Budsjett ca 8000kr, finnes gode skjermer til denne pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett ca 8000kr, finnes gode skjermer til denne pris?

Har ikke funnet et sted der en kan lete i tv-jungelen ut i fra et gitt budsjett, derfor spørsmål her. Om tilsvarende spørsmål er besvart i annen tråd, så post gjerne en link.

Budsjettet er ikke på mer enn ca 8000, og jeg er klar over at det begrenser utvalget.

Bruksområdene vil primært være tv og blu-ray, samt noe PS3-spilling. Vi har store vinduer (delvis skjermet med persienner) på motsatt vegg av tv'en, noe som gjør at jeg tar utgangspunkt i lcd. Sitteavstanden er 2,5-3 meter og jeg ser for meg at at ca 46" vil passe fint til vårt bruk.

Fancy funksjoner som nettilgang mm er ikke interessant, det er kun bildekvalitet som gjelder. Lyden går til anlegget, så god lyd er heller intet must.

Kan folket hjelpe med tips til aktuelle modeller med godt bilde i min prisklasse?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en god kandidat i din prisklasse: Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500

"Kun" 40" :P

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du har 46-47" må du opp i rundt 10k for å få noe som duger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 8k så vil man alltid finne noe brukbart (skal nesten mye til idag at noe over 7k ikke er brukbart)
    Men, du kan ikke være så ekstremt kravstor at det gjør noe med en slik maxgrense på pris.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer brukbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som viser bilde med en kvalitet man klarer å se på uten å irritere seg så ekstremt mye.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det går greit å irritere seg litt, men ikke mye? Da har vi to forskjellige filosofier. Jeg foretrekker å ikke irritere meg i det hele tatt når jeg ser TV.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok en av de som fort vil irritere meg i overkant mye over svakheter i bildet. Dere som har fulgt prisutviklingen den siste tiden, hvor lang tid vil det ta før f.eks. en Sony 46" av typen nevnt tidligere i tråden vil komme ned på 8-9000kr? En mulighet er selvfølgelig å vente til mindre "irritable" modeller faller tilstrekkelig i pris.

Jeg er ganske sikker på at 40"-42" vil oppleves som for lite, så jeg bør nok opp på 46".

Hadde et håp om å plukke opp tips om gode kjøp i januarsalget her på forumet, så kom gjerne med alternativer til Sony'en. Hva med lcd-modellene til Samsung, str. 46"? Bør de vurderes?

Og, finnes en nettside der du setter premisser for modellsøk med bl.a. pris, størrelse mm?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det kun er 40" men det er et såpass bra tv så billig at jeg bare måtte gjøre deg oppmerksom på det...

Samsung 40" UE40B6050XXE til 8495,- !!

Elkjøp - Samsung 40" LED-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung B530 er en meget god kandidat dersom du skal ha 46" i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 46B535

Har hatt denne i et noen uker nå, og må si meg meget godt fornøyd. Betalte 7200 på Siba. Jeg har koblet opp Canal Digital HD PVR og Panasonic BD60. Vi sitter 3,5-4 meter unna skjermen.

På TV er den meget bra, med unntak av sport i SD kvalitet. Bevegeser og panoreringer under en fotballkamp i SD kan være litt plagsomt (har jo kun 50Hz), men jeg glemmer det fort om kampen er bra Kampene som sendes på Canal+ SportHD ser meget bra ut!

Film på Bluray og DVD er jeg meget godt fornøyd med. På BD kan jeg ikke si jeg legger merke til problemer med panorering, og på DVD i meget liten grad.

Hvis 8000 er taket ditt, og du vil ha 46", så er dette et meget godt kjøp!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser tråden som er dedikert de nye LED-modellene til Samsung, så er det langt mellom lys.., unnskyld, LED-punktene hva gjelder positive erfaringer med skjermene. Jeg begynner å slå meg til ro med at jeg skal lete blant tradisjonelle LCD-modeller med teknologi som er godt utprøvd og forbedret gjennom flere år.

Har egentlig vært svært fornøyd med min "gamle" CRT som dessverre er i ferd med å legge inn årene. Jeg synes det er utrolig stusselig å slå fast at jeg nå skal kjøpe en ny tv som mest sannsynlig vil gi meg dårligere tv-bilde under analoge sendiger enn hva CRT'en leverte. Kan man anta at f.eks. NRK og tv2 vil sende i HD innen et rimelig tidsaspekt, eller vil jeg måtte vri meg i smerte kommende år?

Kikker spesielt nøye på Philips og Sony's modeller i str. 46", prisklasse ca. 8-9000kr. Synes det er vanskelig å skille modellene fra hverandre, og jeg har en utfordring med å forstå hva det vil si for meg om skjermen oppgis som 50 eller 100Hz..

Veldig glad for alle tips som har kommet, hver enkelt av dem vurderes nøye opp mot hverandre. Trenger likevel fremdeles overbevisende forslag på modeller med god kvalitet på bildebehandlingen.

Noen som har erfaringer med Philips, f.eks. 47PFL7404H?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony KDL46V5500K?
    Elkjøp - Sony 46" LCD-TV

Den har ikke 100hz men er et bra tv og nå som Elkjøp selger den til bare 8995,- så ville jeg slå til om jeg var deg.

Spesielt med tanke på at så lenge du kjøper på Elkjøp så har du 30dagers åpent kjøp...ikke fornøyd så leverer du den tilbake.

Les en liten test her slik : Stortest: 46" LCD flatskjermer - Lyd og Bilde

Ang 50Hz vs 100Hz så spørs det å pirkete du er..selvf så er 100Hz best. Du vil legge merke til at du ikke har 100Hz på ting som er stripete..som fks en skjorte med mye striper på. Da vil det flimre litt på det området...du har nok det på ditt gammle CRT tv også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånt hvis du er vant med motionflow (100hz/200hz) så vil du merke det godt om du ikke har det. Hvis ikke så er det ikke så mye å tenke på.
    Jeg skrudde det av på mitt og måtte bare få det på i en fei etterpå.
    Mange liker ikke denne teknologien og synes den har for mange artifacts, vel jeg ser ikke noe særlig artifacts på mitt, men jeg forstår at noen ikke liker den flyten i bildet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Når jeg leser tråden som er dedikert de nye LED-modellene til Samsung, så er det langt mellom lys.., unnskyld, LED-punktene hva gjelder positive erfaringer med skjermene. Jeg begynner å slå meg til ro med at jeg skal lete blant tradisjonelle LCD-modeller med teknologi som er godt utprøvd og forbedret gjennom flere år.

Har egentlig vært svært fornøyd med min "gamle" CRT som dessverre er i ferd med å legge inn årene. Jeg synes det er utrolig stusselig å slå fast at jeg nå skal kjøpe en ny tv som mest sannsynlig vil gi meg dårligere tv-bilde under analoge sendiger enn hva CRT'en leverte. Kan man anta at f.eks. NRK og tv2 vil sende i HD innen et rimelig tidsaspekt, eller vil jeg måtte vri meg i smerte kommende år?

Kikker spesielt nøye på Philips og Sony's modeller i str. 46", prisklasse ca. 8-9000kr. Synes det er vanskelig å skille modellene fra hverandre, og jeg har en utfordring med å forstå hva det vil si for meg om skjermen oppgis som 50 eller 100Hz..

Veldig glad for alle tips som har kommet, hver enkelt av dem vurderes nøye opp mot hverandre. Trenger likevel fremdeles overbevisende forslag på modeller med god kvalitet på bildebehandlingen.

Noen som har erfaringer med Philips, f.eks. 47PFL7404H?
    Det er stor forskjell på led og vanlig lcd bildemessig,led er en helt annen klasse,desverre også prismessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du ivertfall lese tester til noen av modellene og produsentene.

HDTV Reviews & Shootouts – Complete HDTVTest Archive

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •