Samsung 46" UE46B6050 / LG 47" 47SL9000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung 46" UE46B6050 / LG 47" 47SL9000?

Hei.
    Hvilke av disse egner seg best til spill/PS3 og film?

Skal kjøpe tv på lørdagen, så har vært kjekt med raske svar.

På forhånd takk. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thevalue
    Hei.
    Hvilke av disse egner seg best til spill/PS3 og film?

Skal kjøpe tv på lørdagen, så har vært kjekt med raske svar.

På forhånd takk. :-D

tenkte på samsung imorra jeg også,men leser her at det er dårlig,men noe er bra ,for noen ,men er dårlig for andre,jeg henter en tv evt 30 dager retur

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter bare og venter på årets første lønning jeg og nå ja

Har lest mest om LG 47" SL9000 og Samsungs UE46B6070 og 7050 her da, og lurer på om noen har gode brukererfaringer med disse?

Eller vil det være lurere å vente på de dyreste tv-ene nå (mtp LED-utvikling og 3D) og heller gå for en 42" Panasonic f.eks?

Er det store forskjeller mellom Samsungs 6050 og 7050 av LED-tver dessuten? Ser den 6050 er på tilbud hos Elkjøp nå.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville styrt langt unna Samsung pga at det er veldig mange samsunger som sliter med clouding, dvs at det dukker opp hvite "skydotter" i bildet pga baklys-blødning. Tro meg, jeg jobber i en elektroforretning som selger Samung....

LG's SL9000 serie er vel og bra men jeg ville tatt en titt på Sharp's 700 serie, der får man virkelig bra bilde for pengene 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg står mellom samsung UE46B6050 og LG 47SL9000 jeg også! Trenger tips, fort :P er jo nå det er salg

Snakket med en selger, han sa at LG'en er en bedre tv generelt (bedre "motor" når det gjaldt bevegelse osv.). Har lest masse om at det er clouding problemer med samsungene, men refleksjonen i LGen er jo helt syk :S hjelp??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke MÅ slank tv for å vise fram ville jeg valgt Sharp hvis du MÅ ha LED-LCD eller ville jeg valgt plasma som jeg synes gir bedre bildekvalitet til bedre pris ikke clouding(ujevnt baklys), bedre gjengivelse av farger og annsikter+utrolig mye bedre innsynsvinkel. Får en meget habil 50" for ca 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettopp refleksjonen i LG'en er helt syk. Så ikke annet enn meg selv i den tven når jeg så den i butikken. Synes også (av det lille jeg så) kontrasten og sortnivået var litt dårligere enn på Samsungen. Jeg har valgt Samsungen (6050), venter på den nå.

Men henger meg også på Sharp anbefalingene, den var nok den beste LED tven jeg så i butikken.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TVen skal brukes til seriøs spilling så er ikke LED noe å satse på, LED TVene har MYE høyere input-lag enn både LCD og Plasma.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med KIMSIZE overher. LED-tv har mye input lag...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i butikken og sett nå, og Samsungen leverer mye bedre bilde enn LG tv-en synes jeg. Fargene og kontrastene var mye bedre, samt at den designfordelen LG tv-en hadde ikke ble visende.

Mtp all utvikling innen 3D og LED, samt at jeg er i etableringsfasen valgte jeg heller å gå for en billigere tv, og heller vente på de nye Samsung og Sony 3D LED tv'ene i et par år.

Men etter det jeg så av bilde, var den Sharp tv-en suveren i bildekvalitet, og absolutt verdt de ekstra lappene den koster. Selv om Sharp er et merke jeg ikke helt har tro på, og har et trist design, så var den suverent best der det gjaldt, nemlig innenfor rammene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Men når dere snakker om input-lag.. Legger en vanlig gamer merke til det (altså ingen pro, men ikke nybegynner heller ^^), eller er det de mer seriøse det er snakk om? Dere hadde nok ledd om dere visste hva jeg har nå, så alt blir bedre uansett derfor må jeg vite om det er noe man legger særlig merke til når man ikke spiller "seriøst"?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og har ikke samsung LEDene "Game mode" innstilling som bør fjerne mye input lag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •