Tv kjøp til 60% PS3 spilling og 40 % TV/FILM:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv kjøp til 60% PS3 spilling og 40 % TV/FILM:

Er på utkikk etter et nytt tv i prisklassen 7 - 10 tusen ca.
    Størrelsen jeg tenker på vil være mellom 40-50 tommer (men velger heller et 40 tommer med bedre kvalitet fremfør et større fjernsyn).
    Som nevnt over kommer jeg til å bruke denne skjermen til mye gaming på fps spill som COD og andre spill. Har lest mange diskusjoner om at LCD er best til gaming og andre mener Plasma er best. Det eneste som jeg er usikker på når det gjelder Plasma kjøp er at jeg er litt redd for den såkalte "innbrenningen" i bildet etter langvarig bruk. Noen sier at dette ikke lengre er tilfelle, siden teknologien har utviklet seg såpass de siste årene. Ut fra mine kunnskaper er plasma bedre egnet til alt utenom spilling gjennom pc (såfremt lyset i rommet er noenlunde mørkt). Bildekvaliteten er mer ekte og fargene er ikke så "overdrevne". Jeg vil at tv et skal ha full HD (1920 x 1080) og 100 hz. Bryr meg ikke noe særlig om oppkobling til PC.

Lurer på om noen kan anbefale noen tv er til meg nå i disse hektiske salgsdagene? Setter pris på alle tilbakemeldingene jeg får. Hvis det er noe jeg har glemt å nevne er det bare å spørre.

Må også bare si at dette forumet er veeeldig nyttig for en nybegynner som meg :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter det samme som deg, bortsett fra at jeg uansett skal ha LCD (mange og store vinduer mot stua). Har konkludert med at jeg ikke finner en 50" som jeg har lyst på innen budsjett på inntil 10'. Mitt foreløpige valg er Philips 7404 i 47" utførelse, en relativt ny modell med bra design(bl.a. er den ikke høyere enn den 40" jeg har idag). Prisen ligger på 10' i div. nettbutikker og hos elkjop.no, men de har den ikke på lager. Venter til Elkjøp har fått den inn, greit å ha en fysisk butikk å forholde seg til om noe skjer.

Ligger forøvrig ute en test på whathifi.com.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har de siste årene sverget til LCD selv, mye pga innbrennings bekymringer.. nå tok jeg omsider sjansen til en plasma (har idiotforsikring just in case..)

har hatt et par samsung LCD skjermer, og nå nylig samsung UE55 Led tv..

etter å hatt panasonic plasmaen nå ei stund har jeg (og dama...) dannet et godt første inntrykk:

1: bildet ser faktisk bedre ut enn noen av de tidligere skjermene jeg har hatt, selv om plasmaen faktisk var 10 000kr billigere enn f.eks LEDtv den tok over for.

2: har brukt heele jula til spilling av Fifa10, og mye COD MF2, og Gitar Hero..(spes. gitar hero har jo store lysende statiske bilder, så her sjekket jeg godt etter endt spilling, uten noe tegn til problem) - MYE, og har faktisk ikke sett antydninger til noe innbrenning what so ever.. OG tro meg, jeg har LEITA GODT!

jeg begynner nå å skjønne at innbrenning er hypet en god del, og normalt vettig bruk så skal det godt gjøres, og det du evt vil få skal kunne vaskes bort i en tidlig fase, etter hva jeg har hørt!

Både jeg, og dama er såpass imponert, at det trolig ikke blir noe LCD igjen med det første!

Det skal dog sies, at det finnes mange gode LCD skjermer der ute på markedet, men input-lag på LCD skjermene kan bli et tema på COD, det har jeg dog ikke erfart selv.. :P

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Er ute etter det samme som deg, bortsett fra at jeg uansett skal ha LCD (mange og store vinduer mot stua). Har konkludert med at jeg ikke finner en 50" som jeg har lyst på innen budsjett på inntil 10'. Mitt foreløpige valg er Philips 7404 i 47" utførelse, en relativt ny modell med bra design(bl.a. er den ikke høyere enn den 40" jeg har idag). Prisen ligger på 10' i div. nettbutikker og hos elkjop.no, men de har den ikke på lager. Venter til Elkjøp har fått den inn, greit å ha en fysisk butikk å forholde seg til om noe skjer.

Ligger forøvrig ute en test på whathifi.com.

Hvorfor skal du akkuratt ha LCD skjerm? Etter alt jeg har lest på nettet den siste uken føler jeg at Plasma skjermer er i en høyere klasse en LCD, vertfall hvis du ikke skal bruke alt for mye penger på det. "Mer kvalitet for pengene" (med lcd).

Synes selv at det virker smartere å kjøpe i en nærbutikk. Men hvis internett har bedre alternativer utelukker jeg ikke dette i det hele tatt :lol:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha LCD pga. lysforholdene, stua har vinduer fra gulv til tak. LCD gir mindre refleksjoner. Utover dette har jeg ingenting imot plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har de siste årene sverget til LCD selv, mye pga innbrennings bekymringer.. nå tok jeg omsider sjansen til en plasma (har idiotforsikring just in case..)

etter å hatt panasonic plasmaen nå ei stund har jeg (og dama...) dannet et godt første inntrykk:

1: bildet ser faktisk bedre ut enn noen av de tidligere skjermene jeg har hatt, selv om plasmaen faktisk var 10 000kr billigere enn f.eks LEDtv den tok over for.

2: har brukt heele jula til spilling av Fifa10, og mye COD MF2, og Gitar Hero..(spes. gitar hero har jo store lysende statiske bilder, så her sjekket jeg godt etter endt spilling, uten noe tegn til problem) - MYE, og har faktisk ikke sett antydninger til noe innbrenning what so ever.. OG tro meg, jeg har LEITA GODT!

jeg begynner nå å skjønne at innbrenning er hypet en god del, og normalt vettig bruk så skal det godt gjøres, og det du evt vil få skal kunne vaskes bort i en tidlig fase, etter hva jeg har hørt!

Både jeg, og dama er såpass imponert, at det trolig ikke blir noe LCD igjen med det første!

Det skal dog sies, at det finnes mange gode LCD skjermer der ute på markedet, men input-lag på LCD skjermene kan bli et tema på COD, det har jeg dog ikke erfart selv.. :P

Lykke til

Hørtes veldig positivt ut med tanke for at jeg selv vil gå for Plasma skjerm . Hvilket tv er det du har kjøpt da? Sikkert langt over mitt budsjett eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nok ikke så underlig. Om du har en Panasonic V10, så er den tilnærmet immun mot innbrenning (ihvertfall i THX-mode). Så grattis med en bra skjerm!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er nok ikke så underlig. Om du har en Panasonic V10, så er den tilnærmet immun mot innbrenning (ihvertfall i THX-mode). Så grattis med en bra skjerm!

stemmer det, pana er generelt veldig bra skjermer også mot innbrenning:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at jeg kommer til å gå for Panasonic G10:

Panasonic TX-P42G10E - Prisguide.no

Vil høre om dere anbefaler dette? Eller er 99.9 prosent sikker på at jeg kommer til å kjøpe dette (må bare få klarsignal av far først). Eventuelt hvis dere ikke anbefaler det, lurer jeg på hvorfor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var endelig Panasonic G10 50 tommer kjøpt inn :-D :-D .

Det jeg lurer på nå er kalibrering innstillingene til TV et. Hadde vært veldig fornøyd hvis noen hadde komt med gode tips her .

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbud på Elkjøp på denne:
    Elkjøp - Samsung 40" LCD-TV

Litt under budsjettet som er oppgitt her, er også lik pris på komplett hvis noen heller føler for å handle derifra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •