Kjøp av LG 47" Led tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av LG 47" Led tv

Hei, gikk til innkjøp av denne tven før idag. Prisen var egentlig på 18 995, men siden det var kampanje på den fikk jeg den til 14000. Noen som har noe erfaringer med denne tv en?

Lefdal - LG 47" LED-TV

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peddy
    Hei, gikk til innkjøp av denne tven før idag. Prisen var egentlig på 18 995, men siden det var kampanje på den fikk jeg den til 14000. Noen som har noe erfaringer med denne tv en?

Lefdal - LG 47" LED-TV
    Denne tv'en skuffet meg veldig. for det første har den alle kontakter/innganger etc på baksiden, med andre ord man får den ikke helt intill veggen. Og for meg skal en flatskjerm alltid henge på veggen. For det andre har den en type hvit stripe i underkaten av skjermen som ikke vises på bilder. Denne synes jeg var stygg. For det tredje må denne tv'en vinne prisen for mest refleksjoner. Den er nesten ubrukelig hvis man ikke sitter rett i front/og, eller har litt lyst rom med vinduer bak.

Jeg fikk ikke noe særlig intrykk av at den var så mye bedre enn samsung 7070 på bildekvalitet heller. Så da ser jeg ingen grunner til å kjøpe denne heller...

Thats just my opinion.

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + Den ser bedre ut enn Samsung sine LED
    + Den har en mer naturlig oppdateringsfrekvens (på film f.eks)
    + Panelet er beskyttet
    + Den kjører film direkte fra eksternt minne (det gjør også 7-serien til Samsung)
    + Den har varmere bilde enn Samsung
    + Den ghoster ikke

- Den reflekterer en del
    - Den er litt blass
    - Elendig innsynsvinkel
    - Kanskje litt dårlig sortnivå

Når alt kommer til stykket er det smak og behag. SL9000 er en utrolig lekker TV og jeg vil påstå at den også har en mer solid konstruksjon enn 6- og 7-serie LED.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra et noe labert sortnivå så får du et sinnsykt naturlig bilde på den. En slags plasma følelse. Jeg synes tven er kjempe god, men som sagt du får bedre sortnivå på 7000-serien til Samsung feks...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne TVen forrige onsdag, og ble heldigvis lovet av selgeren at dersom jeg var misfornøyd med noe så kunne jeg komme tilbake med den.

Den er uhyre lekker ut, og bildet er veldig bra, men glassplaten utenpå skjermen plukker opp ALT av mulige refleksjoner. Jeg bor i en kjellerleilighet med ett lite vindu over TVen. I dagslys blir TVen like irriterende som gamle TV-skjermer fra 90-tallet pga refleksjon. Når en betaler så mye skal det ikke være nødvendig å irritere seg gjennom dagen inntil kvelden kommer. Dessverre satt jeg ikke av nok tid til å sjekke opp i dette i butikken.

I tillegg er er en avhengig av å sitte mer eller mindre rett forran skjermen, ellers blir det en form for skjær i skjermen, i hjørnene spesielt, som har et grønaktig preg.

På toppen av alt var det et strekk på 10-15 cm, rett under øvre venstre hjørne, som ble lyst opp (går ut i fra at det er noen LEDs som gjør dette) og sortnivå er umulig å oppnå i dette området (ca 10-15cm langt og ca 3-5 cm bredt).

Jeg tenker at jeg kommer til å levere den tilbake og få tilbake de 14 000kr, for så å kjøpe meg Samsungs 46" LED 6-serie som er på tilbud til 12 000kr.

Noen som kan gi meg noen pekepinn på om jeg ikke bør gjøre dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt det med reflekser, MEN du vil garantert ikke få noe bedre bilde på side syn med Samsung heller motsatt er min erfaring da denne er enda mere nøye på rett på tv for best bilde. Vil tro at Samsunger vil være snillere med refleksjoner selv om også denne har en blank kontrast film i fronten. Sortnivået vil bli bittelitt bedre men tven(Samsung) MŨjusteres ganske mye særlig i grå skala for at farger skal være korrekte her er LG litt bedre men ikke mye. Du vil antagelig få større problem med Clouding ufra tilbakemedling fra Forumet på 6000 og 7000 serien ikke som stripe som på LG med som rundinger m.m. Desverre er ingen tv perfekt. .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.

Beklager at jeg stjal tråden en liten stund.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •