ut som om det er en del som har lett etter disse en stund.

Elkjøp - LG 55" LED-TV

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •