Ny TV (min 50tommer til maks 25k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV (min 50tommer til maks 25k)

Hei

Er mange slike "ny tv" tråder her ser jeg, men siden jeg ikke kjenner til låne/kapre tråd politikken her og har registrert meg slenger jeg ut en ny en. Leste gjennom en del andre og følte ikke at jeg fikk noe klart svar på mitt "problem" heller.

Jeg er helt klart ingen bilde entusiast, men ser jo klart at min snart 2 år gamle samsung er moden for utskifting. Og da jeg har flyttet i mellomtiden kan jeg nå oppskalere størrelsen ganske kraftig :-D

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for samsung UE55B7070, men når man alt er registrert her skader det jo ikke med noen ""kvalifiserte" innspill på alternativer.

Ser MYE fotball, så det er her hovedfokus legges. Ser ellers en god del tv fra Canal Digitals HD-pvr. Til film bruker jeg 50/50 pc og DVD/blue-ray som kilde. Har ekstra lydkilde, så dette bruker jeg ikke tv`en til i det hele tatt. Og vil som tittelen beskriver ha en minimum 50 tommer stor og 25.000kr dyr tv. Har god plass så er nesten ikke noe tak på hvor stor tv`en kan være.

Har bestandig hatt LCD pga av pc bruk, skjønner nå at plasma funker mye bedre til dette enn før. Så er egentlig åpen for begge format, men er i utgangspunktet veldig fornøyd med LCD.

Håper noen kan komme med noen konstruktive innspill.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha plasma og mange tommer for pengene, så stikk innom Soundgarden hvis du har mulighet os sjekk ut denne 58": Samsung PS58B855 58" Plasma-TV | Soundgarden. Den er nedsatt fra kr 26.995.- til kr 22.995.-.

Tynn og fin med bra bilde.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde hvertfall lagt fra meg EdgeLed til samsung først som sist, det er en god TV, og flott bilde, MEN det er en del ting som trekker en del ned med filmer på den, eks at hjørnene er mer opplyst enn resten av skjermen..

til prisen er det mulig å få bedre skjermer, jeg hadde heller tatt en ren LCD fra f.eks Sony, enn Edge Led fra samsung...

Mange sliter også med nevnte samsung plasma, med støy fra panelet, bortsett fra det er jo det en strålende TV, som også ser fantastisk ut!

Mener også å huske at hjemmekino, eller lydogbilde i sin test nevnte at denne samsung plasmaen var litt plaget med midlertidige innbrenninger, men de er jo bare midlertidige, så de går jo altså bort!

men min Panasonic plasma har satt med lupe omtrent for å sjekke etter slikt, ettersom jeg alltid har sverget til LCD, og har også hatt 55LED samsung før denne plasmaen, men har altså ikke klart å få til noe av innbrenninger av noe slag!

Bildet er også bedre enn noe annet jeg har hatt i hus, deriblant 55 edgeled til samsung (ue55b7070) dette i tillegg, til at skjermen var 8000kr billigere

Hvis du er fornøyd med LCD fra før, hadde jeg heller sett på en Sony LCD tv, som er meget gode, evt samsung sine rene LCD modeller, da disse har et mye jevnere baklys enn Edge-Led modellene derfra.

(personlig mener jeg at Samsung er klasseledende på design..)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Hvis du vil ha plasma og mange tommer for pengene, så stikk innom Soundgarden hvis du har mulighet os sjekk ut denne 58": Samsung PS58B855 58" Plasma-TV | Soundgarden. Den er nedsatt fra kr 26.995.- til kr 22.995.-.

Tynn og fin med bra bilde.
    Nydelig TV!! Vil derfor bare tipse om at Expert har 50-tommeren på knalltilbud om dagen: 14.995!! Løp og kjøp!!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Sharp LC52LE705S, den er vannvittig bra! Koster rundt 22K,- og kommer med backlit LED

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innspill.

Likte den 58" til samsung veldig bra, har vel egentlig lyst på stoooooor tv. Har en 40" nå og føler da kansje at 50" blir litt liten oppgradering. Har som sagt god plass. Blir i alle fall å stikke innom mandag morgen å se om den står i utstilling her oppe (tromsø). Blir vell fort til at jeg slår til dersom den gjør det, kjenner jeg meg selv rett. Hyggelig selger er det også der, skader ikke :-D

Det negative med sharp og sony er at de ikke er tilgjengelige for fornuftige priser i butikk her oppe. Liker egentlig å handle varer over 15-20k personlig i butikk, er så mye enklere om noe ikke skulle være 100% eller feil. Er bare å levere inn og forholde seg til butikkpersonale liksom.

Ble plutselig utrolig usikker igjen :???: Fikk en del negative tilbakemeldinger i samsung led tråden, så den er helt klart fått ett litt svekket kanditatur. Blir vel litt grubling i løpet av kvelden, så får vi se hva morgendagen bringer.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å vurdere EISA vinneren Philips 9704? Som er kåret til årets beste LCD m/LED.

Om du skal ha 52" så koster den ca 27.995,-

Dette er jo noe av det beste du kan kjøpe idag og vil nok garantert være et bra kjøp i lang tid fremmover.

Ta deg en tur i butikken å få denne demonstrert i HD

Elkjøp - Philips 52" LCD-TV

EDIT: Og om du skal bruke pc så er fortsatt plasma like dårlige på oppløsning som dem altid har vært til pc bruk...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lossern
    Det negative med sharp og sony er at de ikke er tilgjengelige for fornuftige priser i butikk her oppe.
    Elkjøp selger Sharp 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hva med å vurdere EISA vinneren Philips 9704? Som er kåret til årets beste LCD m/LED.

Om du skal ha 52" så koster den ca 27.995,-

Dette er jo noe av det beste du kan kjøpe idag og vil nok garantert være et bra kjøp i lang tid fremmover.

Ta deg en tur i butikken å få denne demonstrert i HD

Elkjøp - Philips 52" LCD-TV

EDIT: Og om du skal bruke pc så er fortsatt plasma like dårlige på oppløsning som dem altid har vært til pc bruk...

Har vell egentlig satt en max grense på 25k og nå var mine mest aktuelle kandidater under 23k, noe som jeg finner høyst overkommelig. Føler vell at 28k blir litt i overkant, er som sagt ikke en stor entusiast. Har bare lyst på en tv som JEG er (strålende)fornøyd med. Men har satt av morgendagen til litt synsing, så blir å ta en titt på alle de nevnte modeller som jeg finner i morgen.

Har brukt tv`en mindre og mindre med pc`en i det siste, stort sett bare til tv-serier nå. Og der er jeg ikke mest kritisk til bilde. :-D

Kjøper egentlig aldri noe dyrt på elkjøp (elendig service IMO og som oftest dårlige priser). Har vandret gjenom tv avdelingen, og aldri lagt merke til noen dyr Sharp her oppe, så er usikker på om de har den i Tromsø butikken. Men skal innom og se i morgen så noterer Sharp på lista :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 60" LG PS8000 til 20000kr.
    Stort! med bra bilde.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lossern

Kjøper egentlig aldri noe dyrt på elkjøp (elendig service IMO og som oftest dårlige priser). Har vandret gjenom tv avdelingen, og aldri lagt merke til noen dyr Sharp her oppe, så er usikker på om de har den i Tromsø butikken. Men skal innom og se i morgen så noterer Sharp på lista :-D
    Merkelig det egentlig, Elkjøp på finnsnes selger masse Sharp LED tv'er, kanskje de ikke har inne noen så store modeller i 700 serien men hold øynene åpne og se etter noen 40"-46" i 700 serien, så får du ihvertfall sett bildekvaliteten. Har sett 52" LE 700 in real life og den er like bra som de litt mindre i samme serien

Skulle jeg byttet ut min 9-serie Philips idag hadde det blitt den 52" til Sharp 8)

Men ikke fall for fristelsen til å kjøpe noe i 600 serien da den ikke har 100hz

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det ble samsung 55"led

Takk for alle inspill og synspunkter. Alle ble tatt i betraktning, men endte denne gangen på mitt eget valg. 8)

Det ble samsung ue55b7050 fra elkjøp av flere grunner:

-Tok en "lyd test" av plasmaen til samsung som var alternativet. Ble ikke videre imponert av summingen og selgeren sa at d var slik de skulle være.

-Fant ingen toppmodell av hverken sony eller sharp (stor eller liten) i noen av butikkene her i tromsø, så de fikk jeg rett å slett ikke testet engang.

-De hadde en mindre versjon av phillipsen her oppe.(40" kansje) Fantastisk tv må jeg bare innrømme, men valgte å holde meg innfor budsjettet denne gang.

-Den digre LG`en fant jeg heller ikke, fant en 63"samsung og syntes kansje den ble i største laget. Så bestemte meg for å glemme LG`en.

Eneste jeg sliter med nå er lyd, det er jo bare optisk lyd utgang fra tv`en og ingen optisk lydinngang på "planken" min........
    Er bare vanlige 2 kanals lydinganger som nå blir brukt av dekoder og ps3, dermed mangler jeg 1 til pc+at det bare blir vanlig stereo lyd fra blu-ray

Må kansje se meg litt rundt etter nytt lydannlegg nå :-? så budsjettet ryker nok så det synger likevel.

Har fått ett meget godt førsteinntrykk av tv`en. Disse bulkene som mange har kommentert finner jeg ikke. Noe clouding er det, men ikke på langt nær så mye som jeg fryktet og har sett på bilder. Ble littt skuffet av sortnivået, men bilde ellers imponerer fra alle kilder. Så 10minutt fotball uten HD signal å må si meg stor-fornøyd, så hovedbruken er berget :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •