Hjelp! TV, mediacenter, 5.1-anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! TV, mediacenter, 5.1-anlegg

Hei!

Håper virkelig på noen ekspertråd her inne. Er ganske "nube" på dette med hjemmekino, men har lyst til å sette opp ny TV, mediacenter og surroundanlegg i stua. Har ikke handlet enda, men har sett ut mulige varer og oppsettet er tenkt slik:

TV - Sony KDL-40W5500
    Mediacenter - Apple Mac Mini 2.26GHz (siste modell)
    Lyd: Logitech Z-5500

-Planen er å koble Mac minien til TVn via HDMI
    -Både TV og Mac mini kobles til Z-5500-anlegget

Er tenkt at Mac minien skal brukes til å kjøre alt annet enn vanlig TV. Altså Lyd, videofiler, radio og DVD. Skal kjøre optisk lydsignal fra Mac mini til Z-5500, slik at det det forhåpentlig vil funke med full surround når det spilles DVD. Om det går ann å få surround når man ser film sendt på tv2 f.eks, det vet jeg ikke, men tviler vel på det.

Altså, prioriteringene er å få en god DVD-filmopplevelse med full surround og god lyd når man spiller musikk.

Men det er så mye spesifikasjoner, innstillinger og tilkoblingsmuligheter på dette utstyret att jeg blir helt svett. Vil dette oppsette funger greit sammen, eller er det noen skikkelige fallgruver jeg kan gå i her. Prøver å unngå den der "f... det tenkte jeg ikke på", når jeg skal koble alt sammen. Samt å få mest mulig ut av "pakken" ved å bruke riktige tilkoblinger(digital/analog), innstillinger, etc

Noen tips og råd tas imot med stor takk, så om noen vil ta seg tid til å svare en stusselig nybegynner blir jeg superfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen??