Panasonic TX-P50G10E Bildeinnstillinger:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P50G10E Bildeinnstillinger:

Har nå fått kjøpt meg Pana 10G og er sålangt veldig fornøyd. Men har lest at du får et mye bedre bilde med å endre kalibrerings innstillinger. Derfor lurer jeg på om noen har tips til de innstillingen som så å sei er best? (er nybegynner på dette området selv bare for informasjonen)

Hadde vert evig takknemlig med respons fra dere TV guruer

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en DVE kalibreringsdisk. Denne skal nok hjelpe deg litt på veien mot et bede bilde. Hvis du vil få MAX ut av din 50G10 så burde du proffkalibrere den!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerings disken var sikkert den cd - en jeg fikk med på kjøpet? Men en proff til å kalibrere? Vil det si at en "proff" kommer hjem og kalibrerer det etter hva de vet er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det vil si at en person kommer med med et avansert PC program. Vedkommende kobler til til en måle probe som måler skjermen hvordan den gengir farge,lys/kontrast og blandingen av alt dette. Det som justeres sjekkes er: Fargerom, sortnivå/lysstyke, kontrast, fargebalanse(farge/tint) og gråskala. Alle disse parametere vil bli justert opp mot en bestemt standard (D65) dette for å gi et naturlig bilde som mulig. Selv foretrekker jeg å bruke DVD/BD som kilde for test bilder men en kan også bruke signal generator/HTPC med lagrede bilder.
    Et justert bilde vil mange synes er kjedelig-men du vil sette pris på det etter en stund tro meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •