Impuls kjøp av Panasonic TX-P42V10E. Lurt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Impuls kjøp av Panasonic TX-P42V10E. Lurt??

Januar er jo en høytid for impuls kjøp.
    Som tidligere år klarte jeg ikke denne gangen heller å stå imot presset.

Kom over dette tilbudet hos Elprice og måtte bare slå til da jeg lenge har lekt med tanken på å kjøpe meg denne skjermen: Panasonic 42 Plasma-TV FHD TX-P42V10E - billig hos elprice.no

Jeg bruker skjermen til følgende:
    - 30% tv titting via Altibox digital tv. (Mye fotball)
    - 50% DVD/BD film
    - 20% PS3

Er dette en god tv til mitt bruk?
    Interessert i å høre erfaringer fra andre som har skjermen.

Har satt meg et tak på 10K. Er det andre skjermer jeg heller burde vurdert?

På forhånd takk

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har gjort et kjempe bra kjøp på denne.plasma så jo ut til og passe perfekt til ditt behov!
    Gratulere med ny skjerm

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Så på Eisa sine sider at det var et anbefalt produkt 09-10.
    Dette kombinert med flere gode resultater i div tester innenlands og utenlands, fikk meg til å slå til.

Når det gjelder dette med innbrenning i plasma skjermer, er det noe jeg må passe på i forbindelse med dette?

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv et Lg som sliter med innbrening men ser ikke på det som et stort problem da det kun tar et par minutter før det går vekk. Men Panasonic sine paneler er mye bedre på dette!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om Elprice paralell importerer sine produkter? Blir vel en tålmodighets prøve for meg ved feil på denne skjermen dersom det viser seg at den er paralell importert??

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva "E" i modell betegnelsen står for? Ser Panasonic Norge oppgir modellbetegnelsen uten "E"....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Noen som vet hva "E" i modell betegnelsen står for? Ser Panasonic Norge oppgir modellbetegnelsen uten "E"....
    Tenk stort---tenk EUROPA..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elpirce paralell importerer ikke panasonic.

forutenom det, så har du gjort ett bra tv kjøp
    ang.inbrenning, kan det være lurt å la tven stå på vanlige instillinger noen timer før du vrir på med kontrast ol.

utenom dette skal det ikke være fare for inbrenning,
    en av panasonics konsulenter(har de som forhandler bla.)
    sa at den skal kunne stå på i flere døgn med ett still bilde.
    om dette er sant eller ikke veit jeg ikke, men han garanterte meg ny tv hvis jeg brant den inn med ett vanlig still bilde på en dag.
    ir er dog ett tema på de x10`ene jeg har hatt bla, rute nettet på shrek 2 i menyen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remil
    elpirce paralell importerer ikke panasonic.

forutenom det, så har du gjort ett bra tv kjøp
    ang.inbrenning, kan det være lurt å la tven stå på vanlige instillinger noen timer før du vrir på med kontrast ol.

utenom dette skal det ikke være fare for inbrenning,
    en av panasonics konsulenter(har de som forhandler bla.)
    sa at den skal kunne stå på i flere døgn med ett still bilde.
    om dette er sant eller ikke veit jeg ikke, men han garanterte meg ny tv hvis jeg brant den inn med ett vanlig still bilde på en dag.
    ir er dog ett tema på de x10`ene jeg har hatt bla, rute nettet på shrek 2 i menyen.

Det høres bra ut. Gleder meg som en unge.
    Håper jeg får et bilde som er bedre enn det er på min 3 år gamle toshiba, og ikke motsatt hehe. Skal vel mye til...

Når det gjelder innstillinger på bilde ser jeg for meg at jeg kommer til å kjøre den på thx innstillingene både på tv,BD,DVD og spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre inntrykkene dine om denne skjermen! Har sittet lenge på gjerdet og lurt på denne skjermen selv. Sleng gjerne ut noen bilder når du har fått den på benken din Ser du går fra LCD til Plasma, kunne godt tenkt meg å høre hvordan den overgangen oppleves. Vet du forresten hvor lenge tilbudet varer?

Gratulerer med kjøp av en meget spennende skjerm!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basip
    Blir spennende å høre inntrykkene dine om denne skjermen! Har sittet lenge på gjerdet og lurt på denne skjermen selv. Sleng gjerne ut noen bilder når du har fått den på benken din Ser du går fra LCD til Plasma, kunne godt tenkt meg å høre hvordan den overgangen oppleves. Vet du forresten hvor lenge tilbudet varer?

Gratulerer med kjøp av en meget spennende skjerm!
    Kommer både kommentarer og bilder fortløpende når skjermen er på plass
    Er selv spent på plasma kontra LCD.

Ser de har tilbudet enda. HVor lenge det varer vet jeg ikke. Mest trolig så langt de har den på lager. Men vet det er vanskelig å få tak i denne skjermen. Var innom Expert å spurte etter den og de klarte ikke å få tak i den. Komplett.no venter inn 2 stk til lager så jeg. Virker som det er en populær skjerm som er lett å omsette...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er din status fortsatt nå at den fortsatt er til "plukking" på elprice.no. Jeg bestilte rett etter at du startet denne tråden og min status er fortsatt "til plukking". Håper elprice har "live" oppdatering av lagerstatus på varene.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scorcho
    Er din status fortsatt nå at den fortsatt er til "plukking" på elprice.no. Jeg bestilte rett etter at du startet denne tråden og min status er fortsatt "til plukking". Håper elprice har "live" oppdatering av lagerstatus på varene.
    Ja, samme status her. Når jeg fikk ordrebekreftelsen sto det forventet sendedato 4. januar. Tviler på at de "plukker" lørdag/søndag.
    Tror nok den blir sendt imorgen. Hovedlageret deres er i Bergen om jeg ikke tar feil. Holder selv til i Stavanger så regner med det skal gå rimelig kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG kom denne til under ti lapper. Har blinket denne ut for litt siden, og bevisst ventet, og ventet.
    Jeg har ikke nerver og tålmodighet til å vente på trådstarters erfaringer, med alle andres positive omtaler mener jeg det bare er å bestille fortest mulig og mens den enda finns som lagervare. For denne blir fort borte, det tror i hvertfall jeg.
    Dermed kan jeg bestille både Panasonic plasma og Panasonic BD60 fra Elprice.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    ENDELIG kom denne til under ti lapper. Har blinket denne ut for litt siden, og bevisst ventet, og ventet.
    Jeg har ikke nerver og tålmodighet til å vente på trådstarters erfaringer, med alle andres positive omtaler mener jeg det bare er å bestille fortest mulig og mens den enda finns som lagervare. For denne blir fort borte, det tror i hvertfall jeg.
    Dermed kan jeg bestille både Panasonic plasma og Panasonic BD60 fra Elprice.
    Ja det var det som og fikk meg til å slå til på dette tilbudet. Hadde lest såpass mye positivt om skjermen. Og det at den har fått utmerkelser hos EISA fikk meg til å føle at dette måtte bare bli bra

Er spent på hvordan bildet blir med det ferdige THX oppsettet. Håper det blir bra. Har kjøpt DVI kalibrerings dvd + en fra Monster, som jeg brukte på skjermen jeg har idag, men må innrømme at fin justering av flatskjerm ikke er min sterke side. Da er det greit å ha en standard innstilling som fungerer OK for oss "vanlige dødelige" slik at en får utnyttet skjermen for det den er god for :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering ja, det er vel noe man strengt tatt bør gjøre. DVI og Monster, sier du? Dette må det forskes på...

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Kalibrering ja, det er vel noe man strengt tatt bør gjøre. DVI og Monster, sier du? Dette må det forskes på...
    Skrivefeil av meg. DVE heter den. Denne var det jeg tenkte på: http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...s/Product.html

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok den som er best. Vet det er mange her inne som bruker den. Og det er jo en Blu-Ray plate. Monster dvd´en jeg refererer til var ikke så grundig som DVE sin. I tillegg var det noe jeg bare kjøpte i farta på Elkjøp den gang jeg kjøpte dagens skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, DVE altså. Ska få bestilt den også. Og noen kabler. Men det har jeg jo noen dager (knappe to uker) på å finne ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPIFF79, har statusen i bestillingen din endret seg i løpet av dagen?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •