Impuls kjøp av Panasonic TX-P42V10E. Lurt?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    SPIFF79, har statusen i bestillingen din endret seg i løpet av dagen?
    Nei ikke inne på "mine ordrer", MEN jeg har fått e-post fra posten om at pakken er på vei og forventes å bli levert på døra imorgen mellom kl 17.00 - 19.00, samt sporingsnummer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gudd. Jeg fikk beskjed på mail, var vel ordrebekrefltelsen, om at pakken skulle plukkes/sendes den 7. januar. Og med den erfaringen du nå har, er det vel grunn til å tro at de faktisik sender pakken den 7. januar.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gudd. Jeg fikk beskjed på mail, var vel ordrebekrefltelsen, om at pakken skulle plukkes/sendes den 7. januar. Og med den erfaringen du nå har, er det vel grunn til å tro at de faktisik sender pakken den 7. januar.
    Nå står det "pakken er sendt".... + at der er link til sporing.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok min Tv i går. Veldig bra bilde, men sliter litt med buzzing på tven som blir sterkere hvis bildet er lysere. Det går egentlig greit når jeg sitter i sofaen og har på normalt volum. Litt kjedelig allikevel da jeg har lest at mange V10ere er veldig stille.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv´en på plass. Fytte rakkern for et bilde. Jeg er helt målløs
    Har enda ikke begynt å justere på bildet, og allerede nå er jeg mer enn fornøyd. Bildet på min gamle Toshiba LCD var ikke i nærheten av dette. Er som natt og dag.
    Er så bra bilde at jeg vurderer å ikke røre noe på bildeinnstillingene:roll:
    Skal hive på en Blu-Ray film litt senere når kjerring og unga har funnet roen, og regner med jeg ikke blir mindre fornøyd da

Kommer med oppdaterte bilder på "min hjemmekino" senere, som en spurte etter tidligere i tråden.

Dette var helt KONGE

EDIT: Så tv´en var gått opp 3 000,- på elprice nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Da var tv´en på plass. Fytte rakkern for et bilde. Jeg er helt målløs
    NICE!

Så tv´en var gått opp 3 000,- på elprice nå
    2 X NICE!!

Dette var helt KONGE
    3 X NICE!!!

Ser frem til å høre mer, i påvente av å komme hjem og forhåpentligvis få samme opplevelse.
    Ingen ulyder eller andre unoter?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE!

2 X NICE!!

3 X NICE!!!

Ser frem til å høre mer, i påvente av å komme hjem og forhåpentligvis få samme opplevelse.
    Ingen ulyder eller andre unoter?
    Nei, absolutt ingenting å sette fingeren på 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, absolutt ingenting å sette fingeren på 8-)
    Flotte greier.
    Det ser dog ut til at jeg må smøre meg med ytterligere litt tålmodighet, da BD spilleren jeg også har bestilt fra Elprice forventes på lager den 12. januar. Greit det, så lenge pakken ligger på postkontoret når jeg kommer i land fredag 15. januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, fikk skjermen i hus i går kveld. Nydelig sak. Det første som slo meg var den utrolige dybden i bildene.

Har to spørsmål?
    - hvor lenge må (evt.) tven stå på før bildet får "satt seg", og da mener jeg ikke innnbrenning, men innkjørt.
    - noen som har et sånn nogenlunde oppsett jeg kan benytte inntil jeg får DVEen i posten?

På forhånd takk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, fikk skjermen i hus i går kveld. Nydelig sak. Det første som slo meg var den utrolige dybden i bildene.

Har to spørsmål?
    - hvor lenge må (evt.) tven stå på før bildet får "satt seg", og da mener jeg ikke innnbrenning, men innkjørt.
    - noen som har et sånn nogenlunde oppsett jeg kan benytte inntil jeg får DVEen i posten?

På forhånd takk.
    Man regner vel ca 200 timer som innkjøringstid for plasma. Ellers er ikke DVE alverdens å skrye av - ble veldig skuffet over min da den ikke holder tritt med Full-HD, veldig lik forrige versjon og har ei skravlebøytte av en annen verden som jabber i vei i bakgrunnen - godt jeg hadde kjøpet den brukt til halv pris. Mye bedre det du finner her: AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bruker av et annet forum har ikke opplevd innbrenning på sin V10. Personen var i utgangspunktet veldig bekymret for denne innbrenningsproblematikken som han, i likhet med folk flest, har hørt så mye om. Panasonic leverer sine TV-er ferdig innbrent, så det skal ikke være nødvendig med ytterligere innkjøring fra forbrukerens side. Men dersom man vil være på den helt sikre siden skader det selvfølgelig ikke å sende kontrast og lys et stykke til venstre den første tiden.

Til trådstarter og andre:
    Gratulerer med deilig TV!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og ser min første Premier League kamp på ny tv´en.
    Fy flate for et bilde :-D

Eneste det er å sette fingeren på er at Man Utd ikke har banka inn et par mål. Krysser fingrene før 2 omgang

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og ser min første Premier League kamp på ny tv´en.
    Fy flate for et bilde :-D

Eneste det er å sette fingeren på er at Man Utd ikke har banka inn et par mål. Krysser fingrene før 2 omgang

målene kom jo i 2.omgang, så det var vel prikken over i'en :-) morro med seier gitt!:

hvis du synes dette var bra, bare vent til united vinner på canal+sportHD, da snakker vi bilde da:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic leverer sine TV-er ferdig innbrent,
    Det har kanskje ikke noe hensikt å kommentere dette, men Panasonic brenner selvfølgelig ikke inn skjermene sine....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så jeg kasta pcen ut av vinduet. Har kampen på recorderen, skal se den seinere i kveld.
    For øvrig er jeg meget enig i at bildet er supert. Dog tror jeg at det kan bli bedre dersom noen kan fortelle meg hvordan de har stilt sin skjerm for å få mest mulig ut av den.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    målene kom jo i 2.omgang, så det var vel prikken over i'en :-) morro med seier gitt!:

hvis du synes dette var bra, bare vent til united vinner på canal+sportHD, da snakker vi bilde da:-)
    Har HD pakken fra Altibox, men de har jo IKKE avtale med Canal+ om sending av SportHD, kun FilmHD :twisted:

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det har kanskje ikke noe hensikt å kommentere dette, men Panasonic brenner selvfølgelig ikke inn skjermene sine....
    Kanskje ikke noe poeng å kommentere dette, heller. Men når snakkes om at innbrenning skjer på fabrikk, menes selvsagt at produktene gjøres motstandsdyktig mot innbrenning. Eller vi kan ta kortversjonen: innkjøring. Noe Panasonic faktisk gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller vi kan ta kortversjonen: innkjøring. Noe Panasonic faktisk gjør.
    OK. Men det en Panasonic-ingeniør fortalte meg (en venn) var nettopp at de ikke kjørte inn skjermene fordi det var for kostbart for Panasonic (tid er penger osv.). Men om du har hørt noe annet, så skal jeg ikke bestride det. Da må det i så fall gjelde de dyre seriene pr. 2009, for jeg ikke tenke meg at Panasonic kan bruke tid på å kjøre inn X-serien eller lavere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er innkjørt eller ikke fra fabrikk, spørsmålet mitt henger likefullt i lufta:
    - Hvordan har dere som er eiere av V10 kalibrert den, og hvilke hverdier har dere havnet opp med?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjørt eller ikke fra fabrikk, så anbefaler i alle fall de som kalibrerer TV at den brukes en tid først slik at ting får "satt seg".
    Ingen TV er like. De innstillinger som passer hos deg passer garantert ikke hos en annen. Her snakker vi både om forskjelleig grunninnstilling fra fabrikk, forskjeller i panel og ikke minst personlig smak. Hent noen maler fra linken under og juster etter personlig smak:
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •