Pragmatisk tvkjøp! 46-50" < 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pragmatisk tvkjøp! 46-50" < 10k

Det er en tv-jungel der ute. Etter mange timer på div nettsider og fora er jeg igjen like lite klok. Det eneste jeg oppdager er at jeg har en tendens til å strekke meg etter noe som er bare litt bedre, og til slutt vært på nippet til å svi av mye mer penger enn jeg hadde tenkt. Men har det noe for seg? Med fare for å provosere de i dette forumet som er mer dedikert for kvalitet enn meg tenker jeg som så: tv`er som for relativt kort tid siden ble regnet som bra er nå relativt billige og de er kanskje fremdeles bra nok?

Selv er jeg på jakt etter en tv til et temmelig lyst rom, til bruk primært til ps3 og film, uten lydanlegg og med en sitteavstand på 4,5 m. Derfor trenger jeg minst 46", kanskje helst 50, men full HD er neppe nødvendig. Men tv`må funke noenlunde i lyse omgivelser. Budsjettet er 10k. Maks.

Noen eksempler:
    Sony KDL 46v5500 til 9k på elkjøp (jeg er ikke så fllink med linker).
    Panasonic TXP50C10Y til 8k på expert.
    Panasonic TX-P50X10Y til 8k på netshop.
    Samsung PS50B456B2WXXE til 10k på expert.
    Samsung PS50B435XXE til 7k på elkjøp.
    Samsung LE46B535 til 9k på siba.
    Philips 47PFL5604H til 8k på siba.

For å nevne noen. En ukritisk blanding av plasma og LCD dette da. Er det noen som har innspill på disse? På hvor stort problem det feks er med reflekser i lyse rom med plasma? Det er er selvfølgelig hyggelig med tips direkte myntet på min kjøpssituasjon, men jeg er like interessert i andres synspunkter på hvor nødvendig det egentlig er å svi av femten-tjue tusen for det nyeste, eller om det er sånn at feks de ovennevnte holder mål som en helt grei tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hubaluba
    Panasonic TXP50C10Y til 8k på expert.
    Elprice 6999,- og det er samme pris i butikk om du bor nær en Elprice sjappe. Jeg har hørt rykter om at denne TV-en kommer i Coop butikker med elektroavdeling enda billigere i mnd. skifte januar / februar.

Jeg tror at all spilling med konsoll samt TV titting er HD ready (nesten) like bra som full HD. Men som PC skjerm og til Blueray film er nok Full HD tingen.

Men til den prisen er vel dette et godt kjøp? Jeg er ingen ekspert og jeg tipper at noen med peiling snart inntar tråden )

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Elprice 6999,- og det er samme pris i butikk om du bor nær en Elprice sjappe. Jeg har hørt rykter om at denne TV-en kommer i Coop butikker med elektroavdeling enda billigere i mnd. skifte januar / februar.

Jeg tror at all spilling med konsoll samt TV titting er HD ready (nesten) like bra som full HD. Men som PC skjerm og til Blueray film er nok Full HD tingen.

Men til den prisen er vel dette et godt kjøp? Jeg er ingen ekspert og jeg tipper at noen med peiling snart inntar tråden )
    Knallpris - om jeg har forstått det rett - at C10Y er en "nedskrelt" utgave av X10Y mhp. utganger (etc?). Jeg mener at så lenge du ikke kjører BlåLaser er disse TVene utrolig mye for pengene!!
    Plasma er omtrent likeverdig med gammel CRT mhp. refleksjoner. MEn det er en del variasjon mellom modellene da noen har en antirefleksbelegg på glasset. Min Pana 37PX8 gir mindre refleksjon enn min gamle 29 SONY...
    Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •