CES 2010 - Sony - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    FlatpanelsHD har modtaget NX700. En test kommer online inden længe:
    Sony NX700 modtaget - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er Sony NX700 testen online på FlatpanelsDK: Sony NX700 test

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da var ihvertfall NX-serien helt uinteressant. Jeg skal aldri igjen ha en TV med klart glass foran, å bli kvitt refleksjonene var det som ga absolutt størst gevinst bildemessig når jeg byttet ut den gamle Panasonic CRTen med en Sony KDL-40V3500.

Er det samme type glass i HX-serien eller vil den komme med matt glass slik som tidligere modeller ?

Og hva med å drite i alt dette internett-dillet og heller lansere en TV med doble tunere og mulighet for tilkobling av USB-disk for PVR-funksjonalitet...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Hmm, da var ihvertfall NX-serien helt uinteressant. Jeg skal aldri igjen ha en TV med klart glass foran, å bli kvitt refleksjonene var det som ga absolutt størst gevinst bildemessig når jeg byttet ut den gamle Panasonic CRTen med en Sony KDL-40V3500.

Er det samme type glass i HX-serien eller vil den komme med matt glass slik som tidligere modeller ?

Og hva med å drite i alt dette internett-dillet og heller lansere en TV med doble tunere og mulighet for tilkobling av USB-disk for PVR-funksjonalitet...
    Høres ut som om du bør kikke på Panasonic VT20
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Høres ut som om du bør kikke på Panasonic VT20
    Hmm, nei den utgår nok. Plasma er uaktuelt pga. høyt strømforbruk, mange ganger høyere enn LED/LCD. Dessuten er jeg lite interesser i å punge ut masse ekstra for inkluderte 3D-briller som aldri komme til å bli brukt...

Nei, skal jeg bytte ut Sonyen må nok følgende krav tilfredsstilles:

LED-LCD (ikke edge)
    Minst 52"
    Matt skjerm
    Doble Riks-TV-kompatible tunere med USB-disk-tilkobling for PVR-funksjonalitet
    (og PVR-funksjonen må virke BRA, serieopptak osv.)

3D og LAN-tilkobling gir jeg beng i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nei den utgår nok. Plasma er uaktuelt pga. høyt strømforbruk, mange ganger høyere enn LED/LCD. Dessuten er jeg lite interesser i å punge ut masse ekstra for inkluderte 3D-briller som aldri komme til å bli brukt...
    Mange ganger? Drøy påstand. Synes HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating har fine tester, hvor de blant annet inkluderer strømforbuk, både fra fabrikk og kalibrert.

Du kan selv gå inn på siden og sammenlikne strømforbuket fra en typisk LCD med en typisk plasma. Jeg tror du vil oppdage at det ekstra strømforbruket på en typisk plasma knapt vil utgjøre en femtilapp i ekstra strømkostnader pr år.

For øvrig vil du også sikkert like å vite at Panasonic VT20 også kommer i en versjon uten 3D...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Mange ganger? Drøy påstand. Synes HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating har fine tester, hvor de blant annet inkluderer strømforbuk, både fra fabrikk og kalibrert.

Du kan selv gå inn på siden og sammenlikne strømforbuket fra en typisk LCD med en typisk plasma. Jeg tror du vil oppdage at det ekstra strømforbruket på en typisk plasma knapt vil utgjøre en femtilapp i ekstra strømkostnader pr år.
    Tja, Panasonic oppgir selv snittforbruket på en 50" plasma til 240W. En Sony LED i samme størrelsesklassen ligger på i overkant av 80W, dvs. at plasmaen bruker ~3x så mye strøm.

Det utgjør nok en 3-400,- pr. år tenker jeg.

Og uansett kostnad ser jeg av miljømessige grunner liten grunn til å bruke hundrevis av kWh ekstra årlig på en plasma som etter min mening ikke gir meg noe ekstra i forhold til en LED-LCD. Egentlig er jeg 100% fornøyd med bildet på den LCDen jeg har nå, men med HD rundt hjørnet på de fleste kanaler kan jeg gå opp på bildestørrelsen uten at det blir kornete, samt at innebygd PVR hadde vært snacks siden det da blir en boks mindre. Grundig får jo aldri fikset serieopptakene....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det utgjør nok en 3-400,- pr. år tenker jeg.
    Det utgjør nok nærmere en hundrelapp pr år.

Regnestykket avhenger av følgende faktorer:
    - Varmekilde i boligen
    - Antall måneder pr år med behov for oppvarming
    - Antall timer en ser på TV. Om sommeren ser en antakeligvis mindre på TV enn om vinteren.
    - Strømpris. Prisen er billigere om sommmeren.

Jeg regnet på en vanlig bolig hvor det fyres helt eller delvis med strøm, hvor det er et oppvarmingsbehov seks måneder i året og hvor TV-en brukes fire timer i snitt pr dag. Jeg har ikke tatt hensyn til varierende strømpriser og at TV-en antakeligvis benyttes mindre om sommeren enn om vinteren. Dette er noe som vil gjøre prisforskjellen enda lavere.

Altså:
    4 timer/dag * 365/2 dager * (240 - 80 Watt) = 116,8 kWh.

Regnestykket vil som nevnt variere utfra bolig og behov. Bor en i en leilighet med sentralfyring og faste varmekostnader kan en gange tallet med 2. De fleste bruker antakeligvis TV-en mindre også, tok i litt iom. at dette er et entusiastforum.

(regnet på en 42" plasma kontra LCD i mitt første innlegg og glemte LED-LCD, beklager dette)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på, sånn miljømessig, er hvor blir det av de kWatt jeg sparte i løpet av ett år? Jeg har en magefølelse som sier at noen andre tok og brukte de opp....

Når det gjelder Sony, er jeg stort sett fornøyd med alle deres produkter, men akkurat på LED venter jeg til de tester skjermen med local dimming. Synd 52" blir så dyr.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det utgjør nok nærmere en hundrelapp pr år.

Regnestykket avhenger av følgende faktorer:
    - Varmekilde i boligen
    - Antall måneder pr år med behov for oppvarming
    - Antall timer en ser på TV. Om sommeren ser en antakeligvis mindre på TV enn om vinteren.
    - Strømpris. Prisen er billigere om sommmeren.

Jeg regnet på en vanlig bolig hvor det fyres helt eller delvis med strøm, hvor det er et oppvarmingsbehov seks måneder i året og hvor TV-en brukes fire timer i snitt pr dag. Jeg har ikke tatt hensyn til varierende strømpriser og at TV-en antakeligvis benyttes mindre om sommeren enn om vinteren. Dette er noe som vil gjøre prisforskjellen enda lavere.

Altså:
    4 timer/dag * 365/2 dager * (240 - 80 Watt) = 116,8 kWh.

Regnestykket vil som nevnt variere utfra bolig og behov. Bor en i en leilighet med sentralfyring og faste varmekostnader kan en gange tallet med 2. De fleste bruker antakeligvis TV-en mindre også, tok i litt iom. at dette er et entusiastforum.

(regnet på en 42" plasma kontra LCD i mitt første innlegg og glemte LED-LCD, beklager dette)
    Bruke TVen mindre ? Vel, jeg regnet på 6 timer daglig siden jeg har hjemmeværende kone. Det er nok heller i den lave enden av skalaen...

Oppvarming bedrives her med vann/vann varmepumpe som varmer betydelig billigere enn en TV. Dessuten bruker jeg strøm til kjøling på sommeren, mer forbruk på TVen vil da føre til ennå større behov for kjøling.

Den variable delen av strømprisen ligger vel på i underkant av en krone pr. kWh i snitt under året. Jeg har variert fra 72 til 118 øre siste år ihvertfall.

Forøvrig bør man ikke over på LED-LCD for å få lavt strømforbruk, jeg har to eldre Sony 40" LCD (en hjemme og en på hytta), begge ligger rundt 85W. Den gamle Panasonic 32" CRTen jeg hadde før trakk til sammenligning 180W.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig bør man ikke over på LED-LCD for å få lavt strømforbruk, jeg har to eldre Sony 40" LCD (en hjemme og en på hytta), begge ligger rundt 85W. Den gamle Panasonic 32" CRTen jeg hadde før trakk til sammenligning 180W.
    En 37" Panasonic S20 trekker til sammenlikning 92 Watt ferdig kalibrert.

Ellers enig i at å regne på kostnader knyttet til strømforbruk er svært individuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For øvrig vil du også sikkert like å vite at Panasonic VT20 også kommer i en versjon uten 3D...
    FlatpanelsDK har også en interaktiv applet til at sammenligne strømforbrug på mange plasma og LCD-TV her: Sammenlign effektforbug på fladskærme - FlatpanelsDK

Der er en del Tv og skærme med og mange flere end på HDTVtest.co.uk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnielse
    FlatpanelsDK har også en interaktiv applet til at sammenligne strømforbrug på mange plasma og LCD-TV her: Sammenlign effektforbug på fladskærme - FlatpanelsDK

Der er en del Tv og skærme med og mange flere end på HDTVtest.co.uk.
    Synes ikke den stemte så bra. Fant bare Sony 40W5500 der, oppgitt til 115W. Jeg har en 40W4500 på hytta, den har jeg målt til 84W. Det er nesten 30% lavere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke den stemte så bra. Fant bare Sony 40W5500 der, oppgitt til 115W. Jeg har en 40W4500 på hytta, den har jeg målt til 84W. Det er nesten 30% lavere...
    Strømforbruket avhenger av hvordan TV-en er kalibrert. Skrur en opp lysstyrken går strømforbruket i været.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •