Panasonic g10 og lysstyrke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic g10 og lysstyrke

Har hele tiden vært 110% sikker på at LCD var veien å gå når ny TV skulle anskaffes. Dette grunnet ei stue som er omringet av vinduer. Heller fortsatt i den retning, men fikk plutselig en innskytelse om at Panasonic g10 allikevel må sjekkes nærmere i sømmene.

Spørsmålet blir da som følger; har LCD-skjermer fortsatt et klart overtak sett i forhold til å takle direkte sollys eller har de nye plasma-skjermene blitt så lyssterke at det kun er snakk om nyanseforskjeller?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma har blitt bedre ja,men lcd eller led er fortsatt klart best i en lys stue,selv en lcd i billigklassen vil se bedre ut bildemessig er min erfaring,men i ett svakt opplyst mørkt rom er plasma overlegen.Selv om g10 er en super tv kan det hende du angrer når sommertida kommer med lange lyse kvelder.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt å så myye G10 i stua i sommer uten problemer. Litt persienner gjør jobben
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aaleby
    Har hele tiden vært 110% sikker på at LCD var veien å gå når ny TV skulle anskaffes. Dette grunnet ei stue som er omringet av vinduer. Heller fortsatt i den retning, men fikk plutselig en innskytelse om at Panasonic g10 allikevel må sjekkes nærmere i sømmene.

Spørsmålet blir da som følger; har LCD-skjermer fortsatt et klart overtak sett i forhold til å takle direkte sollys eller har de nye plasma-skjermene blitt så lyssterke at det kun er snakk om nyanseforskjeller?
    G10 har fantasisk bilde. Etter min mening så syntes jeg ofte av LCD tvene blir for masete i bildet. Men smak og behag.:-D

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med @Shallow: Mye kjekt å få på persiennemarkedet!
    Dessuten: Lange lyse sommerkvelder benyttes vel primært til helt andre ting enn TV-titting?!? Eks. koselige sammenkomster på terassen med god mat og drikke sammen med gode venner!!...
    Så - gå for plasma - fortsatt best til film!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •